جدول پرفروش‌ترین عناوین دیجیتالی ماه سپتامبر منتشر شد: برتری Destiny 2 در تقابل با Spider-Man

destiny 2

سایت SuperData Reasearch از پرفروش‌ترین عناوین دیجیتالی ماه سپتامبر رونمایی کرد. طبق گزارش این سایت، ساختۀ استدیو Bungie و Activision، عنوان Destiny 2، در بخش عناوین کنسولی در رأس جدول قرار گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Dualshockers، عرضۀ بسته الحاقی Forsaken برای عنوان Destiny 2 کافی بود تا این عنوان بر عنوان Marvel's Spider-Man که در همان ماه سپتامبر منتشر شده بود، غلبه کند و در رأس فروش برای کنسول‌‌ها قرار گیرد. البته عنوان Destiny 2 بر خلاف Spider-Man که در انحصار کنسول PS4 بود، برای هر دو کنسول PS4 و Xbox One عرضه شده بود و این عامل، برتری فروش Destiny 2 در مقابل Spider-Man را تضمین کرد. سایت SuperData همچنین به این نکته اشاره می‌کند که 60 درصد بازیکنان فعال عنوان Destiny 2 بسته الحاقی Forsaken را خریداری کرده‌اند.

جایگاه سوم در میان عناوین دیجیتالی کنسولی را عنوان تازه عرضه شدۀ FIFA 19 بدست آورده است. عنوان Fortnite هم همچنان در بالای جدول فروش دیجیتالی و در جایگاه چهارم قرار گرفته و دیگر عنوان جدید این ماه،‌ NBA 2K19، در جایگاه پنجم قرار دارد.

قابل ذکر است که دو عنوان سالانه FIFA 19 و NBA 2K19 در این ماه موفق شده‌اند به بالاترین فروش دیجیتالی در تاریخ سری بازی خود برسند. نرخ افزایش فروش عنوان NBA 2K19 اما همانند سال‌های قبل نیست و افت کرده است. اما عنوان انحصاری Marvel's Spider-Man با فروش دیجیتالی 2.17 میلیون نسخه، به پرفروش‌ترین عنوان دیجیتالی و انحصاری کنسول PS4 تبدیل شد. پیش از این، این جایگاه را عنوان God of War که اوایل این سال میلادی عرضه شده بود، در اختیار داشت.

در بخش فروش دیجیتالی برای پلتفرم PC، عنوان Dungeon Fighter Online جایگاه اول را کسب کرد و به دنبال آن، عنوان عظیم League of Legends در جایگاه دوم قرار گرفت. در بخش پلتفرم موبایل هم عناوین QQ Speed ،Honour of King و Pokemon GO به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم جدول را تشکیل داده‌اند.

سایت SuperData عنوان کرده که به طور کلی در ماه سپتامبر، کاربران برای عناوین دیجیتالی کنسولی در مجموع 1.24 میلیارد دلار خرج کرده‌اند که نسبت به مقدار 912 میلیون دلاری سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته است. عامل اصلی این افزایش می‌تواند میل بیشتر مردم به خرید نسخۀ دیجیتالی عناوین سالانه‌ای مثل FIFA 19 و NBA 2K19 باشد. البته نمی‌توان تأثیر عنوان Fortnite که نسبت به سال پیش گسترده‌تر و محبوب‌تر شده است را هم نادیده گرفت.

در زیر جدول کامل 10 عنوان پرفروش دیجیتالی برای پلتفرم‌های PC، کنسول و موبایل قرار گرفته است:

destiny 2