بیوگرافی کمال دوغلو از آرایشگری تا خوانندگی

بیوگرافی کمال دوغلو و همسرش اوزدن جراح اوغلو و عکس های دوست دخترش با داستان زندگی از آرایشگری تا طراحی مد و داوری او را می خوانید.

بیوگرافی کمال دوغلو

کمال دوغلو متولد 14 اکتبر سال 1979 در ترکیه ، خواننده و داور و طراح مد است. دانشجوی انصرافی رشته بازاریابی از دانشگاه هاران شهر ‌اورفه می باشد که از آرایشگری شروع کرد سپس بعنوان داور استعدادیابی و خواننده درخشید.

خانواده

کمال دوغلو (Kemal Dogulu) روز 22 مهر 1358 در شهر مرسین ترکیه بدنیا آمد و سه برادر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد و مادرش خانه دار و پدرش کارگر بود. برادرش کادیر دوغلو و همسرش نسلیهان آتاگول از جمله بازیگران معروف و محبوب ترکیه به شمار میروند.

رابطه با پدر و مادر

با مادر ، خواهر و برادرهایش رابطه ای بسیار صمیمی و نزدیک دارد اما متاسفانه با پدرش بالا و پایین های زیادی داشتند و همیشه رابطه شان خوب نبود.

کودکی

زمانی که 12 ساله بود پدرش برای کار به آمریکا رفت و او بعنوان فرزند بزرگ خانواده مسئولیت های زیادی عهده دار شد چون پول ارسالی پدر کفاف زندگیشان را نمی داد. کمال برای گذران زندگی خانواده مشاغل زیادی از جمله شاگردی در تعمیرات دوچرخه فروشی ، قنادی ، سوپر مارکت و … را انجام داد.

ورود به آرایشگری

همان ایام نوجوانی در کنار یکی از بستگان نزدیکش که مشغول کار آرایشگری بود ، شروع به شاگردی کرد که می گوید اوایل وظیفه ام تمیز کردن دستشویی و زمین بود. با این حال همیشه آرزو داشت آرایشگر زنان بشود و در این مسیر نیز بسیار تلاش کرد تا اینکه اولین مشتری او کسی جز خواهر بسیار عزیز و محبوبش آسومان نبود.

از تحصیلات دینی تا کامپیوت

کمال با اصرار عمومی خود به مدرسه دینی امام هاتیپ (imam hatip) برای ادامه دبیرستان رفت اما بخاطر دروس عربی و قرآنی تمایلی به ادامه این رشته نداشت. او بطور پنهانی در امتحانات ورودی دبیرستان آنادولی شرکت کرد و در رشته کامپیوتر قبول شد و تا مقطع دیپلم در این رشته تحصیل کرد.

از مهاجرت تا شغل رویایی

کمال در 18 سالگی در رشته بازاریابی وارد دانشگاه شد که همین سال تصمیم گرفت نزد پدرش در آمریکا برود به این ترتیب به استانبول رفت و کارهای کنسولگری را انجام داد. او تا مدتی که تاییده ویزای کار را دریافت کند تصمیم گرفت در آرایشگاه پسر عمویش زکی دوغلو مشغول به کار شود. این آرایشگاه در آن دوران بسیار معروف بود و کمال فرصت دیدار بسیاری از هنرمندان را پیدا کرد به همین دلیل قید سفر به آمریکا را زد.

شهرت

کمال که که دیگر به توانایی های خود مطمئن شده بود با خرید مقدار زیادی از لوازم آرایشی با کیفیت یک برند معروف به طور رسمی وارد کار میکاپ آرتیستی شد. آن زمان بعضی از نمونه کارهای او در مجله معروف “Elle ” منتشر شد و از پس این دیده شدن به سمت میکاپ آرتیستی و استالیست رفت.

در هفته مد و فشن نیویورک

کمال در سال 2004 زمانی که 25 ساله بود در هفته مد و فشن نیویورک برای بهار کورچان (دیزاینر) و مایکل کورس (طراح مد) کار آرایش و طراحی مد را انجام داد.

روابط عاشقانه

کمال دوغلو سال 2016 در دورانی که داور مسابقه iste benim stilim بود با اوزدن جراح اوغلو آشنا شد و تا سال 2019 با هم زندگی کردند اما در نهایت جدا شدند. او حالا مدتی است با خانمی بنام اجه ساملی وارد رابطه شده است.

همکاری با هنرمندان معروف

کمال کار استایلیستی و نیز آرایشگری و میکاپ بسیاری از هنرمندان از جمله سیلا ، دمت آکالین ، جان ماکسول کوتسی ، گوکان اوزن ، سدا سایان و نیل کارا ابراهیم گیل را انجام داد. در این دوران او کار تدوین و کارگردانی کلیپ ها را نیز شروع کرده بود.

معروفیت در 27 سالگی

کمال سال 2006 وقتی 27 ساله بود با انجام کار عکاسی ، طراحی لباس و استایلیستی ؛ ماکسیم خواننده روسی و هانده ینر خواننده ترکیه ، شهرت خود را بین المللی کرد.

ورود به خوانندگی

کمال و هانده ینر همکاری های زیادی باهم انجام دادند اما یکی از این همکاری ها خیلی اتفاقی پای او را به عرصه موسیقی کشاند. زمانی که یکی از همخوان های هانده نتوانست در کنسرت حضور داشته باشد کمال بخاطر صدای خوبی که داشت جایگزین وی شد و بخوبی از پس آن برآمد.

اجرا و داوری در تلویزیون

کمال در ادامه با داوری برنامه bu tarz benim در سال 2014 بیشتر شناخته شد سپس در سال 2015 در مسابقه durma dans et حضور یافت. او در سال 2016 هم بعنوان داور برنامه استعدادیابی iste benim stilim جلوی دوربین رفت و سال 2019 هم داور مسابقه مدلینگ Doya doya moda بود.

افسردگی

کمال بعد از حضور در برنامه های  مختلف تلویزیونی اعلام کرد دیگر تمایل به حضور در این نوع برنامه ها ندارد و می خواهد به حرفه اصلی خود آرایشگری برگردد. او مدتی بعد به افسردگی مبتلا شد و وزنش از 60 به 80 کیلوگرم رسید با این حال سه سال بعد دوباره به قاب تلویزیون بازگشت.

ماجرای خودکشی !

سال 2016 کمال از پله های خانه اش به طرز فجیعی افتاده و آسیب شدیدی دید که توسط صاحب خانه اش به بیمارستان منتقل شد. او در نتیجه آسیب وارده 15 روز در کما بود که بعدا شایعه شد او خودکشی کرده بود.

ماجرای اختلاف با پدر

بعد از مهاجرت پدرم به آمریکا نزدیک 10 سال با او حرف نزدم ، با اینکه پس از بازگشت ، مادرم او را پذیرفت اما من نتوانستم. بعدا به اصرار مادرم آشتی کردیم اما بعد از مدتی بازهم اختلافاتی پیش آمد و قهر کردیم تا اینکه در این بازه کوتاه پدرم بخاطر سکته قلبی درگذشت و من هرگز فرصت معذرت خواهی و بغل کردنش را پیدا نکردم.