۱۰ آهنگ برتر گروه موسیقی راک «Linkin Park»؛ از «انتظار برای پایان» تا «ترک عادت» [قسمت دوم]

گروه موسیقی راک Linkin Park در دوران نومتالی چنان اعتباری را کسب کرد که کسی انتظارش را نداشت و در نزدیک به دو دهه فعالیتش همواره در حال تکامل و وفق دادن خود با فضای دائماً در حال تغییر دنیای موسیقی بود. در مورد این گروه یک چیز را می توان با اطمینان کامل گفت و آن اینکه ۶ نفر اصلی این گروه همیشه در حال تکامل با نام های چستر بنینگتون، مایک شینودا، برد دلسون، جو هان، دیو «فینیکس» فارل و راب بوردون همواره با ترکیبی جالب از راک، متال، رپ و موسیقی الکترونیک آهنگ هایی جذاب برای طرفداران موسیقی تولید می کردند. آن ها همواره در آهنگ هایشان از هیولاهای درون انسان، بیگانگی با خود و رنج های شخصی صحبت می کردند و همین بن مایه ها باعث شد که خودکشی چستر بنینگتون به عنوان خواننده و نفر اصلی گروه بسیار تراژیک تر بوده و یک ضایعه بزرگ برای دنیای موسیقی راک باشد.

صدای بنینگتون همواره شبیه نبرد بین نور و تاریکی بود و ناگهان از آرامش و ملایمت به جیغ هایی تند تغییر می کرد. در وصف بنینگتون همین بس که ریحانا در مورد او چنین گفته است: «به وضوح تاثیرگذارترین استعدادی که در دوران زندگی ام دیده ام. او یک هیولا در زمینه خوانندگی بود». در قسمت اول این مطلب شما را با ۵ مورد از بهترین آهنگ های گروه Linkin Park آشنا کردیم و در ادامه قصد داریم در مورد ۵ آهنگ برتر دیگر این گروه صحبت کنیم. قسمت اول این مطلب را نیز می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید.

۵- آهنگ When They Come For Me

آلبوم A Thousand Suns (2010)

آلبوم A Thousand Suns واکنش های متفاوتی را در میان مخاطبان گروه Linkin Park و منتقدان ایجاد کرد. برخی جاه طلبی و سبک آزمون و خطای گروه در این آلبوم را ستوده در حالی که برخی دیگر به دلیل نبود آهنگ های قابل درک از این آلبوم ناامید شدند. آهنگ When They Come For Me یکی از معدود آهنگ های گروه است که در آن شینودا نقش اصلی را در زمینه خوانندن ترانه دارد. شعرهای او در این ترانه خطاب به کسانی است که این مسیر جدید خوانندگی در گروه را دوست نداشته و خواهان بازگشت به سبک قدیمی گروه با خوانندگی بنینگتون بودند. هم سرایی این آهنگ با نغمه ای روحانی همراه است که خیلی زود در ذهن شنونده نقش می بندد و درام های سنتی آن نیز باعث شده که این نغمه بسیار احساسی تر جلوه کند.

اگر چه نسخه استودیویی این آهنگ فوق العاده است اما نسخه اجرای زنده آهنگ When They Come For Me نیز به همان اندازه هیجان انگیز و هیپنوتیزم کننده است. پرکاشن اضافی که توسط بنینگتون در اجرای زنده دیده می شود نیز بخشی از این آهنگ است که نباید آن را از دست داد. با این وجود، آهنگ When They Come For Me یکی دیگر از شاهکارهای کمتر مورد توجه قرار گرفته گروه Linkin Park است که نه تنها یکی از منحصربفردترین آهنگ های گروه بر حسب صدا به شمار می آید بلکه کمتر کسی می تواند آن را دوست نداشته باشد.

۴- آهنگ Waiting For The End

آلبوم A Thousand Suns (2010)

آهنگ Waiting For The End یکی از بهترین نمونه ها برای نشان دادن توانایی گروه موسیقی Linkin Park در تغییر و تکامل است. دومین آهنگ در آلبوم A Thousand Suns یک صدای بسیار رسا و بالغ تر در مقایسه با کارهای اولیه گروه دارد و همزمان در آن شاهد همان مشاعره آشنا و دوست داشتنی بین بنینگتون و شینودا هستیم. در حالی که بیشتر آهنگ های گروه Linkin Park دارای همخوانی هایی با صدای بلند و بازگشت هایی به عقب هستند، آهنگ Waiting For The End اوجی بسیار هیجان انگیز و خشن دارد. انتهای این آهنگ در نسخه اجرای زنده اما زیبایی دوچندانی را به آن بخشیده است. علیرغم صدای رسا و جذاب این آهنگ، اشعار آن به شکل غیرمنتظره ای تاریک هستند.

این اشعار به وضوح به احساس افسردگی و اینکه چگونه افراد مبتلا به اختلالات روحی این موضوع را از دیگران پنهان می کنند اشاره دارند. با توجه به مرگ بنینگتون در سال ۲۰۱۷، چنین اشعاری این روزها معنا و تاثیر بسیار بیشتری نسبت به زمان انتشار آلبوم A Thousand Suns دارند. اگر چه بیشتر ترانه های این آلبوم در جریان مسیر آزمون و خطای گروه Linkin Park ساخته شده اما آهنگ Waiting For The End آهنگی است که همه از گوش دادن به آن لذت خواهند برد.

۳- آهنگ Numb

آلبوم Meteora (2003)

آخرین آهنگ آلبوم Meteora از Linkin Park یکی از تک آهنگ های بسیار موفق این گروه است. این آهنگ در سبک صدایی و موسیقایی خاص گروه ریشه دارد اما به خاطر قدرتش از دیگر آهنگ های آلبوم متمایز مانده است. از لحاظ اشعار، این آهنگ در مورد فشاری است که انتظارات دیگران بر ما وارد می کند و اینکه چطور برای محافظت از خود در برابر این انتظارات ناخواسته و ناخوشایند بی حس می شویم. در همراهی با این موضوع غیرمعمول اما قابل درک، صدای بنینگتون در این آهنگ نیز پر از غم و درماندگی است. درد موجود در صدای او در حین همخوانی و در اوج آهنگ نیز بسیار هیجان انگیز و البته تکان دهنده است. اگر چه دو آلبوم اولیه گروه Linkin Park پر از تک آهنگ های دوست داشتنی و مسحور کننده است اما Numb بدون شک یکی از بهترین آهنگ های این گروه در سال های ابتدایی فعالیتشان به شمار می آید.

۲- آهنگ In The End

آلبوم Hybrid Theory (2000)

آهنگ In The End بدون شک یکی از مشهورترین آهنگ های Linkin Park به شمار می آید. اگر چه در این آهنگ نیز شاهد بن مایه هایی مشترک در کلیت آلبوم Hybrid Theory هستیم اما این تک آهنگ موفق می شود به لطف استفاده خاص و منحصربفرد از آلات موسیقی در جایگاهی بالاتر از دیگر آهنگ های آلبوم قرار گیرد. ملودی پیانو این آهنگ بسیار ساده اما مجذوب کننده است و از همان ابتدا مخاطب را به خود جذب می کند. رپ شینودا در این آهنگ نیز یکی از بهترین کارهای او بوده با با درام هیجان انگیز بوردن نیز جذابیت و گیرایی بیشتری پیدا می کند.

در مورد همخوانی های آهنگ نیز، اجرای صوتی بنینگتون نیز با اجرای فوق العاده دیگر اعضای گروه ترکیب می شود تا یکی از بهترین آثار Linkin Park را شکل دهد. بدون شک آهنگ In The End شاهکار گروه Linkin Park در اولین آلبومشان است و اگر چه آلبوم Hybrid Theory هنوز هم موفق ترین آلبوم گروه از لحاظ تجاری است اما آهنگ In The End مشهورترین آهنگی است که این گروه تاکنون ضبط و منتشر کرده است.

۱- آهنگ Breaking The Habit

آلبوم Meteora (2003)

در متن یک آلبوم که یک الگوی قوی اما قابل پیش بینی را دنبال می کند، Breaking The Habit به شکل قابل توجهی فرمول کل آلبوم را تغییر می دهد. استفاده از آلات موسیقی در این آهنگ کاملاً متفاوت از آثار اولیه معمول گروه Linkin Park است. اگر چه در این آهنگ تنها از صدای بنینگتون استفاده شده، اما در واقع اشعار آن توسط شینودا نوشته شده اند. با این وجود اشعار آهنگ Breaking The Habit که در مورد خودکشی و آسیب زدن به خود هستند ارتباط عمیقی با روحیات بنینگتون داشت به طوری که اجرای آن برای وی به دلیل احساسات بالای موجود در اشعار دشوار بوده است.

همچنین همانند آهنگ Waiting For The End، موضوع این آهنگ پس از مرگ نابهنگام بنینگتون در سال ۲۰۱۷ معنا و تاثیرگذاری مضاعفی برای طرفداران گروه Linkin Park خواهد داشت. علیرغم سبک شجاعانه آزمون و خطای گروه پس از آلبوم Meteora، آهنگ Breaking The Habit همچنان موفق ترین و منحصربفردترین اثر این گروه به خاطر اشعار خاص و استفاده مسحور کننده از آلات موسیقی است.

بیشتر بخوانید: ۷ اسطوره موسیقی جهان که همچنان پس از مرگ هم کنسرت برگزار می کنند

نوشته ۱۰ آهنگ برتر گروه موسیقی راک «Linkin Park»؛ از «انتظار برای پایان» تا «ترک عادت» [قسمت دوم] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.