بازی‌هایی که منجر به طولانی‌ترین انتظارها برای گیمرها شدند

بازی‌هایی که منجر به طولانی‌ترین انتظارها برای گیمرها شدند

"ترجمه شده از وب سایت Game Informer"

"هم اکنون بیش از 2077 روز می‌گذرد از وقتی که ما از برنامه‌هایمان برای ساخت عنوان Cyberpunk 2077 خبر دادیم."

این جمله، چیزی بود که استودیوی CD Projekt Red در نامه‌ی مخفی خود برای طرفداران و درون تریلر عنوان Cyberpunk 2077 که در E3 2018 پخش شد، آورده است. اولین تریلر این بازی در سال 2013 به نمایش درآمد، اما استودیوی سازنده حتی مدتی پیش‌تر از آن اعلام کرده بود که در حال ساخت یک بازی نقش آفرینی جدید غیر از عنوان The Witcher III: Wild Hunt می‌باشد. گذشتن 6 سالی که در آن ثانیه‌ها را شمارش می‌کردیم، ممکن است مانند یک انتظار ابدی باشد؛ اما این انتظار بسیار کمتر از زمانی است که ما برای بازی‌های دیگری انتظار کشیدیم.

بیایید اکنون Cyberpunk 2077 را فراموش کنیم و از عناوینی همچون یک نقش آفرینی ژاپنی یا یک بازی شوتری که بیشتر به درد آشغالی می‌خورد و تنها کاری که از آن برمی‌آمد لاف زدن بود، صحبت کنیم. بازی‌هایی که منجر به طولانی‌ترین انتظارها را برای ما شدند.

Final Fantasy XV

انتظار از سال 2006 تا 2016

سال 2006 یکی از هیجان انگیزترین سال‌ها برای طرفداران سری Final Fantasy بود. در این سال ما نه تنها شاهد معرفی شدن بازی Final Fantasy XIII بدیم، بلکه در کنار آن یک تریلر فوق العاده از یک بازی کاملا جدا با نام Final Fantasy XIII Versus به نمایش در‌آمد. Versus قرار بود که یک ماجراجویی تاریک را به همراه سیستم مبارزات Real Time را ارائه بدهد که درون خود یک شخصیت اصلی مرموز و مبهم داشت. اما همانطور که می‌گذشت، این بازی در سکوت خبری بیشتری فرو می‌رفت و در طی رویدادهای مهمی که هر سال برگزار می‌شدند، هیچ نمایش و یا اطلاعاتی از این بازی منتشر نمی‌شد. با اینحال شرکت Square Enix وعده داده بود که توسعه‌ی بازی همچنان ادامه خواهد داشت، اما اصلا برنامه و تکلیف بازی مشخص نبود، زیرا که در ابتدا این بازی به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 3 معرفی شده بود، اما بعدها از انحصار درآمد و مدتی بعد هم دوباره در انحصار کنسول ژاپنی Sony درآمد. ماه‌ها همچنان می‌گذشتند و از دست دادن امیدها برای تجربه‌ی این بازی، روز به روز کمتر می‌شد.

بالاخره اما در سال 2013، شرکت Square Enix ادعا کردن را کنار گذاشت. عنوان Final Fantasy XIII Versus مرده بود، اما به طور کامل نابود نشده؛ این بازی تبدیل به یک عنوان کاملا جدید در سری شده بود که با نام Final Fantasy XV دوباره متولد شد. البته سازندگان خیلی زود اعلام کردند که این بازی به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد. کم کم اطلاعات کمی منتشر شدند و بعدها شاهد به اشتراک گذاشته شدن تریلرها و اطلاعات کامل جدیدتری بودیم که به ما اطمینان می‌داد اینبار بازی واقعا در مراحل اصلی توسعه قرار گرفته است. Square Enix دوباره موفق شده بود تا دل طرفداران را به دست آورد و تاخیرها را از ذهن آن‌ها پاک کند تا بتواند مشتاقانه ما را به انتظار بکشاند. هر روز اطلاعات بیشتری از Final Fantasy XV منتشر می‌شد و ما بیشتر با آن آشنا می‌شدیم، حتی یک شماره از مجله‌ی Game Infomer در سال 2016 به این بازی اختصاص داشت، زیرا که به طور کامل قابل بازی بود. پس از 7 ماه که اطلاعات مفصلی را از طریق مجله دریافت کردیم، نهایتا این عنوان مورد انتظار در ماه نوامبر سال 2016 برای کنسول‌های PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد و توانست این 10 سال انتظار شیرین را به پایان برساند. Final Fantasy XV بی‌نقص نبود و کم کاستی‌هایی با خود داشت، اما سفرها و ماجراجویی‌های جذاب شخصیت Noctis به همراه دوستانش، حداقل به اندازه‌ی یک پایان برای یک سفر 10 ساله رضایت بخش بود.

Too Human

انتظار از سال 1999 تا 2008

شاید این بازی ناامید کننده که ضعیف را بیشتر به خاطر تاخیرهای طولانی آن بشناسید، عنوان Too Human در سال 1999 برای کنسول اصلی PlayStation معرفی شد و قرار بود تا یک بازی بسیار جاه‌طلبانه و بلندپروازانه باشد که یک داستان علمی تخیلی را در سال‌هایی بسیار دور روایت می‌کرد. Too Human قرار بود تا بیش از 90 ساعت گیم پلی داشته باشد و در 4 دیسک CD عرضه گردد، همچنین قرار بود در آن شاهد تحولات و پیشرفت‌های گرافیکی بسیاری باشیم و علاوه بر آن 60 دقیقه ویدئوی سینماتیک درون بازی وجود داشته باشد. اما نهایتا استودیوی سازنده‌ی این بازی یعنی Silicon Knights وارد یک همکاری بزرگ با شرکت Nintendo شد.

اگرچه این استودیو اعلام کرده بود که قرار است تا این حماسه‌ی علمی تخیلی خود را برای کنسول Gamecube منتشر کند، اما حتی تا بعد از 5 سال ما بازهم هیچ چیزی از عنوان Too Human نمی‌دانستیم. استودیوی Silicon Knights مشغول به کار بر روی 2 باری Eternal Darkness: Sanity’s Requiem و Metal Gear Solid: The Twin Snakes و سپس هم وارد همکاری با شرکت Microsoft شد آن موقع، ما بالاخره توانستیم اطلاعات جدیدی از این بازی نقش آفرینی هیجان انگیز و مورد انتظار به دست آوریم. Too Human در سال 2005 برای کنسول Xbox 360 معرفی شد، اما سازندگان اعلام کردند که این کنسول تنها پلتفرم مقصد این بازی نخواهد بود. همچنین این استودیو اعلام کرد که این بازی تک نسخه‌ای نخواهد بود و آن‌ها برای ساخت یک داستان 3 گانه برنامه دارند.

نهایتا این بازی 9 سال پس از معرفی اولیه‌ی خود منتشر شد، اما نقد و بررسی‌های آن بسیار ناامید کننده و منفی بود. همچنین وب سایت Game Informer به بازی Too Human نمره‌ی 6.75 را اعطا کرد. در بخشی از این نقد و بررسی آمده است: "شما دیگر هیچ وقت دوست نخواهید داشت تا دوباره چیزی از Too Human بشنوید." با اینحال استودیوی Silicon Knights بازهم قول داده بود تا داستان 3 گانه‌ی خود را تکمیل کند. البته باید بگویم که داستان این بازی واقعا علمی تخیلی نیست و بیشتر یک داستان شلخته و ضعیف را از اساطیر نورس و اسکاندیناوی روایت می‌کند.

در نهایت هم شرکت Epic Games یک شکایت قضایی را مبنی بر استفاده‌ی غیر قانونی از موتور بازی‌سازی خود یعنی Unreal Engine تنظیم کرد که به طور کامل Too Human را از صحنه‌ی روزگار پاک کرد. طبق نتیجه‌ای که برای این شکایت حاصل شد، استودیوی Silicon Knights موظف شد تا تمام کدها، فایل‌ها و پروژه‌هایی که با استفاده از موتور Unreal Engine ساخته شده بود یا به آن مرتبط می‌شد را از بین ببرد و همچنین عنوان Too Human نیز از فروشگاه دیجیتالی Xbox Live حذف شد. در آخر هم این استودیو در سال 2014 اعلام ورشکستی کرد و به کار خود پایان داد.

The Last Guardian

انتظار از سال 2007 تا 2016

استودیوی Team Ico‌ به لطف ساخت 2 بازی قبلی خود که هر دوشان بسیار بی‌نظیر و فوق العاده بودند، توانسته بود تا به شهرت بسیار زیاد و قابل توجهی دست پیدا کند. بازی‌های ICO و Shadow of the Colossus که هر دوشان به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 2 منتشر شده بودند، توانسته بودند تحولاتی عظیم را در صنعت بازی‌های ویدئویی ایجاد کنند. این تحول مخصوصا در Shadow of the Colossus بیشتر اعتبار پیدا می‌کند، به طوری که وب سایت Game Informer در نقد و بررسی خود برای این عنوان، از آن به عنوان شکست موانع داستان سرایی نام می‌برد. این بازی به ما نشان داد که سطح داستان پردازی یک بازی چگونه می‌تواند تا اندازه‌ی رفیعی بالا برود و چگونه یک بازی می‌تواند تا این حد تجربه‌ای از داستان را ارائه بدهد.

در ادامه، پروژه‌ی جدید استودیوی Team ICO معرفی شد، اینبار هم طرفداران انتظار زیادی برای این بازی داشتند و می‌خواستند تا هر چه سریع‌تر اطلاعاتی درباره‌ی این کسب کنند، اما سازندگان به صورت خیلی شدیدی سرّی و پنهانی کار می‌کردند. عنوان The Last Guardian ابتدا با یک تریلر در نمایشگاه E3 2009‌ معرفی شد، تریلری که به صورت عجیب و شوک آوری درست مانند بازی نهایی در سال 2016 بود؛ آن موقع حدود 2 سال از شروع توسعه‌ی بازی می‌گذشت. برخلاف 2 بازی Final Fantasy و Too Human، این عنوان آنچنان با وعده‌ی تحول صنعت گیم معرفی نشد و یا اینکه خبرهای بدی از روند توسعه‌ی آن به گوش نمی‌رسید. فامیتو اوئدا (Fumito Ueda) کارگردان این بازی قصد داشت تا یک تا یک داستان عاطفی و زیبا را از همکاری و دوستی یک پسر بچه و یک موجود بزرگ که ترکیبی از یک گربه و پرنده بود را روایت کند که اینبار تمرکز ویژه‌ای بر روی گیم پلی هم دارد، اما ساخت این بازی به خاطر دلایلی مانند بزرگ بودن شخصیت تریکو (Trico) با مشکلات فنی روبه رو شد.

اگرچه تریلری اصلی بازی بر روی کنسول PlayStation 3 اجرا شده بود، اما اوئدا اعلام کرده بود که فریم ریت نهایی این بازی، دقیقا 2 برابر فریم ریت تریلر خواهد بود تا تجربه‌ای بسیار طبیعی به بازیکن ارائه شود. اما نهایتا در چند سال آینده، The Last Guardian با شکست مواجه شد، زیرا که سازندگان در ارائه‌ی فریم ریت بالاتر ناتوان بودند و همین باعث شد تا بازی با کمترین سرعت اجرا شود. اگرچه این عنوان هیچ وقت در سکوت کامل خبری نرفت، اما مشخص بود که ساخت بازی با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شده است. اوئدا همچنبن وعده‌ی یک نسخه‌ی دمو از گیم پلی The Last Guardian را کالکشن نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Ico و Shadow of the Colossus داده بود، اما بعدها خبری از این دمو نشد و اوئدا هم راهش را از شرکت Sony جدا کرد. در ادامه هم تهیه کنندگان این بازی از روند تولید پروژه خارج شدند. بعد از آن حبری از The Last Guardian نشد و در هیچ نمایشگاه‌ و رویدادی این بازی حضور نیافت. با اینحال مدیران Sony اعلام می‌کردند که The Last Guardian هنوز نمرده و امکان عرضه‌ی آن وجود دارد، اما امید طرفداران برای تحقق یافتن این امر بسیار کم بود.

نهایتا در سال 2015، ناگهان عنوان The Last Guardian دوباره به نمایش درآمد و نسبتا هم در مقایسه با تریلر اصلی بازی بدون تغییر بود. تریلر جدید این بازی در نمایشگاه E3 2015 منتشر شد و وعده داده شد که بازی در سال بعد عرضه خواهد شد و این امر در در دسامبر سال 2016 اتفاق افتاد. نتیجه‌ی نهایی The Last Guardian یکسری مشکلات فنی به همراه خود داشت، اما توانست همان تجربه‌ی جادویی و تاثیر گذاری که اوئدا وعده داده بود را به ما ارائه بدهد.

Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar

انتظار از سال 1997 تا 2017

احتمالا شما هم مانند بسیاری چیزی از Grimoire نشنیده‌اید. این بازی، یک پروژه‌ی از سوی یک توسعه دهنده‌ی بسیار مشتاق و عاشق ساخته شده و تقریبا هیچ مورد جالبی برای بازیکنان مدرن و امروزی ندارد. در حقیقت این عنوان بر پایه‌ی بازی‌های نقش آفرینی کامپیوتری دهه‌ی 90 میلادی ساخته شده و روند توسعه‌ی آن 20 سال طول کشیده است.

کلولند مارک بلیکمور (Cleveland Mark Blakemore)، سازنده‌ی این بازی می‌باشد و از آنجا که تیم بزرگی پشت ساخت آن نبوده، پس در میان سر و صدا و هیاهوی بازی‌های بزرگتر زمان خود گم شد. Grimoire در سال 1997 معرفی شد و اعلام شد که در سال بعد از قرار است منتشر شود. در سال 1998 یک تست بتا برای این بازی برگزار شد و پس از آن تا سال 2013، هیچ خبری از این بازی نبود. نهایتا در کمپین indiegogo، عنوان Grimoire دوباره معرفی شد و توانست تنها به 4 درصد از مبلغ درخواستی خود که 250 هزار دلار بود، برسد؛ اما بازهم اعلام شد که نهایتا تا سال 2014 شاهد عرضه‌ی این بازی هستیم. در آخر هم Grimoire در سال 2017 با شعار "بزرکترین و مهم‌ترین بازی نقش آفرینی بالاخره آماده‌ی عرضه شده است" در فروشگاه دیجیتالی Steam منتشر شد.

به نظر می‌رسد، بازی Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar حدود 600 ساعت محتوا برای بازی دارد، اما هیچ راهنمای کاربری‌ای در آن نیست. همچنین یک سیستم شخصی سازی کارکتر بسیار عمیق به همراه گستره‌ی وسیعی از مکان‌ها برای اکتشاف، در بازی گنجانده شده است. علاوه بر آن ممکن است به اندازه‌ی 20 سال، موارد پنهان در بازی وجود داشته باشد، اما من به شخصه علاقه‌ای به پیدا کردن آن‌ها ندارم.

Star Fox 2

انتظار از سال 1993 تا 2018

تقریبا بلافاصله پس از عرضه‌ی نسخه‌ی اول Star Fox‌ در سال 1993 اعلام شد که نسخه‌ی دوم این بازی نیز مانند بسیاری بازی‌های دیگر، قربانی ضعف سخت افزاری شده است و اهداف بلند پروازانه‌ی این بازی مانند مراحلی که به صورت تصادفی (Random) ایجاد می‌شوند و عناصر عناوین استراتژی Real Time توسط کنسول SNES (Super Nintendo Entertainment System) نابود شدند. برخلاف دیگر بازی‌های ذکر شده در این مقاله، کار توسعه‌ی بازی Star Fox 2 در زمان خود به اتمام رسیده بود.

متاسفانه پایان عمر کنسول SNES و همچنین آغاز گرافیک 3 بعدی واقعی و همچنین ظهور کنسول‌های قدرتمندی همچون Nintendo 64 و PlayStation باعث شدند که که شرکت Nintendo از اینکه عنوان Star Fox توان رقابت با دیگر بازی‌ها را نداشته باشد، بترسد؛ پس این بازی هیچ گاه به صورت رسمی عرضه نشد.

داستان این بازی مدت‌ها بود که به پایان رسیده بود، اما شرکت Nintendo در یک سوپرایز غیر منتظره در کنسول SNES Classic این بازی افسانه‌ای را به همراه کنسول فوق العاده‌اش دوباره به صورت کامل عرضه کرد. تجربه‌ی نسخه‌ی کامل Star Fox 2 یکی از ارزشمندترین تجربه‌ها برای عاشقان بازی‌های کلاسیک بود.

DOOM

انتظار از سال 2008 تا 2016

Doom 4 تجربه‌ای بهتر از Rage را ارائه خواهد داد. این جمله‌ای بود که جان کارمک (John Carmack) درباره‌ی نسخه‌ی جدید Doom گفت، اما 8 سال طول کشید تا حرفش ثابت شود.

بازی Doom 4 تلاش زیادی برای مبارزه با هویت سری خود داشت. این عنوان یک بازی با کات سین‌های متعدد و به صورت اسکریپت شده بود و حالت نظامی به خود گرفته بود. به طوری که شما با دیدن تنها چند تصویر از این عنوان می‌توانستید شباهت‌های زیادش را با سری Call of Duty مشاهده کنید و حتی آن را Call of Doom بنامید. بعد از عرضه‌ی موفق بازی Call of Duty 4: Modern Warfare در سال‌های گذشته، به نظر می‌رسید ساخت یک بازی شوتر اول شخص که در آن قابلیت‌هایی همچون کنترل اتومبیل وجود داشته باشد، می‌تواند با موفقیت روبه رو شود. اما سال‌ها بعد روحیه‌ی تضعیف شده‌ی سازندگان بازی Doom 4 و همچنین دستورات سران استودیو باعث شد تا id Software دست به بازآفرینی سری Doom با یک ریبوت بزند.

سوال بزرگی که بعد از اعلام ریبوت شدن این سری ایجاد شده بود، این بود که نسخه‌ی جدید قرار است چه تغییراتی داشته باشد؟ یکی از روسای استودیوی id Software در اینباره گفته بود: "Doom 4 می‌تواند به اندازه‌ی عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim بزرگ باشد." با اینحال کارمک هم تاکید کرده بود که این بازی به ریشه‌های سری خود وفادار خواهد بود و کلمه‌ی Doom هنوز به همراه شیطان، شات گان نیز معنی می‌دهد.

نسخه‌ی نهایی این بازی درست مانند آن نیزر فوق العاده‌ای بود که در سال 2014 منتشر شد. اینبار دیگر این بازی کاملا از آن الهاماتی که از سری Call of Duty گرفته بود، دوری می‌کرد و یک بازگشت عالی به ریشه‌های این سری بود. اجتناب از روایت درست داستان، دیالوگ‌های دراز و طولانی و همچنین ریلود کردن لحظه به لحظه، این‌ها مواردی بودند که یک بستر مناسب را برای یک تجربه‌ی خالص شوتر اول شخص شیطان کشی آماده کرده بودند. ریبوت Doom آنچنان موفق بود که بتواند دنباله داشته باشد، پس در نمایشگاه E3 2018، نسخه‌ی جدید آن با نام Doom Eternal معرفی شد.

Duke Nukem Forever

انتظار از سال 1997 تا 2011

شاید بدترین و افتضاح‌ترین تاخیر در میان بازی‌های ذکر شده در این مقاله، مربوط به عنوان Duke Nukem Forever باشد. عرضه‌ی Duke Nukem 3D در سال 1996 و برای پلتفرم PC، یک موفقیت بزرگ بود. تقریبا بلافاصله بعد از از عرضه‌ی این عنوان اعلام شد که استودیوی 3D Realms در حال کار بر روی یک دنباله بر این بازی است که در سال 1998 کار توسعه‌ی آن به پایان می‌رسد. تیم سازنده تصمیم گرفته بود تا از موتور بازی سازی Quake II Engine برای ساخت این بازی استفاده کند، اما آن‌ها حق استفاده از آن را به دست نیاوردند.

بعد از این اتفاق، برنامه‌های سازندگان به کلی تغییر کرد و آن‌ها برای ساخت بازی‌شان به موتور Unreal Enigine پناه بردند و به کندی روند توسعه را پیش بردند. ویدئوها و تصاویر زیادی از این بازی منتشر می‌شدند که نشان می‌دادند که بازی به خوبی در حال ساخته شدن می‌باشد و طرفداران هم واکنش‌های مثبتی در رابطه با آن‌ها داشتند، اما هیچ وقت تاریخ انتشار نهایی اعلام نمی‌شد. با اینحال اما شایعاتی مبنی بر این منتشر شدند که سازندگان باز هم قصد عوض کردن موتور ساخت بازی را دارند و قرار است اینبار از تکنولوژی‌های جدید پیشرفته و چشمگیر عنوان Doom 3 استفاده کنند؛ البته این شایعه بعدها توسط استودیو تکذیب شد. در ادامه باز هم استودیوی 3D Realms و کارکنان آن با خیال خوش به توسعه‌ی این بازی مشغول بودند؛ آن هم در حالی که سران استودیو میلیون‌ها دلار خرج آن کرده بودند و روند توسعه‌ی آن هم تنها کمی پیشرفت کرده بود.

در سال 2009 شرکت ناشر این بازی از استودیوی 3D Realms به دلیل پیشرفت کم توسعه‌ی بازی شکایت کرد و همین باعث شد تا همه فکر کنند بالاخره به مرگ این پروژه‌ی جنجالی نزدیک هستیم. اما بعدها توسعه‌ی آن به دست استودیوی Gearbox Software سپرده شده بود و همه انتظار نجات یافتن این سری را داشتند، زیرا که این توسعه دهنده‌ی جدید حنی بخش چند نفره را هم به آن اضافه کرد و نهایتا این عنوان در سال 2011 استودیوی خود را ترک کرد و در پلتفرم‌های بازی گیمرها جا گرفت و عرضه شد.

با اینحال این بازی اصلا پایان خوبی نداشت و با نقدها و واکنش‌های منفی روبه رو شد. دنیای در طی 14 سال پیشرفت زیادی کرده بود، اما دوک (Duke) اصلا. سیستم گیم پلی تاریخ مصرف گذشته‌ی این بازی و همچین مشکلات بسیار دیگر، همگی باعث شدند تا این عنوان اصلا نتواند انتظارها را برآورده کند.

بازی‌هایی که هنوز برایشان انتظار می‌کشیم

تاخیرهای زیادی‌، فقط مختص گذشته نبوده‌اند و به جز Cyberpunk 2077 که هم اکنون حدود 7 سال از شروع شدن روند توسعه‌اش می‌گذرد، بازی‌های دیگری نیز در نمایشگاه E3 2018 حضور داشته‌اند که مدت زمان زیادی را برایشان انتظار کشیده‌ایم.

Beyond Good And Evil 2

انتظار از سال 2008 تا یک تاریخ نامعلوم

پیش از اینکه بازیگر معروف جوزف گوردون لویت (Joseph Gordon Levitt) پلی بین شما و شرکت Ubisoft برای اشتراک گذاری هنرهایتان برای عنوان Beyond Good and Evil ایجاد کند، این بازی در سال 2008 با یک تریلر بدون تاریخ انتشار معرفی شد. Ubisoft اعلام کرده بود که این تریلر 2 دقیقه‌ای، اجرای بازی را در موتور قدرتمند آن نشان می‌دهد. نهایتا 9 سال بعد، ما توانستیم تا دوباره این بازی را ملاقات کنیم.

ما نمی‌دانیم چه چیزی باعث ایجاد وقفه و توقف در توسعه‌ی این بازی شد، اما کارگردان این بازی یعنی میشل انسل (Michel Ancel) مدت زمان زیادی را دور از این پروژه سپری کرد و مشغول به کار بر روی ریبوت جدید سری بازی‌های Rayman شد. زمانی که یک تریلر انیمیشنی از بازی Beyond Good and Evil 2 در جریان نمایشگاه E3 2017 منتشر شد، میشل انسل تائید کرد که این یک بازی کاملا جدید که با آنی که در E3 دهه‌ی پیش به نمایش درآمد، بسیار تفاوت دارد.

به نظر می‌رسد که هنوز هم راه طولانی‌ای تا عرضه‌ی نسخه‌ی دوم Beyond Good and Evil باقی است. نسخه‌ی آزمایشی این بازی به تازگی برای ژورنالیست‌های معتبر گیمینگ و در پشت درهای بسته به نمایش درآمده و وعده داده شد تا در سال آینده هم یک بتا برای بعضی از بازیکنان برگزار شود. قلمروی وسعت این بازی بسیار بزرگ و برانگیزنده است، اما همین باعث به وجود آمدن یکی دیگر از موانع روند توسعه‌ی آن می‌شود.

Kingdom Hearts III

انتظار از سال 2013 تا 2019

از لحاظ فنی، ما عنوان Kingdom Hearts III را از زمان به نمایش درآمدن تیزر تریلر آن در سال 2013 می‌شناسیم. با اینحال با توجه به اینکه آخرین نسخه‌ی اصلی سری آن در سال 2005 منتشر شده بود، پس این حس به ما دست می‌دهد که مدت زمان زیادی برای آن انتظار کشیده‌ایم.

کارگردان این سری، یعنی تتسویا نمورا (Tetsuya Nomura) در اوایل تاکید کرده بود که تا پیش از تکمیل پروژه‌ی دیگر خود، قادر به کار کردن بر روی سری Kingdom Hearts نیست. پروژه‌ی دیگر او عنوان Final Fantasy XIII Versus که روند توسعه‌ی آن همچون برق و باد سپری شد و خیلی زود تکمیل شد! او پیش از کامل شدن این بازی که به Final Fantasy XV تبدیل شده بود، پروژه در ترک کرد و اکنون بر روی Kingdom Hearts III کار می‌کند و در کنار آن هم در حال ساخت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان محبوب و کلاسیک Final Fantasy VII می‌باشد که پس از معرفی‌اش، هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشد.

Kingdom Hearts III در اوایل سال آینده‌ی میلادی منتشر خواهد شد، البته شاید!

Star Citizen

انتظار از سال 2012 تا یک تاریخ نامعلوم

به تازگی در خبرها آمده است که سازندگان بازی Star Citizen در ازای دریافت مبلغ کمکی 27 هزار دلار، یک پک سفینه‌های فضایی جدید را به آن اضافه خواهند کرد. این بازی به سرعت در حال پیشرفت است، اما امکان شکست خوردن یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری شده‌ی جمعی نیز بسیار بالاست. این بازی در اصل یک عنوان ماجراجویی فضایی مبتنی بر مبارزات می‌باشد که عناصری همچون تجارت هم در خود دارد. جاه‌طلبی این پروژه باعث شد تا در سال 2012 به سرعت بتواند در Kickstarter موفق عمل کند و بسیار هم مشهور شود. فعلا در توصیف این بازی می‌توان گفت که قرار است در آن یک تجربه‌ی شوتر اول شخص را در یک جهان که سیارات آن با استفاده از تکنولوژی (1procedurally generated) ساخته شده داشته باشیم که یک بخش کمپین تکنفره‌‌ی غنی با حضور مارک همیل (Mark Hamill) دارد.

در طول توسعه‌ی بازی Star Citizen، مشکلات زیادی هم همچون منتقل شدن بازی از موتور Cry Engine به Amazon’s Lumberyard Engine به دلیل مشکلات حقوقی از سوی شرکت Crytek وجود داشت. این بازی تاکنون چندین نسخه‌ی بتا و دمو و آزمایشی دریافت کرده است که هر کدام تجربه‌ای بسیار محدود را از این بازی ارائه می‌دادند و شما برای تجربه کردن محتویات بیشتر باید پول زیادی را برای تک تک موارد بازی خرج می‌کردید.

عنوان Star Citizen تاکنون بیش از 188 میلیون دلار از سوی کمک‌های مردمی و سرمایه گذارها، بودجه دریافت کرده است و فعلا هیچ نشانه‌ای از مشکلات یا کند شدن روند توسعه‌ی بازی نمایان نشده است، اما شاید با وجود این همه جاه‌طلبی، بازهم عرضه شدن یا نشدن این بازی برای بسیاری از افراد اصلا مهم نباشد.

همراهان و دوستان عزیز پردیس گیمی، به پایان این مقاله رسیدیم و امیدواریم که از آن لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم که اگر نظرات و دیدگاه‌تان را راجع به این بازی‌ها و تاخیرهایشان با ما به اشتراک بگذارید.

مترجم: عرفان بدری