اندی در بلوار مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شد

آندرانیک مددیان معروف به اندی، خواننده موسیقی پاپ، نخستین ایرانی است که صاحب ستاره در بلوار مشاهیر هالیوود شده است.

اندی طی مراسم ویژه ای در حضور تعدادی از مقامات شهری، مسئولین محلی، بازرگانی، دست اندرکاران هنری، اعضای خانواده، دوستان، همکاران و گروهی از ایرانیان و ارامنه ساکن لس‌آنجلس از ستاره خود در بلوار مشاهیر هالیوود رونمایی کرد.

این خواننده لس‌آنجلسی پیش از این هم به عنوان اولین خواننده ایرانی توانست مدال افتخار جزیره الیس را دریافت کند.

این مراسم با شور و هیجان زیادی برگزار می‌شود ولی اندی با توجه به رویدادهای اخیر ایران و در جهت همدردی با مردم، ترجیح داد این برنامه رسمی و بدون جشن و شادی باشد.

او در بخشی از سخنرانی خود ضمن اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان از همه خواست، به مردم مصیبت زده در این مناطق کمک کنند.

اندی با ابراز خرسندی از این دستاورد هنری، تأکید کرد که این ستاره یک افتخاربزرگ است و به تمامی ایرانیان، ارامنه و مهاجرینی تعلق دارد که با امید و آرزوهای بزرگی به آمریکا مهاجرت کردند.

اتاق بازرگانی هالیوود که مسئول اعطای این ستاره ها به هنرمندان است، امسال سی و پنج نفر را برای عضویت در بلوار مشاهیر هالیوود برگزید که آنها در فواصل زمانی مختلف از ستاره خود رونمایی می‌کنند.

نامزدی برای ثبت ستاره در بلوار مشاهیر هالیوود

هر سال به طور متوسط ۲۰۰ نامزد را به کمیته انتخاب پیاده‌روی مشاهیر اتاق بازرگانی هالیوود معرفی می‌کنند. هر فردی، حتی طرفداران یک ستاره هم می‌توانند او را به کمیته معرفی کنند. البته این امر بستگی به این دارد که خود سلبریتی یا مدیر برنامه‌های او با این نامزدی موافق باشد.

نامزدها باید حداقل ۵ سال سابقه فعالیت هنری در یکی از دسته‌بندی‌های بلوار مشاهیر داشته باشند. داشتن فعالیت‌های خیریه هم از دیگر ملزومات کاندید شدن است.

ستاره‌هایی متوفی که قرار است بعد از مرگ نامشان در این بلوار ستاره‌دار شود باید حداقل ۵ سال از تاریخ درگذشت آنها گذشته باشد.

در ژوئن هر سال یک جلسه‌ای برگزار می‌شود و کمیته حدودا ۲۰ تا ۲۴ سلبریتی را نامزد دریافت ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود می‌کند.

هر سال طبق یک روال همیشگی، یک هنرمند که دار فانی را وداع گفته نامش در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت می‌شود.

سلبریتی‌هایی که در همان سال برای نامزد شدن برگزیده نمی‌شود، نامشان به صورت خودکار در فهرست کاندیداهای سال بعد ثبت می‌شود. اما اگر هنرمندی دو سال پشت سر هم نتواند نظر داوران کمیته را جلب کند، اسمش از لیست خارج می‌شود و در صورت تمایل می‌تواند دوباره از اول برای نامزدی ثبت‌نام کند.

به ازای هر نفر مبلغی حدود ۴۰ هزار دلار (بنا به آمار سال ۲۰۱۸) جمع‌آوری می‌شود تا ستاره جدید ساخته شود.

این مبلغ عموما از طرف سازمان‌های مربوط به نامزدها پرداخت می‌شود که ممکن است کلوب طرفداران، استودیوی فیلم‌سازی، شرکت ضبط، رادیو و تلویزیون یا اسپانسرهای (سرمایه‌گذارهای مالی) دیگر باشد.

داوران کمیته تا پیش از نهایی شدن لیست نامزدها، نام آنها را به اطلاع عموم نمی‌رسانند تا از هرگونه لابی‌گری توسط سلبریتی‌ها پیشگیری شود.

نوشته اندی در بلوار مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شد اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.