صحبت‌های Rockstar در خصوص انتقادات در مورد نوع حضور زنان در بازی‌هایشان

Red Dead Redemption 2

با عرضه عناوینی چون Grand Theft Auto ،Bully و Red Dead Redemption استودیو‌ی Rockstar خود را به عنوان یکی از خلاق‌ترین و در عین حال بحث برانگیزترین توسعه دهندگان صنعت‌ بازی اثبات کرده است. اما‌ بازی‌های این استودیو همیشه بی‌نقص نیستند. یکی از نقد‌های همیشگی به Rockstar این است که با شخصیت‌های زن در بازی‌هایشان رفتار مناسبی نمی‌شود. مخصوصا در قسمت‌هایی از داستان که زن‌ها دزدیده شده و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. با اینکه Rockstar پیش از این توانایی خود را در خلق شخصیت‌های زن جالب و قدرتمند مانند "بانی مک‌فارلین" به نمایش گذاشته است اما به غیر از آواتار‌های زن که بازیکنان در Grand Theft Auto Online می‌توانند انتخاب کنند، هیچ‌ یک از بازی‌های این استودیو یک شخصیت زن اصلی نداشته‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameinformer، آقای "دن هوسر"، یکی از موسسین این استودیو در گفت‌وگویی که با وبسایت Vulture در مورد Red Dead Redemption 2 داشت اشاره کرد که نوع نمایش شخصیت‌های زن در این عنوان نسبت به دیگر عناوین این شرکت متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید بخشی از مقاله وب‌سایت Vulture را در زیر مطالعه کنید.

"Rockstar به دلیل عدم حضور زنان قدرتمند در عناوینش بار‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. اما "دن" معتقد است که RDR2 مورد اینگونه انتقادات قرار نخواهد گرفت. وی در این‌باره گفت "به طور مثال در این عنوان علاوه بر دیگر شخصیت‌های مونث قدرتمند، شخصیتی به نام "لیلیان پَئول" وجود دارد که یک بانوی فرهیخته‌ می‌باشد که از نیویورک به جنوب آمریکا بازگشته است و شخصیتی همانند "دوروتی پارکر" نویسنده و شاعر معروف آمریکایی دارد. همچنین در داستان زنان ضعیف نیز وجود دارند و یا زنانی که ضعیف‌ هستند و کم‌کم قدرتمند می‌شوند و یا آن‌هایی که فکر می‌کنند قدرتمندند اما نیستند. این مسئله درمورد شخصیت‌های مرد نیز صدق می‌کند." همچنین جنبش حق رأی زنان نیز بخشی از داستان این عنوان خواهد بود. "دن" در این باره گفت "آن سال‌ها زمانی بود که زنان شروع به پرسش در‌باره‌ی نقش خود در جامعه کردند و غرب وحشی جایی بود که مردم می‌توانستند برای‌ اولین بار خودسازی کنند. تعداد زیادی از این افراد که در پی پیشرفت و خودسازی بودند را زنان تشکیل می‌دادند. زنان در غرب وحشی محدود به هنجار‌های اجتماعی نمی‌شدند چون جامعه‌ای وجود نداشت.""

عنوان Red Dead Redemption 2 روز جمعه، ۴ آبان ۱۳۹۷برای کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One عرضه خواهد شد.

همچنین روز گذشته در خبری دیگر، زمان مورد نیاز برای به اتمام رساندن Red Dead Redemption 2 مشخص شد.