سلبریتی هایی که از مشکل حساسیت غذایی رنج می برند

خانواده ی کارداشیان-جنر به صحبت درباره زندگی شخصی شان مشهورند. چندی قبل وقتی کایلی جنر درباره ی حساسیت دخترش، استورمی، به آجیل یا در واقع همان مغزهای خوراکی صحبت کرد، این اقدام او مورد تحسین طرفداران و حامیان قرار گرفت.

حساسیت های غذایی به مشکلی در حال افزایش تبدیل شده اند. حساسیت غذایی در میان کودکان افزایش چشمگیری داشته و حالا تعداد بیشتری از کودکان به نوعی حساسیت غذایی دچار هستند. در آمریکا در فاصله ی سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ حساسیت غذایی بین کودکان افزایشی ۵۰ درصدی داشته و در حال حاضر از هر ۱۳ کودک آمریکایی یکی به حساسیت غذایی دچار است. این حساسیت های غذایی پیامدهای مختلفی دارند از آبریزش بینی گرفته تا آنافیلاکسی (واکنش آلرژیک شدید که می تواند کشنده باشد).

با این حال هنوز تصور بدی در مورد این مشکل وجود دارد و حساسیت غذایی به نوعی ننگ تلقی می شود. در تحقیقی در سال ۲۰۱۱، ۳۱/۵ درصد از کودکان شرکت کننده اظهار کردند که به خاطر حساسیت های غذایی شان مورد زورگویی قرار گرفته بودند.

زندگی با حساسیت های غذایی بسیار دشوار است. به همین دلیل است که صحبت های سلبریتی هایی مثل کایلی جنر درباره ی این مشکل به عادی شدن آن و آگاه شدن مردم کمک می کند.

در ادامه با سلبریتی هایی آشنا خواهیم شد که از مشکل حساسیت غذایی خود و تأثیرات آن بر زندگی شان صحبت کرده اند.

آریانا گرانده

آریانا گرانده، خواننده ی مشهور و محبوب، به گوجه فرنگی و موز حساسیت دارد.

ماه مه گذشته، گرانده بعد از یک واکنش آلرژیک به گوجه فرنگی مجبور شد چندین کنسرت خود در تور جهانی اش را به تعویق اندازد. به گفته ی خود او، گلویش «به شدت بسته شده بود» و انگار «یک کاکتوس قورت داده بود».

گرانده اولین بار در سال ۲۰۱۲ درباره ی حساسیت های غذایی خود صحبت کرد. او در توییتر خود اعلام کرد که به موز حساسیت دارد.

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز، یکی از پرافتخارترین تنیسورهای دنیا، به بادام زمینی حساسیت دارد. حدود ۲۰ درصد افرادی که در دوران کودکی به بادام زمینی حساسیت دارند، این مشکل با بالا رفتن سن در آن ها از بین می رود.

کلی کلارکسون

کلی کلارکسون، خواننده ی مشهور، در سال ۲۰۱۳ در توییتی اعلام کرد به «چیزهای زیادی» از جمله بادام زمینی حساسیت دارد.

زویی دشانل

زویی دشانل، بازیگر و خواننده ی آمریکایی به محصولات لبنی، تخم مرغ و گندم حساسیت دارد.

او در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۱ گفته بود «من بدترین کسی هستم که می توانید با او غذا بخورید چون به همه ی این مواد غذایی احمقانه حساسیت دارم.»

دشانل اظهار کرد زمانی که در سریال «دختر جدید» (New Girl) بازی می کرد، غذاهای مخصوصی برای او آورده می شد چون نمی خواست همکارانش را مجبور شوند از «غذاهای عجیب و غریب» او بخورند.

مایلی سایرس

مایلی سایرس، خواننده ی مشهور، به لاکتوز و گلوتن حساسیت دارد.

سایرس بعد از آنکه در سال ۲۰۱۲ به خاطر لاغری بیش از اندازه مورد انتقاد گرفت، با توضیح درباره ی مشکل حساسیت غذایی اش به این انتقادات پاسخ داد.

سایرس اظهار کرد: «خطاب به کسانی که به من آنورکسیک می گویند، من به گلوتن و لاکتوز حساسیت دارم. مسأله سر وزن نیست. مسأله سر سلامتی است. گلوتن در هر صورت چیز مزخرفی است!»

جسیکا سیمپسون

جسیکا سیمپسون، بازیگر و خواننده ی آمریکایی، به پنیر، گندم، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، قهوه، ذرت و شکلات حساسیت دارد.

سیمپسون در سال ۲۰۰۶ هنگام بازی در فیلم «کارمند ماه» (Employee of the Month) دچار خونریزی داخلی شد و بعد از آن بود که متوجه شد به این مواد غذایی حساسیت دارد.

نوشته سلبریتی هایی که از مشکل حساسیت غذایی رنج می برند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.