بیوگرافی الهام اخوان و علاقه به بازیگری

بیوگرافی الهام اخوان موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با این بازیگر خوب کشورمان آشنا کنیم.

تولد و خانواده

خانم الهام اخوان هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون متولد نهمین روز از شهریور ماه سال 1367 در شهر تهران است وی در خانواده ای 5 نفره بزرگ شده است خواهرش خانم عطیه اخوان و برادرش آقای امیر اخوان است مادرش خانم پوران میرزایی کارمند مخابرات و پدرش آقای اخوان کارمند بانک است. وی مدت ها به عنوان منشی صحنه فعالیت کرده و جدیدا در قامت بازیگر در قاب تلویزیون و عرصه سینما ظاهر شده است.

شروع عشق به فیلم

الهام اخوان در زمانی که یازده سال بیشتر نداشت توسط برادرش با فیلم « همشهری کین » آشنا می شود و این فیلم باعث می شود که او به سینما و بازیگری علاقه مند شود.

بازیگری در تئاتر

قبل از اینکه وارد دانشگاه شود، تجربه بازی در تئاتر را به دست آورده بود و در ۱۶ سالگی برای اولین بار برای ایفای نقش در یک نمایش در تئاتر شهر اصفهان که کارگردانی آنرا ابراهیم ابراهیمیان به عهده داشت، روی صحنه تئاتر حاضر شد.

کارگردانی تا منشی صحنه

او دارای مدرک کارگردانی نیز می باشد. او علاوه بر بازیگری به کارگردانی نیز علاقه مند است و تا کنون کارگردانی چند اثر کوتاه را نیز در کارنامه هنری خود دارد و در مصاحبه ای گفته بود که فیلمسازی بخشی از وجود من است و تا زمانی که زنده هستم، باید انجام اش دهم.

از دیگر فعالیت های الهام اخوان در پشت صحنه، منشی صحنه است و در چند اثر تصویری از جمله فصل دوم سریال ساخت ایران ۲، سریال همیشه ها و سریال پنجری به عنوان منشی صحنه فعالیت داشته است.

بازیگری در سینما

پس از مدتی فعالیت در نمایش های تئاتر و پشت صحنه آثار تصویری، موفق به تجربه بازی در یک اثر سینمایی به نام “دوزیست” می شود. او سال ۹۷ پیشنهادی برای بازی در این فیلم به دست می آورد که پس از بررسی فیلمنامه آن، تصمیم می گیرد تا در این اثر بازی کند و اولین تجربه سینمایی خود را در کنار چهره های سرشناسی همچون، جواد عزتی و ستاره پسیانی به دست آورد. همچنین این فیلم در جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ انتخاب شد.

بازیگری در عرصه تلویزیون

خانم الهام اخوان تا کنون در تو سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده اند که اولین تجربه وی در تلویزیون، مربوط به سریال “باخانمان” است که در نقش گوهر کنار شقایق دهقان و حسام محمودی بازی کرده و دومین تجربه وی مربوط به بازی در فصل دوم سریال دودکش می باشد که در کنار بهنام تشکر و هومن برق نورد و امیر حسین رستمی بازی کرده است.

وضعیت تاهل

درباره زندگی شخصی و وضعیت تاهل خانم اخوان در فضای مجازی اطلاعات چندانی وجود ندارد.

فیلم سینمایی

فیلم دوزیست (1397)

مجموعه تلویزیونی

سریال باخانمان (1399)

سریال دودکش 2 (1400)

نمایش خانگی

سریال آفتاب پرست (1401)