بیوگرافی شیخ حسین انصاریان روحانی

بیوگرافی شیخ حسین انصاریان آخوند معروف با عکس های جدید و ناگفته هایی از فرزندان تا احضار نظر در مورد سربازان آمریکایی وی را می خوانید.

بیوگرافی شیخ حسین انصاریان

حسین انصاریان متولد 18 آبان 1323 در اصفهان ، روحانی و سخنران مذهبی است. فارغ التحصیل سطوح عالیه حوزه علمیه و مرحله استنباطی فقه ، اصول و درس خارج می باشد که حالا مفسر قرآن و استاد حوزه علمیه است. ایشان عموی مرحوم علی انصاریان (بازیکن و بازیگران) نام آشنا می باشد.

خانواده و زیارتگاه

حسین انصاریان در شهر خوانسار استان اصفهان بعنوان فرزند اول به بدنیا آمد پدرش محمدباقر از خاندان حاج شیخ خوانساری و مادرش از سادات مصطفوی این شهر بود. قبر پدرشان در پارک سرچشمه خوانسار زیارتگاه می باشد و مرحوم آیت الله العظمی شیخ موسی انصاریان نیز از خاندان ایشان می باشند.

مهاجرت به تهران و بازگشت

در 3 سالگی به همراه خانواده از خوانسار به تهران مهاجرت کردند و در خیابان خراسان ساکن شدند و او در 6 سالگی به مدرس آیت الله شیخ علی برهان رفت.

شروع تحصیلات حوزه

بعد از کلاس سوم بعلت مشکلات اقتصادی به خوانسار برگشتند تا اینکه دو سال بعد دوباره به مدرسه «جامعه تهران» برای ادامه تحصیل رفت. در نهایت تحصیلات مقدمانی ادبیات حوزه را در تهران ، تحت تعلیم علی اکبر برهان و علی فلسفی امام جماعت فرا گرفت و برای ادامه تحصیل راهی قم شد.

ملبس شدن

در حوزه علمیه قم توسط شیخ عباس طهرانی ملبس به لباس روحانیت می شود. و سایر علوم دینی را نزد افرادی چونی ؛ فاضل لنکرانی، صالحی نجف آبادی و سطوح فقه و درس خارج را نزد سید محمد محقق داماد و آیت الله منتظری فرا گرفت.

فعالیت انقلابی تا دستگیری

قبل از ملبس شدن در سخنرانی های امام خمینی (ره) در کوچه یخچال قاضی به منزل او می رفت و از فعالان پخش اعلامیه های وی بود. تا اینکه 21 رمضان در یکی از جلسات لاله زار روی منبر ، شاه و دولتش را واجب القتل دانست که سحر نشده توسط ساواک دستگیر و مدتی به کمیته مشترک برده شد.

حضور در جنگ

با شروع جنگ ایران و عراق در سال 1359 وقتی 36 ساله بود جلسات منبر را از تهران به مناطق عملیاتی برد و تقریبا در تمام سال های جنگ در خط مقدم حضور داشت.

از منبر همدانی ها تا سیاست

بعد از جنگ مشغول تبلیغ دین شد و معمولا در حسینه همدانی های تهران بصورت سنتی رو منبر می رفت و از مسائل اجتماعی و فرهنگی روز صحبت می کرد. او بر خلاف خیلی از روحانیون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 که از ناطق نوری حمایت می کردند جانب ری شهری را گرفت و نشان دادن که علاقه ای به راست گرایی ندارد.

عذرخواهی از مردم

شیخ حسین انصاریان سال 1390 در مراسم احیای شب 23 رمضان حسینه همدانی ها در حضور نزدیک به 200 هزار نفر به صورت رسمی از مردم عذرخواهی کرد. ایشان در این مراسم گفتند : مایی که شعار دادیم، منبر رفتیم و بیانه دادیم و شما را فرستادیم جلو که انقلاب کنید، دنبال پست نبودیم. ما به شما وعده هایی دادیم که نشد، نمی خواستیم تو فشار باشید نمی خواستیم گرونی باشه و به جان امام زمان اقلا امثال ماها رو ببخشید، ما نمی خواستیم کار به اینجا برسه، خدایا میدونی ماها چه نیتی برا این مردم بزرگوار داشتیم، عملی نشد.

ازدواج و فرزندان

استاد شیخ حسین انصاریان قبل از انقلاب ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو پسر می باشد که هر دو مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت بوده و راه پدر را دنبال می کنند.

80 جلد کتاب

شیخ حسین انصاریان حالا یکی از اساتید برجسته حوزه می باشد و نزدیک به 80 جلد کتاب از وی منتشر شده و سخنرانی های ایشان از تلویزیون نیز پخش می شود.

ابتلا به کرونا

ایشان در 21 شهریور 1399 به کرونا مبتلا شدند اما بعد از بستری و مراقبت ویژه در بیمارستان و کنترل بیماری بعد از بهبود یافتند.

برادرزاده معروف

بعد از درگذشت علی انصاریان بخاطر ابتلا به کرونا و حضور حسین انصاریان برای اقامه نماز بر پیکر وی نسبت فامیلی این دو را برای عموم مردم مشخص کرد. حاج آقای می گوید: علی واقعا وابسته و عاشق اهل بیت بود و علت اصلی محبوبیت اش ظاهر شاد و نشاط اش بود.

سربازان آمریکایی با خوی حیوانی

شیخ حسین انصاریان معقتد است در آمریکا از ابتدایی که سرباز می گیرند ، کلاس هایی برایشان می گذارند که مهر ، محبت و علاقه انسانی را از آنها 100 درصد تخلیه می کنند که اگر آنها به عراق و افغانستان و آمریکای لاتین بفرستند ، خیلی راحت مرد ، زن ، بچه و زن حامله را بکشند و قطعه قطعه کنند.