سازندگان Red Dead Redemption 2 درباره‌ی پیشرفت‌های هوش مصنوعی از زمان Grand Theft Auto V صحبت می‌کنند

سازندگان Red Dead Redemption 2 درباره‌ی پیشرفت‌های هوش مصنوعی از زمان Grand Theft Auto V صحبت می‌کنند

تنها چند روز تا انتشار یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم، یعنی Red Dead Redemption 2 باقی مانده است؛ اما با اینحال سطح جزئیات این بازی آنقدر بالاست که هنوز هم اطلاعاتی برای افشا شدن وجود دارند. زمانی که عنوان Grand Theft Auto V برای کنسول‌های نسل حاضر عرضه شد، مواردی همچون هوش مصنوعی آن تقریبا مانند نسخه‌ی نسل هفتمی آن بودند، هرچند البته این موارد به هیچ وجه در سطح پایینی قرار نداشتند و به تجربه‌ی بازی آسیبی نمی‌زدند. اکنون سازندگان Red Dead Redemption 2 در جریان مصاحبه‌ای با وب سایت VG 24/7 از پیشرفت‌های هوش مصنوعی این بازی نسبت به عنوان Grand Theft Auto V صحبت کرده‌اند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، فیل هوکر (Phil Hooker) که از توسعه دهندگان این بازی می‌باشد، در جریان این مصاحبه درباره‌ی واکنش پذیری هوش مصنوعی و تعاملات آن با شخصیت Arthur Morgan صحبت کرد و گفت که بسیاری از تکنیک‌هایی که در Red Dead Redemption 2 پیاده سازی شده‌اند، به هیچ وجه در کنسول‌های PS3 و Xbox 360 قابلیت اجرایی نداشتند.

زمانی هم که از او سوال شد که چرا این تکنیک‌ها در نسخه‌ی مربوط به پلتفرم‌های PS4 و Xbox One عنوان Grand Theft Auto V اجرا نشدند، فیل پاسخ داد که برای انجام این کار آن‌ها نیاز به انجام تغییراتی فنی در سطحی بسیار گسترده بودند تا بتوانند آن را امکان پذیر کنند.

او در اینباره گفت: " Grand Theft Auto V شامل ترکیب بسیار پیچیده‌ای از انیمیشن‌ها، هوش‌های مصنوعی و گفتگوها می‌شد و انجام این کار ریسک بالایی به همراه داشت، زیرا که امکان به هم ریختن و نابود شدن موارد مربوط به این بخش وجود داشت. در حقیقت تیم ما برای توسعه‌ی نسخه‌ی نسل هشتمی GTA V از افرادی تشکیل شده بود که درک کاملا بالایی از سخت افزار داشتند و شور و شوق و انگیزه‌ی باور نکردنی‌ای برای افزایش رزولوشن در آن‌ها دیده می‌شد، اما آن‌ها نمی‌خواستند که به بازی آسیبی وارد شود."

علاوه بر آن الکس هادجادج (Alex Hadjadj)، کارگردان بخش گرافیک تکنیکی عنوان Red Dead Redemption 2 دوباره بازگو کرد که آن‌ها از تجربه‌ای که بر اثر کار بر روی نسخه‌ی PS4 و Xbox One بازی Grand Theft Auto V به خوبی استفاده کرده‌اند تا آشنایی بیشتری با سخت افزار نسل حاضر داشته باشند.

او گفت: "وقتی ما بر روی توسعه‌ی Grand Theft Auto V برای کنسول‌های نسل پیشین کار می‌کردیم، سعی کردیم تا بهتر نتیجه‌ی تکنیکی را ارائه دهیم. ما در نسخه‌ی نسل هشتمی این بازی اما ایده‌ی بهتری داشتیم، در این نسخه همه‌ی موارد همچون رزولوشن، اندازه و کیفیت تکسچرها و بسیاری چیزها از قبل مشخص شده بودند تا یک خروجی پایدار را به دست آوریم. بنابراین ما توانستیم در بخش‌های دیگری همچون نور پردازی و پردازش و اجرای بازی تمرکز بیشتری داشته باشیم."

علاوه بر آن مدیر بخش مهندسی موتور بازی یعنی کلاس اسچیلسترا (Klaas Schilstra) درباره‌ی تفاوت جهان و هوش مصنوعی Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption 2 صحبت کرد. او گفت: "Red Dead Redemption 2 در مقایسه با GTA بسیار سبک‌تر است، اما سطح بافت‌ها و تکسچرهای آن بسیار دقیق و عمیق می‌باشد. همانطور که الکس گفت ما بر روی بخش‌های کوچکتری همچون کلاه‌ها هم بسیار کار کرده‌ایم و جزئیات دقیقی را هم برای هر صحنه طراحی کرده‌ایم. در GTA ما نیاز به یک جمعیت داشتیم تا در خیابان‌ها قدم بزنند. اما در RDR ما مجبور بودیم تا یک شهر پرجمعیت را طراحی کنیم که شامل افراد معروف و شناخته شده بود، در این بازی هر شخصیتی باید قابل باور و طبیعی باشد و هر چیزی هم انجام می‌دهد باید معنی‌دار باشند. جریان استفاده از این تکنولوژی در GTA V شروع شد و در RDR قرار است شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی در این بخش هستیم."

عنوان Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) برای پلتفرم‌های PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.