آشنایی با سال موش در زودیاک چینی و طالع بینی ویژه متولدین سال موش

موش اولین حیوان در چرخه زودیاک چینی است. افسانه‌های مشرق زمین در کشور چین حاکی از آن است که روزی یک امپراتور چینی به نام امپراتور “جِید” برای اینکه در مورد حیوانات زودیاک تصمیم‌گیری کند، مسابقه‌ای برگزار کرد. موش از گاو درخواست می‌کند تا او را سوار بر پشت خود کرده و از رودخانه رد کند. قبل از آنکه گاو از خط پایان عبور کند، موش از پشت گاو پایین پرید و توانست برنده مسابقه شود. بنابراین، اولین حیوان زودیاک شد.

در فرهنگ چینی، موش نماد ثروت و فراوانی است. از آن جا نرخ زاد و ولد موش‌ها زیاد است زوج‌های متاهل چینی برای فرزندآوری برای موش‌ها دعا می‌کنند.

موش‌ها موجوداتی باهوش، متفکر سریع و موفق هستند اما به داشتن یک زندگی آرام، ساکت و بدون دغدغه راضی می‌شوند.

اگر چه، هر علامت زودیاک مربوط به یکی از پنج عنصر چوب، آتش، زمین، طلا (فلز) و آب است. به عبارت دیگر، یک موش با عنصر چوب یک بار در یک چرخه ۶۰ ساله قرار می‌گیرد.

در جدول زیر می‌توانید جزییات کامل متولدین سال موش را مشاهده کنید.

سال متولدین موش

بازه زمانی عنصر
۱۳۹۹ ۵ بهمن ۱۳۹۸ تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

طلا (فلز)

۱۳۸۷ ۱۸ بهمن ۱۳۸۶ تا ۶ بهمن ۱۳۸۷

زمین

۱۳۷۵ ۳۰ بهمن ۱۳۷۴ تا ۱۸ بهمن ۱۳۷۵ آتش
۱۳۶۳ ۱۳ بهمن ۱۳۶۲ تا ۳۰ بهمن ۱۳۶۳ چوب
۱۳۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۵۰ تا ۱۳ بهمن ۱۳۵۱ آب
۱۳۳۹ ۷ بهمن ۱۳۳۸ تا ۲۵ بهمن ۱۳۳۹ طلا (فلز)
۱۳۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۲۶ تا ۸ بهمن ۱۳۲۷ زمین
۱۳۱۵ ۳ بهمن ۱۳۱۴ تا ۲۱ بهمن ۱۳۱۵ آتش
۱۳۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۰۲ تا ۳ بهمن ۱۳۰۳

چوب

چه کسانی متولد سال موش هستند و خواهند بود؟

  • ۱۲۷۹، ۱۲۹۱، ۱۳۰۳، ۱۳۱۵، ۱۳۲۷، ۱۳۳۹، ۱۳۵۱، ۱۳۶۳، ۱۳۷۵، ۱۳۸۷، ۱۳۹۹ و ….
  • ۱۹۲۴ ، ۱۹۳۶ ، ۱۹۴۸ ، ۱۹۶۰ ، ۱۹۷۲ ، ۱۹۸۴ ، ۱۹۹۶ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۲۰ ، ۲۰۳۲ و …

ویژگی‌های شخصیتی متولدین سال موش

  • متولد سال موش با عنصر چوب زاده سال۱۳۰۳ و ۱۳۶۳ : مستقل، با اعتماد به نفس، مستعد و زیرک، قوی در کار گروهی
  • متولد سال موش با عنصر آتش زاده سال ۱۳۷۵ و ۱۳۱۵ : مملو از انرژی مثبت، تقریبا پردل و جرئت، آرام، صمیمی و خودمانی با دوستان خود، اما زیادی به خودش سخت می‌گیرد.
  • متولد سال موش با عنصر زمینزاده سال ۱۳۸۷ و ۱۳۲۷ : مهربان، صادق، منعطف، جدی در مواقع حساس، با حس اعتماد به نفس بالا
  • متولد سال موش با عنصر طلازاده سال ۱۳۹۹ و ۱۳۳۹ : هوشمند، با استعداد، خون‌گرم، گاهی همراه با حسادت، خودشناس و منظم
  • متولد سال موش با عنصر آبزاده سال ۱۳۵۱ : پرحرف، زیرک،محافظه کار و خردمند

شخصیت شناسی متولدین سال موش

متولدین سال موش پر از انرژی و نگرش مثبت هستند. همه آنهایی که متولد سال موش هستند تقریبا ویژگی‌های شبیه به هم دارند. آنها نسبت به احساسات و عواطف دیگران حساس هستند اما در برابر پذیرفتن نظرات شما کمی با یکدندگی، لجبازی و کله شقی واکنش نشان می‌دهند. موش‌ها شخصیتی مهربان دارند اما از مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی ضعیفی برخوردارند و اغلب کلماتی که بر زبان می‌آورند همراه با بی‌ادبی و بی‌نزاکتی است.

از نظر مالی، موش‌ها عاشق اندوختن و پس انداز کردن هستند و حتی می‌توان گفت کمی خساست دارند. عشق بیش از اندازه آنها به احتکار و جمع کردن همه چیز گاهی اوقات باعث می‌شود پول خود را برای چیزهایی که اصلا لازمشان ندارند خرج کنند.

مردان متولد سال موش: این مردها خیلی سازگار هستند و خودشان را با محیط منطبق می‌کنند. آنها در استفاده بهینه از فرصت‌ها افرادی بسیار خلاق و مبتکر هستند. با این حال گاهی اوقات جرئت انجام برخی کارها را ندارند. با این که آنها ایده‌پردازهای خوبی هستند اما برای موقعیت‌های رهبری و مدیریت اصلا مناسب نیستند.

زنان متولد سال موش: این زن‌ها اصولا زنان سنتی‌گرا هستند. آنها دوست دارند همه چیز ساماندهی شده، مرتب و منظم سر جای خودش باشد. علاوه بر این، ارزش زیادی برای خانواده خود قائل هستند. همه چیز را تحت کنترل و مراقبت خود دارند و نیازی به نگران شدن شوهرشان نیست. زنان متولد سال موش در خارج از خانه نیز افرادی هستند که مسئولیت‌پذیری و توانایی بالایی در انجام وظایف خود دارد.

سازگاری عاطفی متولدین سال موش با سال‌های دیگر

بر طبق علم زودیاک و طالع بینی چینی، بعضی از حیوانات با یکدیگر سازگاری دارند و برخی ناسازگار هستند. طالع بینی چینی ویژگی هر حیوان را بررسی و با بقیه حیوانات مقایسه می‌کند تا به تشخیصی از سازگاری یا ناسازگار بودن دست پیدا کند.

  • افراد متولد سال موش بیشترین سازگاری را با متولدین سال های گاو، میمون و اژدها دارند.

شعبه زمینی ثابت موش آب است اما گاو روی زمین. موش و گاو مکمل یکدیگر هستند و در کار و زندگی خانگی خود بسیار به یکدیگر کمک می کنند. ازدواج زن متولد سال موش با مرد متولد سال گاو بسیار عاشقانه و پایدار خواهد بود.

موش و اژدها رابطه خوبی با هم خواهند داشت و چه در ازدواج و چه در دوستی پشتیبان یکدیگر خواهند بود. ازدواج این افراد با یکدیگر عاشقانه و دوستی عاطفی آن ها پایدار و بسیار قوی خواهد بود و از موفقیت در کنار یگدیگر لذت می‌برند.

میمون هم مثل اژدها رابطه خوبی با موش دارد و مثل داستان پریان به خوبی و خوشی تا آخر عمر در کنار هم زندگی می‌کنند.

  • متولدین سال موش کم‌ترین سازگاری را با متولدین سال اسب، بز و خرگوش دارند.

شعبه‌های زمینی موش و اسب به شدت در برخورد با هم هستند. مهم نیست که موش چه کاری انجام می‌دهد؛ هرکاری کند نمی‌تواند رضایت و توجه اسب را جلب کند.

بزها مجذوب و شیفته ثروت موش می‌شوند و امیدوارند بتوانند آن را تحت کنترل خویش در آورند اما همین حس، باعث ایجاد روابط پرتلاطم بین آنها می‌شود.

خرگوش‌ها چه عمدا و با هدف قبلی و چه ناخودآگاه مخالف و علیه آرزوها و خواسته‌های موش هستند و موش هم در مقابل فقط سکوت می‌کند.

چیزهایی که برای موش‌هاشانس می‌آورد

  • رنگ: آبی، طلایی و سبز
  • اعداد: ۲ و ۳
  • گل: سوسن، بنفشه آفریقایی، زنبق کوهی
  • مسیر جغرافیایی خوش یمن: جنوب شرقی و شمال شرقی
  • مسیر ثروت: جنوب شرقی و شرق
  • مسیر عشق: غرب
  • ماه های شانس خوب در سال: اردیبهشت، مرداد و آذر
  • روزهای خوش‌شانس: روزهای چهارم و سیزدهم هر ماه

چیزهایی که برای موش‌هابدشانسی می‌آورد

  • رنگ بدشانسی : زرد، قهوه‌ای
  • ارقام بدشانسی : ۵ و ۹
  • جهت بد یمن : جنوب و جنوب شرقی
  • ماه های بد یمن در سال: تیر، دی و اسفند

بهترین مشاغل و حرفه‌ها برای موش‌ها

از آنجا که موش‌ها مستقل بوده و قوه ابتکار خوبی دارند برای کارها و مشاغل خلاقانه عالی هستند. متولد سال موش معمولا نویسنده، ویراستار و هنرمندان خوبی است. اما… اگر یک متولد سال موش به تیم بپیوندد، خروجی کار خلاقانه شما صفر خواهد بود!

موش‌ها به جزییات دقت زیادی دارند. آنها برای کارهای فنی و تکنیکی مثل مهندسی و معماری مناسب هستند.

موش‌ها هشیار و گوش به زنگ هستند اما دل و جرئت یا جسارت ندارند. به همین دلیل، برای مشاغلی مانند پلیس بودن، کارفرمایی یا دیگر موقعیت‌های شغلی مدیریتی و سیاسی اصلا گزینه خوبی نیستند. با این که موش‌ها تصمیمات مالی خوبی می‌گیرند اما باید مراقب باشند با دوست نزدیک خود دست به سرمایه‌گذاری نزنند. در مشارکت دوستانه، نه تنها مشکلات مالی بین آنها رخ می‌دهد بلکه بر دوستی آنها نیز تاثیرگذار است.

موش‌ها با شناخت خوب و دیدگاه تیزی که نسبت به آنچه انجام می‌دهند دارند قضاوت خوبی می‌کنند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد از مشکلات غیر ضروری اجتناب کنند. موش‌ها محتاط و دقیق هستند، بنابراین تمایل دارند نگرش جدی نسبت به کارشان نشان دهند.

سلامت و سبک زندگی در سال موش

موش‌ها از همان عنفوان کودکی از سلامت خوبی برخوردارند. شخصی پرانرژی و مثبتی دارند اما زود خسته می‌شوند. زود به زود سرما می‌خورند اما خوشبختانه بیماری جدی خاصی ندارند.

آنها نسبت به تغییرات دما بسیار حساس هستند. نه فقط هوای سرد برای آنها غیر قابل تحمل است بلکه در برابر گرما هم تاب و تحمل ندارند. اما بر خلاف این که ضعیف به نظر می‌رسند و نمی‌توانند کارهای فیزیکی یا فعالیت‌های بدنی سخت انجام دهند، از طول عمر بالای خود لذت می‌برند.

موش‌ها می‌توانند هر چیزی را نوش جان کنند؛ از غذاهای ساده گرفته تا خوراکی‌ها و غذاهای مفصل و خوشمزه. با این حال، موش‌ها باید به رژیم غذایی خود بسیار اهمیت بدهند. حتی زمان‌های زیادی پیش می‌آیند که آن قدر سرشان به کارشان گرم است که فراموش می‌کنند غذا بخورند. اگر این افراد در مدت زمان زیادی بدون غذا بمانند و ناگهان دست به پرخوری بزنند، ممکن است سیستم گوارشی آنها دچار مشکلاتی شود. دشمن سلامت آنها سیگار کشیدن و اعتیاد به نوشیدن مشروبات الکلی است.

موش‌ها برای این که زندگی سالمی داشته باشند، باید به خاطر بسپارند که از خوردن صبحانه غافل نشوند. ورزش معمولی و در حد متوسط انجام دهند و همیشه شادابی و نشاط خود را حفظ کنند.

نگاه کلی به وضعیت متولد موش در سال موش

با این که سال موش معمولا پر از بدشانسی و اتفاقات ناگوار، پیشگویی بد و رخدادهای تاسف‌بار است اما سال جدید برای آنهایی که متولد سال موش هستند خوب است. برای متولدین سال موش امسال موفقیت در قالب موفقیت شغلی پیش می‌آید و پاداش تلاش‌های خود را خواهند گرفت. از طرف دیگر، سلامت و روابط شما متولدین سال موش ممکن است دچار چالش شود. با بروز اولین علائم بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید و برای ایجاد یک محیط باز، آزاد و دوست‌داشتنی در تمام روابط خود تلاشتان را به کار ببندید. امسال هم مشکلات خودش را دارد اما فاکتورهای مثبت می‌تواند ورق را به نفع شما برگرداند.

وضعیت شغلی موش در سال موش

سال ۲۰۲۰ از نظر کاری و حرفه‌ای وضعیت‌های مختلفی برای متولدین سال موش در انجام وظایف ایجاد می‌کند که گاهی برایشان خوب است و گاهی بد. موش‌ها در نیمه اول سال با برخی مشکلات کاری مواجه خواهند شد اما به خاطر شخصیت‌های فوق‌العاده انعطاف‌پذیرشان از این مشکلات عبور خواهند کرد.

آن‌ها به خوبی می توانند یک موقعیت شغلی را ارزیابی کنند. به همین دلیل، در این سال آن ها با افزایش حقوق چشمگیری رو به رو می‌شوند. اما نباید از این افزایش حقوق ذوق کنند و گر نه بخشی از آن را از دست خواهند داد.

طالع‌ بینی مالی برای موش‌ها همیشه در سال ۲۰۲۰ آرام نخواهد بود. آن‌ها باید از سرمایه‌گذاری با ریسک بالا مانند قمار یا خرید سهام در بورس اجتناب کنند. آن‌ها باید عاقلانه و با احتیاط درآمد افزایش‌یافته خود را سرمایه‌گذاری کنند.

به طور کلی متولدین سال موش جنبه‌های مالی مثبتی دارند که در سال ۲۰۲۰ به دنبال آن هستند. موش‌ها باید به خودشان ایمان داشته باشند و با صبر و حوصله هر مشکلی را حل کنند.

آموزش و تحصیل موش در سال موش

موش‌ها به طور کلی طالع‌ بینی خوبی برای آموزش در سال ۲۰۲۰ دارند. تلاش سخت آنها ارزشمند و ضروری است. موش‌ها هوشمند هستند و خیال پردازند. افرادی که در سال موش متولد می‌شوند، تمایل دارند آنچه را که در مطالعات خود آموخته‌اند حفظ کنند. اگر آن‌ها می خواهند به اهداف بزرگ دست پیدا کنند باید از قبل برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند. آن‌ها همچنین حمایت بیشتری از خانواده‌ خود در سال جدید خواهند داشت.

موش‌ها با تمرکز بر مطالعات خود، به اهدافشان دست پیدا می‌کنند. متولدین سال موش باید به سلامت خود بیشتر اهمیت بدهند. استرس داشتن در برنامه تحصیلی باعث می‌شود آنها پا پس بکشند و حتی بیمار شوند. با مصرف ویتامین، برخورداری از هفت تا هشت ساعت خواب شبانه و تغذیه خوب و مناسب از بیمار شدن پیشگیری کنید. با این که ممکن است شما بخواهید یک تقویم اجتماعی کامل در طول سال داشته باشید اما بهتر است برای نیرو گرفتن و بهبودی کمی استراحت به جسم و روحتان بدهید.

سلامتی موش در سال موش

موش‌ها نسبت به بیماری بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند؛ مثل سرماخوردگی و خستگی. به همین دلیل، باید سال جدید حسابی مراقب خودشان باشند. با بروز اولین علائم بیماری باید به پزشک مراجعه کنند. هر چه سریع‌تر در پی دارو و درمان باشند، زودتر خوب می‌شوند.

به احتمال زیاد موش‌ها با مشکلاتی مواجه خواهند شد که شور و اشتیاق آن‌ها را کاهش خواهد داد. استرس روانی می‌تواند منجر به عدم تمرکز در کار یا مطالعه آن‌ها شود. یک خواب خوب در هر شب برای آن ها واجب است تا بتوانند روحیه خود را در محل و جامعه حفظ کنند. علاوه بر این، یک رژیم متعادل و ورزش منظم به نفع آن‌ها خواهد بود.

برای حفظ سلامت، همیشه باید در حق بدنتان لطف کنید؛ یعنی پروتئین و سبزیجات بیشتری بخورید و با افزودن ویتامین به رژیم غذایی خود، سیستم ایمنی بدنتان را قوی کنید. به عنوان یک قانون کلی، رژیم غذایی مناسب، ورزش کردن و خواب کافی راز حفظ سلامت است.

روابط عاطفی موش در سال موش

امسال از نظر عاطفی شانس با متولدین سال موش نیست. ماجراهای عشقی برای زوج‌های متاهل متولد سال موش یا موش‌های مجرد با چالش‌های زیادی رو به رو خواهد شد. موش‌ها امسال مدام در حال بحث و مشاجره با عشق یا شریک زندگی خود هستند. اما حسن نیت موش‌ها باعث می‌شود خیلی از این جدل‌ها ختم به خیر شود.

اگر مجرد هستید، سعی کنید از رابطه و بحث‌های طولانی مدت با شریک عاطفی خود بپرهیزید. امسال احتمال این که شما بتوانید فردی را پیدا کنید که بتوانید رابطه طولانی مدتی با او داشته باشید بسیار کم است. در عوض، سعی کنید خوش بگذرانید و از آزادی بدون قید و بند طرف مقابل لذت کافی را ببرید. مکالمات خیلی سبک داشته باشید، مهمانی بروید اما نه خیلی زیاد و البته فراموش نکنید که با افراد جدید آشنا شوید. این هم می‌تواند خبر بدی برای شما باشد و هم خبر خوب.

نظیر همین اتفاقات همراه با بدشانسی هم برای زوج‌های متاهل رخ می‌دهد. به آینده چالش‌های روابط خود فکر کنید. جنگ‌ها بر سر مشکلات مالی و روابط زناشویی باعث می‌شود زندگی شما به فنا رود. وقتی در زندگی خود دچار مشکل می‌شوید نگذارید خیلی کش پیدا کند و طولانی شود. سعی کنید امسال چیزهایی را تجربه کنید که سال شما را به سال بهتری تبدیل می‌کنند. بر جاری کردن عشق و عاطفه بین خودتان و شریک زندگی‌تان متمرکز شوید. بدانید که همسرتان زندگی شماست و منطقه امن شما. او عشق شما در زندگی است؛ خودتان را غرق عشق او کنید.

نوشته آشنایی با سال موش در زودیاک چینی و طالع بینی ویژه متولدین سال موش اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.