بیوگرافی الهام شعبانی شهرت با ملکاوان

بیوگرافی الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس با عکس شخصی و ازدواج و همسرش تا ناگفته هایی از شروع و علاقه اش به کارگردانی را می خوانید.

الهام شعبانی متولد بهمن 1360 در تهران ، بازیگر و طراح لباس است. فارغ التحصیل طراحی لباس از دانشگاه الزهرا می باشد که بازی را در تئاتر شروع کرد سپس بعنوان طراح لباس در پشت صحنه حضور داشت و حالا جلوی دوربین است.

شروع با تئاتر

بصورت جدی از سال 1379 وقتی 19 ساله بود بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 1381 جایزه دوم بازیگری زن را برای نمایش «آدمک های نفرین» بدست آورد. با این حال فعالیت حرفه ای ایشان سال 1382 از تالار سنگلچ با نمایش «راز عروسک» به کارگردانی ساسان مهرپویان ادامه یافت.

در جلوی دوربین

خانم شعبانی بازی در جلوی دوربین را سال سال 1384 با فیلم مستند «5/13» به کارگردانی عباس احمدی تجربه کرد. ایشان در نهایت سال 1387 وقتی 27 ساله بود با سریال مرد دو هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری وارد قاب تلویزیون شد. سال 1390 هم با فیلم «کاغذ خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی در جشنواره کودک و نوجوان حضور داشت.

تحصیلات

الهام شعبانی فارغ التحصیل رشته طراحی لباس از دانشگاه الزهرا تهران است .

کمک طراحی به بازیگری ام

وقتی طراحی لباس می کنم به بازیگری خودم کمک می کنم برای آنکه با کارگردانی های مختلف همکاری می کنم و نوع دیدگاهشان به اثر نمایشی و بازیگری را مد نظر می گیرم. کار کردن با کارگردانانی نظیر جلال تهرانی ، آرش دادگر ، دکتر صادقی ، آرش عباسی و بررسی نگاهشان به بازیگری ، کارگردانی و تحلیلشان باعث شده به من در حیطه بازیگری کمک شود.

شهرت

الهام شعبانی با دومین تجربه اش در تلویزیون سال 1398 با سریال ملکاوان شناخته شد و سال 1400 هم در سریال ملکه گدایان حضور متفاوتی را تجربه کرد.

در تئاتر جهانی

شعبانی سال 1395 در جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای بازی در نمایش «خواب زمستانی» به کارگردانی لیلی عاج جایزه بازیگری زن را کسب کرد.