«متولد ماه جوزا»؛ فیلمی که ویل اسمیت در آن قوانین انیمیشن و هالیوود را زیر پا می‌گذارد

ویل اسمیت در فیلم «متولد ماه جوزا» (Gemini Man) که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد نقش یک آدمکش زبده ۵۳ ساله به نام هنری بروگان و نسخه جوانتر ۲۳ ساله خودش را که جونیور نام دارد بازی خواهد کرد. داستان فیلم از این قرار است: هنری بروگان ناگهان تحت تعقیب یک مرد جوان رازآلود قرار می گیرد که ظاهراً می تواند تمام حرکات ریز و درشت او را ببیند. چیزی که باعث شده این فیلم مورد توجه قرار بگیرد این است که اسمیت که به تازگی ۵۱ ساله شده از طریق گریم های سنگین یا تکنولوژی های مرسوم جوان سازی هالیوود، به یک جوان ۲۳ ساله تبدیل نشده است.

به جای آن، نسخه جوان تر اسمیت از خودش به صورت کاملاً کامپیوتری انیمیشنی شده است. این نوع جدیدی از تکنولوژی جلوه های ویژه است که ترندی را برای کل صنعت انیمه و سینما بنیان خواهد گذاشت. دستکم این چیزی است که کمپانی پشت این انیمه ها به آن امیدوار است. به نظر می رسد که امیدواری آن ها به واقعیت تبدیل شده زیر انیمه های تولید شده توسط آن ها در این فیلم از نظر بسیاری راضی کننده بوده است. بسیاری از کسانی که فیلم جدید آنگ لی را دیده اند اعلام کرده اند که این کارگردان کار فوق العاده ای در «متولد ماه جوزا» از خود ارائه داده است.

ویل اسمیت در فیلم «متولد ماه جوزا» (Gemini Man) که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد نقش یک آدمکش زبده 53 ساله به نام هنری بروگان و نسخه جوانتر 23 ساله خودش را که جونیور نام دارد و با تکنیک های پیشرفته ساخت انیمیشن تولید شده بازی خواهد کرد.

فیلمنامه «متولد ماه جوزا» در حدود ۲۰ سال در محافل هالیوودی چرخید و به دلیل خاصی به یک پروژه واقعی بدل نشد. تا به امروز فیملسازان بر سر این موضوع توافق داشتند که تکنولوژی به اندازه کافی برای ساخت فیلمی با این ماهیت پیشرفت نداشته است. چندین بازیگر، از جمله هریسون فورد، جان وویت و مل گیبسون، روزگاری با این پروژه مرتبط شدند. اما این پروژه هیچ وقت وارد مرحله تولید نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ آنگ لی ساخت آن را بر عهده گرفت، کارگردانی که تا آن زمان با ساخت فیلم هایی مانند «زندگی پی» (Life of Pi) که جایزه اسکار را نیز گرفته بود برای خود نامی در هالیوود دست و پا کرده بود، فیلمی که در آن از جلوه های بصری بسیار خارق العاده و بی سابقه ای استفاده شد.

ویل اسمیت در فیلم «متولد ماه جوزا» (Gemini Man) که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد نقش یک آدمکش زبده 53 ساله به نام هنری بروگان و نسخه جوانتر 23 ساله خودش را که جونیور نام دارد و با تکنیک های پیشرفته ساخت انیمیشن تولید شده بازی خواهد کرد.

استودیو فیلمسازی پارامونت پیکچرز نیز یک کمپانی نیوزیلندی به نام Weta Digital که توسط پیتر جکسون تاسیس شده بود را مامور انیمیشن سازی «متولد ماه جوزا» کرد. این کمپانی تولید جلوه های ویژه مجموعه فیلم های «ارباب حلقه ها» (Lord of the Rings)، فیلم های مارولی مانند «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) و سری «مردان ایکس» (X-Men) را در کارنامه خود داشت. استوارت ادکاک، رییس بخش Facial Motion این کمپانی متقاعد شده بود که تکنولوژی جدیدی که آن ها در «متولد ماه جوزا» استفاده می کردند گام بزرگی در صنعت فیلمسازی به شمار می آمد.

ویل اسمیت در فیلم «متولد ماه جوزا» (Gemini Man) که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شن نقش یک آدمکش زبده 53 ساله به نام هنری بروگان و نسخه جوانتر 23 ساله خودش را که جونیور نام دارد بازی خواهد کرد.

برای توسعه این تکنولوژی، تیم جکسونو تمامی ساختار صورت و پوستی ویل اسمیت را تحلیل و پردازش کردند. اما این همه ماجرا نبود: آن ها بخش هایی از نسخه جوانتر اسمیت در فیلم هایی مانند «روز استقلال» (Independence Day) و «پسران بد» (Bad Boys) و حتی نقش مشهورش در سریال دهه نودی «شاهزاده جدید بل ایر» (The Fresh Prince of Bel-Air) برای تولید شخصیت جونیور استفاده کردند. «متولد ماه جوزا» ساختار پوست ویل اسمیت را در سطوح مختلف شبیه سازی کرده و شبکه ای از حرکات ماهیچه ای را بر اساس آن ها تولید می کند. ادکاک ماه ها را صرف صحبت در مورد سوالات سختی در مورد واکنش بدن انسان کرد، مانند این که مایع موجود در چشم ها هنگام پلک زدن یا تکان دادن صورت چگونه حرکت خواهد کرد و اینکه چه مدت زمان طول خواهید کشید تا پس از اخم کردن، خون دوباره به پیشانی افراد بازگردد.

ادکاک در مصاحبه ای در این باره چنین گفته است: «این تنها راهی بود که می توانستیم مطمئن شویم که نسخه انیمیشنی ویل اسمیت واقعی به نظر برسد». بدین ترتیب حدود یک سال طول کشید تا او بتواند چهره ای واقعی و با واکنش های مناسب از ویل اسمیت ۲۳ ساله ارائه دهد. اما مشکلی که همچنین پابرجاست این است که مخاطبان کمترین تحملی در برابر اشتباهات ندارند و به همین دلیل تیم تولید انیمیشن در این فیلم نهایت تلاش خود را کرده اند که با چهره ناامید و برافروخته مخاطبان مواجه نشوند. این تکنولوژی می تواند باعث شود بازیگران خوب نقش های مختلفی را بازی کنند نه صرفاً آن شخصیت هایی که با سنشان همخوانی دارد.

ویل اسمیت در فیلم «متولد ماه جوزا» (Gemini Man) که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شن نقش یک آدمکش زبده 53 ساله به نام هنری بروگان و نسخه جوانتر 23 ساله خودش را که جونیور نام دارد بازی خواهد کرد.

مارتین اسکورسیزی نیز در ساخت تازه ترین فیلمش با عنوان «ایرلندی» (The Irishman) از تکنیک نسبتاً مشابهی برای جوان کردن رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی استفاده کرده که البته با واکنش مثبت منتقدان و مخاطبان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اولین واکنش‌ها به «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی از یک شاهکار ماندگار دیگر می‌گویند

نوشته «متولد ماه جوزا»؛ فیلمی که ویل اسمیت در آن قوانین انیمیشن و هالیوود را زیر پا می‌گذارد اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.