بیوگرافی سردار دکتر سعید محمد نامزد ریاست جمهوری 1400

بیوگرافی سردار دکتر سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا و نامزد انتخابات 1400 ریاست جمهروی با ناگفته های زندگی اش را می خوانید.

بیوگرافی سردار دکتر سعید محمد

سردار سعید محمد متولد 1347 در تهران ، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا است. فارغ التحصیل دکتری مهندسی عمران با گرایش راه و ترابری از دانشگاه تربیت مدرس می باشد که از بنیاد تعاون سپاه شروع کرد و حالا کتاب هم می نویسد.

سپاه از 19 سالگی

در سال 1366 وقتی 19 ساله بود بعنوان نسل دوم به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد اما در کوران دفاع مقدس فعالیت نظامی گری را تجربه نکرد.

در شاخه مهندسی

در سال 1375 وقتی 28 ساله بود به عضویت نظام مهندسی تهران درآمد سپس در بخش های مدیریت و اجرایی شرکت های زیر مجموعه قرارگاه سازندگی مشغول شد.

جایگزین پرویز فتاح

مدتی مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس بود سپس سال 1386 وقتی 39 سال داشت جایگزین پرویز فتاح در شرکت سپاسد از مهمترین بازوی مهندسی سپاه پاسدار شد. گفته می شود مجموعه سپاسد در دوره او چند برابر قوی تر شد که اصلا قابل مقایسه با دوره فتاح نبود و همان زمان از وی بعنوان یکی از نخبگان سپاه یاد شد.

در دانشگاه

سال 1388 مدرک دکترای خود را گرفت و یکسال بعد به عضویت هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) درآمد و همزمان عضو انجمن تونل ایران شد.

افتخارات بین المللی

دکتر سعید محمد سال 92 تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در طرح مگاپروژه ها را از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت کرد. ایشان سال 1393 در جایگاه مدیرعامل سپاسد هم تندیس برنز جایزه بین المللی پروژه برتر در سطح مگاه پروژه را از انجمن بین اللملی مدیرت پروژه (IPMA) کسب کرد. کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خود کفایی سد سازی سال 91 و برگزیده همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی سال 94 از دیگر افتخارات ایشان است.

از سرداری تا خاتم

در سال 1397 سردار عزیز جعفری فرمانده وقت سپاه ، با اعطای امانی درجه سرتیپ دوم به سعید محمد وی را جایگزین سردار عبادالله عبداللهی در قرارگاه خاتم الانبیا کرد.

نویسندگی کتاب

از سوابق علمی و پژوهشی سردار سعید محمد میتوان به تالیف کتاب های «تاثیر الیاف فولادی در کنترل ترکهای کششی بتن» ، «مدیریت طرح های عمرانی»،  «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سدهای خاکی» اشاره کرد. همچنین ترجمه دو کتاب «زمین شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» توسط وی را می توان نام برد.

در فکر رفاه عمومی

سردار محمد تاکید دارد قرارگاه سازندگی خاتم در حال شناسایی خلاء های موجود و تولید ثروت ملی در راستای ارتقای رفاه عمومی جامعه است. او می افزاید اگر ما اراده ، نگاه جهادی و همدلی و انسجام داشته باشیم به نظر من مشکلی نیست که قابل حل نباشد.

کاهش اختلاف با دولت

رابطه قرارگاه سازندگی با دولت تا پیش از آمدن وی همیشه یکی از چالش های مهم این نهاد بود که با تدابیر این سردار جوان تا حد زیادی به تفاهم و مصالحه رسیدند.

در مسیر ریاست جمهوری

روزنامه آقتاب یزد از دکتر سعید محمد بعنوان یکی از گزینه های اصلی انتخاباب ریاست جمهوری 1400 نام می برد که رقیب اصلی محمد باقر قالیباف می باشد. با این حال رسانه های نزدیک به قالیباف مدعی اند شورای نگهبان بخاطر درجه نظامی سعید محمد که هنوز رسما سردار نشده او را بعنوان رجل سیاسی تایید نمی کند.

استعفا بخاطر انتخابات

روز 17 اسفند 99 سردار سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا استعفا داد ، او در پاسخ به چرایی این اقدام گفت: از آنجا که احتمالا دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخابات شائبه هایی متوجه سپاه شود در راستای صیانت از سپاه از سمت خود استعفاء می دهم. به این ترتیب او یکی از گزینه های اصلی برای ریاست جمهوری 1400 خواهد بود.