جزییات برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی تلویزیون؛ ساعت پخش «پایتخت»، «دوپینگ» و «اتفاق»

سریال های نوروزی ۹۹ و برنامه های تلویزیونی رسانه ملی در نوروز ۹۹ در روزگار کرونایی کشور، از ۲۴ اسفند ۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت. امسال به دلیل اینکه پویش «درخانه بمانیم» توسط مردم فهیم ۳۱ استان کشور طبق دستورات ستاد ملی مبارزه با ویروس منحوس کرونا انجام می شود، دید و بازدید های نوروزی لغو و ایرانگردی، تعطیل شده است.

هیچ خبری از نوروزگاه ها و برنامه های نوروزی و شب تحویل سال در ۳۱ استان کشور نیست و به نظر می رسد، رسانه ملی در ۲ هفته اول فروردین ماه ۹۹، روزهای خیلی شلوغی را در پیش خواهد داشت.

انتظار می رود که کنسرت هایی که با ابتکار برج میلاد قرار است بدون تماشاگر برگزار شود و به صورت آنلاین، پخش شود، به شبکه های رسانه ملی هم راه یابد تا اقدامات شایسته تری نسبت به ترغیب قشرهای مختلف به خانه نشینی و تماشای تلویزیون را شاهد باشیم.

در نوروز ۹۹، حتما بخشی از مردم از شبکه های تلویزیونی فارسی زبان آنسوی آبی استفاده می کنند و تمایلی به تماشای برنامه های تلویزیونی نوروز ۹۹ رسانه ملی ندارند. به هر حال، با توجه به این که قرار بود، فوتبالی ترین بهار نیم قرن اخیر را شاهد باشیم و همه مسابقات فوتبال هم لغو شده است، لذا تماشای سریال های ایرانی و فیلم های سینمایی روز دوبله شده و هم چنین مسابقات معروف تلویزیون، در این ایام، خالی از لطف نیست.

رئیس صدا و سیما، اخیرا اعلام کرد که تبلیغات تلویزیونی مربوط به فروشگاه های زنجیره ای که مردم را به یوروش به حراجستون ها تشویق می کنند، کاهش می یابد. حجم تبلیغات تلویزیون، بسیار زیاد است و گاها، تاثیرات منفی روی نگرش مردم داشته است که مصداقش، حماسه آفرینی های «هلو شو بدم، لیمو شو بدم، همشو بودم» هست که توضیحش در این مجال، نمی گنجد.

در سریال های نوروزی ۹۹ و برنامه های نوروزی تلویزیون شاهد هنرنمایی رضا رشیدپور و علی ضیا، و احسان علیخانی هستیم

برنامه های تلویزیونی نوروز ۹۹ امسال سورپرایزهای خاص ندارد. البته رسانه ملی هم فکر نمی کرد که کرونا، تراژدی غم انگیز ایرانیان در سال پر فراز و نشیب ۹۸ باشد و همه نگاه ها به سمت جعبه سیاه ، دوخته شود.

در نوروز ۹۹، شبکه ۵ سیما با «شگفتانه»، شبکه ۳ سیما با «علی ضیاء» و عصر جدید «احسان علیخانی» و اجراهایی محمد سلوکی و «اتفاق» رضا رشید پور، دست پر را به نسبت دیگر شبکه ها، در اختیار دارد. پر بیننده ترین شبکه تلویزیون، شبکه ۳ است و احتمالا بخش زیادی از هموطنان در نوروز ۹۹، بیننده برنامه های این شبکه خواهند بود.

در شبکه ۲ سیما که در سال های اخیر تلاش کرده با سریال هایی، بخشی از جامعه را برنامه هایش همراه کند، مهدی بابایی و احسان ارغوانی، برنامه «پل فروردین» را روی آنتن حواهند برد.

محمد سلوکی، مجری فعال رسانه ملی نیز در نوروز ۹۹، برنامه «دو نیمه ماه» اجرا خواهد کرد که بیشتر سبک گفت و گو سخت و چالشی است. سبکی که در چند سال اخیر در شبکه ۳، مد شده است و مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

شبکه ۳ سیما، برنامه تحویل سال خود را به احسان علیخانی در برنامه «سال عسل» نداد. احسان، امسال ماه عسل هم ندارد و همه تلاشش را برای ساخت فصل دوم عصر جدید گذاشته است. فصل دوم عصر جدید، هر شب ساعت ۲۲:۳۵ از شبکه ۳ پخش می شود تا حداقل شب های نوروزی مردم ایران، شاهد یک برنامه مهیج باشد. در فصل اول، بیش از نیمی از جامعه ایران، تماشاگر برنامه های عصر جدید بودند.

خلاصه امسال، ساعت ۲۲:۳۰ هر شب در شبکه ۳ را فراموش نکنید که اتفاقات جذاب و هیجان انگیزی در آن رخ می دهد. پس برنامه لحظه تحویل سال شبکه ۳ سیما، در اختیار رضا رشید پور است. توجه داشته باشید که احسان علیخانی یک ویژه برنامه خاص و عیدانه قبل از شروع تعطیلات نوروزی دارد. لذا اگر مشتاق تماشای این برنامه ویژه هستید، شبکه ۳ را تا پایان اسفند و اول فروردین، همراهی کنید.

برنامه های نوروزی شبکه ۵ سیما

شبکه ۵ سیما، در نوروز ۹۹، دست پر است. مملو از فیلم های سینمایی و سریال. برنامه موسیقیایی و پر طرفدار «بهار جان» به تهیه کنندگی محمد قنبری، از ویژه برنامه های نوروزی شبکه ۵ سیما است که از ۲۶ اسفند ۹۸ هر شب روی آنتن می رود. اجرای این برنامه را هیراد حاتمی بر عهده دارد و شاهد دعوت از چهره های های هنری و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در برنامه خواهیم بود.

سریال های نوروز ۹۹ سیما

در نوروز ۹۹، سریال های نوروزی، بیش ترین شمار مخاطب را در اختیار خواهند داشت. کنداکتور های پخش به گونه ای چیده شده که شما بتوانید از ساعت ۸ شب تا ۱۱ شب، تماشاگر سریال های نوروزی در کانال های مختلف باشید.

امسال، گل سر سبد سریال های نوروزی، سری جدید «پایتخت» است که هر شب ، میلیون ها مخاطب را پای شبکه ۱ سیما می برد. البته امسال از علیرضا خمسه، خبری نیست. تیزر سریال پایتخت را در ویدیو زیر تماشا کنید.

در شبکه ۵ سیما، سریال «کامیون» را شاهد خواهیم بود که به کارگردانی سید مسعود اطیابی، هر شب از شبکه ۵ سیما پخش می شود. سریال «دوپینگ» که سریال پر ستاره ای است، از دیگر سریال های نوروزی شبکه ۵ سیما خواهد بود. به این ها، «میان بر» هم اضافه کنید.

سریال های نوروزی سیما از «دوپینگ» شبکه ۵ پخش آغاز می شود. روز اول فروردین ۹۹، شهادت امام موسی کاظم علیه السلام است و اولین پخش سریال ها از ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه خواهد بود. سریال دوپینگ که سریال طنز جذابی است، ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می رود و سریال «کامیون» نیز از ساعت ۲۱:۳۰، میزبان نوروزی ایرانیان خواهد بود.

  • حتما ببینید: درس‌هایی که کرونا به ایرانیان یاد داد

سریال پربیننده پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم، ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه ۱ سیما پخش می شود. احتمالا پخش برنامه عصر جدید شبکه ۳ به گونه ای تنظیم می شود که آغازش، در زمان پایان سریال پایتخت باشد. باید منتظر ماند و وضعیت کنداکتور شبکه ۳ را بررسی کرد.

البته توجه کنید که هر شب از شبکه تماشا، فصل ششم سریال نوروزی پایتخت در ساعت ۲۴ پخش می شود. لذا نگران پایتخت دیدن نباشید. سریال پایتخت، ۹ آذر ۹۸ کلید خورد و با حضور محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی و غلامعلی رضایی همراه شده است.

سریال های نوروزی ۹۹ سیما امسال با پایتخت، جذاب تر خواهد بود. امیدواریم سریال های نوروزی ۹۹ و فیلم های سینمایی جدید اسکار گرفته، بتواند مردم را به خانه نشینی و پرهیز از دید و بازدید، ترغیب کند. کرونا را جدی بگیریم.

جزییات کاملی از فیلم های سینمایی نوروزی شبکه های سیما را در این گزارش مشاهده کنید.

نوشته جزییات برنامه‌ها و سریال‌های نوروزی تلویزیون؛ ساعت پخش «پایتخت»، «دوپینگ» و «اتفاق» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.