کارگردان Ghost of Tsushima به عنوان بازی‌سازی غربی از چالش‌های ساخت عنوانی با پس‌زمینه ژاپنی می‌گوید

کارگردان Ghost of Tsushima به عنوان بازی‌سازی غربی از چالش‌های ساخت عنوانی با پس‌زمینه ژاپنی می‌گوید

عنوان Ghost of Tsushima یکی از مورد انتظارترین و جذاب‌ترین عناوین انحصاری 1st Party شرکت Sony می‌باشد که توسط استودیوی Sucker Punch در حال توسعه است. در طول تاریخ بارها شاهد بازی‌هایی بوده‌ایم که در دوره‌ی فئودال ژاپن جریان دارند، اما این عناوین با پس زمینه‌ی ژاپنی معمولا توسط یک استودیوی غربی ساخته نمی‌شود؛ مخصوصا استودیویی که سابقه‌ی کار بر روی عناوین ابرقهرمانی‌ای دارد که در محیط‌های شهری همچون نیویورک، نیو اورلانس و سیاتل روایت می‌شوند. اکنون اما همه چیز فرق می‌کند و استودیوی Sucker Punch که در کارنامه‌اش بازی‌های با مشخصات گفته شده یافت می‌شود، پس زمینه‌ی ژاپن فئودال را برای بازی بعدی خود انتخاب کرده و طبق گفته‌ی کارگردان Ghost of Tsushima، نیت فاکس (Nate Fox)، این تیم سازنده هنوز هم با علاقه‌ی فراوان این بازی را توسعه می‌دهد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShokcers، نیت فاکس این جمله را در جریان مصاحبه‌ای با وب سایت GamesIndustry.biz در نمایشگاه VIEW Conference 2018 در تورین به زبان آورد.

در حالی که این پس زمینه با کارهای قبلی Sucker Punch بسیار تفاوت دارد، اما نیت فاکس به آن بسیار علاقه دارد و اعلام کرد که توسعه دهندگان غربی پتانسیل بالای آن را نادیده می‌گیرند. او در اینباره گفت: "وقتی که قرار شد یک بازی در ژاپن فئودالی بسازیم، ما بسیار خوشحال شدیم، زیرا که آن تصورات بسیار زیبایی در ذهن ما پدید آورد. یکی از محبوب‌ترین فانتزی‌های مربوط به ژاپن فئودالی، سامورایی است و من واقعا نمی‌دانم که چرا بازی‌های بیشتری در این سبک وجود ندارد و مدام پتانسیل آن نادیده می‌شود، اینگونه بازی‌ها واقعا خیلی جذاب هستند."

فاکس همچنین گفت که استودیوی Sucker Punch با کارشناسانی از ژاپن نیز همکاری می‌کنند و علاوه بر آن با توسعه دهندگان ژاپنی شرکت Sony نیز در ارتباط هستند تا شناخت بهتری از فرهنگ و هنجارهای ژاپن کسب کنند. او همچنین معتقد است که این همکاری با کارشناسان، تیم توسعه دهنده را از گمراه شدن نجات داد و به آن‌ها اجاره داد چیزهای جدید بیشتری یاد بگیرند و با این دوره و پس زمینه بیشتر آشنا شوند.

"ما با تکیه بر این افراد، توانستیم تا از گمراه شدن نجات پیدا کنیم. Sucker Punch در زمینه‌ی ساخت بازی‌ای با گیم پلی خوب مهارت دارد، اما تیم توسعه دهنده‌اش کارشناس فرهنگی ژاپنی نیستند. من واقعا به خاطر داشتن این کمک‌ها سپاس گزاریم.

کارهای واقعا جالبی برای این بازی انجام شده، زیرا ما در عناوین گذشته‌مان می‌دانستیم چه کاری درست است تا آن را انجام دهیم. برای یک بازی ابرقهرمانی در شهر سیاتل، ما از همه چیز آکاهی داشتیم؛ اما اکنون به طور مداوم در حال یاد گرفتن چیزهای مختلف درباره‌ی فرهنگ ژاپن هستیم و این کار واقعا هیجان انگیز است، چون که مسیر توسعه‌ی ما را به طور کامل تغییر داد. ما هر لحظه در حال شگفت زده شدن از هر چیزی بودیم و امیدوارم در این بازی، شما بتوانید زیبایی ژاپن فئودالی را به وطر عمیق درک کنید."

سپس این مصاحبه به بحث‌های گسترده‌تری کشیده شد و از او سوال شد که آیا فضای بیشتری برای بازی‌هایی همچون Horizon: Zero Dawn و God of War که یک پس زمینه‌ی متفاوت و نسبتا جدید را دارند، وجود دارد یا نه. او نیز در پاسخ گفت: "بازی‌ها در حال پیشرفت هستند، فئودال ژاپن دوره‌ای بود که من واقعا دوست داشتم در آن یک بازی بسازم، بازی‌ای جهان باز و سامورایی محور؛ اما این تنها یکی از دوره‌های بسیار عالی تاریخ است. بنابراین من فکر می‌کنم که جواب این سوال بله می‌باشد. فضای بیشتری برای اینگونه بازی‌ها وجود دارد و من آرزو می‌کنم که صنعت گیم کمی گشترده‌تر شود. فعلا این صنعت در حال رفتن به جاهای غیر منتظره‌ای است که به نظرم واقعا خوب است."

عنوان Ghost of Tsushima در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد.