بیوگرافی لادن ژاوه وند بازیگری با سابقه اعتیاد و کارتن خوابی

بیوگرافی لادن ژاوه وند بازیگر کیست با عکس های جدید لادن ژاوه وند و داستان زندگی اش از اعتیاد تا کارتن خوابی و شهرت او را در سایت ما می خوانید.

لادن ژاوه وند متولد 10 بهمن 1334 در تهران، بازیگر است. زنی که بعد از 56 سال کارتن خوابی و اعتیاد به مواد مخدر ترک کرد و با فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بازیگر شد و حالا مشاور ترک اعتیاد و هنرمند می باشد.

خانواده

فرزند اول خانواده می باشد که دو برادر و دو خواهر کوچک تر از خود داشت. سال 1338 در 4 سالگی توسط پدر خود مشروب خور شد تا اینکه از 10 سالگی همزمان با تحصیل در مدرسه به سمت کشیدن سیگار رفت.

مرگ پدر و ازدواج ناموفق

سال 1346 وقتی 12 ساله بود با مرگ پدر مجبور به ازدواج شد. با همسرش که فردی قمار باز و عیاش بود تنها 14 ماه زندگی کرد که ثمره آن یک فرزند پسر شد که در نهایت این کودک در 40 روزگی جلوی در مسجدی توسط پدر رها شد. بعدها این فرزند پیدا شد اما در 37 سالگی درگذشت.

کارت خوابی

بعد از طلاق در 14 سالگی سه راه بیشتر نداشتم، یا باید می رفتم دنبال دزدی، یا خودفروشی یا قاچاق فروشی که من راه سوم قاچاق فروشی رو  انتخاب کردم. چون خانه ای هم نداشتم کارتن خواب شدم.

دستگیری و حکم اعدام

در سال 1360 وقتی 24 ساله بود بخاطر قاچاق مواد دستگیر شد. در دادگاه بعنوان مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم می شود اما سه سال بعد با تعریف کردن سرگذشت زندگی اش برای رییس کل دادگاه انقلاب، حکم اش به 12 سال کاهش یافت. او بعد از 7 سال زندان بخاطر حسن رفتار مورد بخشش قرار گرفت و آزاد شد اما دوباره چیزی برای از دست دادن نداشت به همین خاطر به سمت خرده فروشی مواد و کارتن خوابی روی آورد.

تصادف و مرگ

سال 1380 با یک ماشین تصادف کرد اما سرنشینان خودرو که به نظر قرص اکس مصرف کرده بودند بدن بی جانش را به جوی آبی انداختند و فرار کردند. او بعد از 3 روز بدون علائم حیاتی توسط پلیس کشف و به سردخانه بیمارستان منتقل می شود اما 4 روز بعد در حال انتقال جسد برای دفن در بهشت زهرا بصورت عجیبی پرونده اش گم می شود. در فاصله گم شدن پرونده و معطل ماندن جسد در محوطه گرم اورژانس به یکباره در حالی که کفن پیچ شده بود بطور ناباورانه ای بلند شد.

بازیگری

بعد از این اتفاقات در سال 1396 توسط هومن سیدی برای بازی در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده دعوت به بازیگری شد و با این فیلم به شهرت زیادی دست یافت.

نویسندگی کتاب

ایشان حالا علاوه بر اینکه خود کمک راهنما برای ترک دیگر معتادین می باشد در حال نگارش کتاب زندگینامه خود است که قرار می باشد بخشی از آن تبدیل به فیلم شود.