انواع بالم لب و مواد تشکیل دهنده بالم لب ها

انواع بالم لب و مواد تشکیل دهنده بالم لب ها

هدف اصلی از مومیایی کردن لب ایجاد لایه ای مسدود کننده روی سطح لب است تا رطوبت لب ها را ببندد و آنها را از قرار گرفتن در معرض خارجی محافظت کند. هوای خشک ، درجه حرارت سرد و باد همگی با جلب رطوبت از بدن اثر خشکی دارند. لب ها به دلیل نازک بودن پوست بسیار آسیب پذیر هستند و بنابراین اغلب اولین کسانی هستند که علائم خشکی را نشان می دهند. مواد مسدود کننده مانند موم و ژله نفتی از افت رطوبت جلوگیری کرده و راحتی لب را حفظ می کنند در حالی که طعم دهنده ها ، رنگ دهنده ها ، ضد آفتاب ها و داروهای مختلف می توانند مزایای خاص و ویژه ای را به همراه داشته باشند.

مومیایی کردن لب را می توان در جایی که انگشت برای استفاده از آن روی لب ها استفاده می شود یا در لوله ای به سبک رژ لب که می توان مستقیماً از آن استفاده کرد ، استفاده کرد.

مرهم لب برای اولین بار در دهه 1880 توسط چارلز براون فلیت ، [1] [منبع غیرقابل اطمینان؟] به بازار عرضه شد ، گرچه ریشه آن را می توان در جرم گوش جستجو کرد. [2] بیش از 40 سال قبل از معرفی تجاری مرهم لب توسط Fleet ، لیدیا ماریا چایلد در کتاب بسیار محبوب خود ، زن خانه دار اقتصادی آمریکایی ، استفاده از موم گوش را به عنوان درمانی برای ترک خوردن لب ها توصیه کرد. كودك مشاهده كرد كه ، “كساني كه لب شكندگي آنها مشكل دارد ، در صورت عدم موفقيت ديگران ، اين درمان جرم گوش را موفق دانسته اند. اين يكي از انواع معالجات است كه به احتمال زياد مورد تمسخر قرار مي گيرد ؛ اما من مي دانم كه اين محصول بسيار مفيد بوده است. نتایج

بالم لب نوعی موم یا پماد است که دارای موادی با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی می‌باشد و با عملکرد آب رسانی و چرب نگه داشتن سطح پوست  لب ، بدون ایجاد سنگینی و چسبندگی ،  زیبایی و سلامت آن را حفظ می کند از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید که در لب هیچ غده عرقی وجود ندارد و در نتیجه هیچ گاه لب ها عرق نمی کنند. بدین دلیل است که در زمستان خشک می شوند و مدام آن ها را خیس می کنیم.  اگر زیاد به مشکل خشکی لب مبتلا می‌شوید، باید فکری به حال آن کنید.

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب، به صورت کلی  شامل ترکیبات نرم و مرطوب کننده مانند لانولین ، موم زنبور عسل ، وازلین  ، روغن نارگیل ، روغن دانه آفتابگردان  و پارافین می باشد،  که در هر نوعی از محصولات موجود در بازار بخشی از این مواد به کار رفته است.

در دسته ای  دیگر از بالم های لب ،  Q10 ،  ویتامین C و ویتامین E وجود دارد. گروهی دیگر  از بالم ها با عملکرد کاهش چین و چروک لب ها شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند . این مواد فاکتورهای مقابله با پیری  پوست را  دارا می باشند.

بالم لب با کارکرد های مختلفی وجود دارد.

اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب، شامل ترکیبات نرم و مرطوب کننده می باشد

یک بالم لب مناسب، دارای چه ویژگی‌هایی است؟

1. بهتر است بالم لب دارای انواع ویتامین‌ها برای تغذیه پوست لب باشد.

2. دارای SPF برای مراقبت در برابر نور خورشید باشد.

3. دارای آنتی اکسیدان برای ترمیم بافت آسیب دیده لب باشد.

4. طبیعی و بدون اسانس تحریک کننده باشد.

نکته مهم: اگر لب شما ضخم شده و یا دارای ترک است، حتماٌ از بالم لب های بدون اسانس استفاده کنید، زیرا بالم لب های دارای اسانس میتواند باعث سوزش و تشدید درد لب شما شود.

مزایای استفاده از بالم لب :

پوست لب حساس ترین بخش بدن است. با وجود این حساسیت، معمولا لبها در معرض نور مستقیم آفتاب ، سرمای هوا و خشکی قرار دارند. اگر از لبهایتان بخوبی مراقبت نکنید پوسته پوسته شده و ترک می خورند حال آنکه استفاده از بالم لب پوست آن را نرم و مرطوب می کند.

بالم ، لب را در مقابل عناصر مختلف محیطی مانند سرما محافظت می کند.

مانع از ترک خوردن لب شده و آنها را مرطوب نگه میدارد.

مانند لوسیون بدن برای لب ، عمل می کند و احساس نرمی و لطافت به لبها می بخشد.

به کمک بالم لب ، لبها درخشان تر و جذاب تر به نظر می رسند.

مواد مرطوب کننده و ترمیم کننده موجود در آن، موجب پر کردن خطوط روی لب می شود.

بدلیل وجود خاصیت ضد آفتاب در بالم، لب ها از اشعه های مضر خورشید در امان هستند.

ساده و با سرعت قابل استفاده است.