حقایقی کمتر شنیده شده درباره «برد پیت»، ستاره موفق و جذاب هالیوودی

باورش سخت است اما برد پیت، یکی از جذاب ترین مردان هالیوود حالا ۵۵ سال دارد. پیت از زمان اولین حضورش بر پرده سینما، برای بسیاری از مخاطبان تبدیل به یک بت شده و سال ها تلاش در عرصه ی سینما از او بازیگر و تهیه کننده ی برجسته ای در هالیوود ساخته. برد پیت این روزها جدیدترین ساخته ی کوئنتین تارانتینو یعنی «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) را بر پرده ی سینماها دارد. برد پیت و لئوناردو دیکاپریو، نقش های اصلی این فیلم را برعهده دارند. در ادامه به چند حقیقت کمتر شنیده شده درباره زندگی برد پیت خواهیم پرداخت.

شروع حرفه بازیگری

ویلیام بردلی پیت در سال ۱۹۶۳ در شهر کوچک شانی در ایالت اکلاهامای آمریکا و در یک خانواده ی مذهبی باپتیست به دنیا آمد.

بعد از اتمام دوران مدرسه، ویلیام در کالج در رشته ی روزنامه نگاری و تبلیغات تحصیل کرد، اما هرگز فعالیتی در این زمینه نکرد. او با تنها سرمایه اش که ۳۲۵ دلار بود راهی هالیوود شد. تقریباً همان زمان بود که اسم کاملش را کنار گذاشت و دیگر تبدیل به برد پیت شد.

قبل از تبدیل شدن به یک ستاره، برد ِ جوان مدتی بارکشی می کرد، رانندگی می کرد و حتی با یک تن پوش عروسکی برای یک رستوران فست فود تبلیغ می کرد. او برای تأمین هزینه ی دوره های بازیگری و اجاره خانه اش نیاز به پول داشت. طولی نکشید که توجه فیلمسازان هالیوودی به او جلب شد و فرصت بازی در فیلم ها و سریال های مختلفی را پیدا کرد.

برد پیت: «مجبور بودم لباس خروس تنم کنم و برای جلب توجه مردم جلوی یه رستوران فست فود برقصم. بعد از چهار سال درس خوندن تو کالج اینطوری متوجه ساز و کار تبلیغات شدم.»

اولین فیلم بلند سینمایی برد پیت، «نیمه تاریک خورشید» (The Dark Side of the Sun) بود که ۱۰ سال بعد از فیلمبرداری اش اکران شد چون بخشی از فیلم هنگام فیلمبرداری گم شده بود.

یکی از اولین کارهای پیت در سینما، یک فیلم نامتعارف به نام «دنیای باحال» (Cool World) بود که در آن از ترکیبی از بازیگران و شخصیت های انیمیشنی استفاده شده بود. متأسفانه این فیلم در گیشه شکست خورد.

شناخته شدن و به شهرت رسیدن

پیت بعد از بازی در فیلم مشهور «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire) بود که به شهرت رسید. در این فیلم او با دو بازیگر مشهور دیگر یعنی آنتونیو باندراس و تام کروز همبازی بود.

برد پیت: «از راهبهای بودایی یاد گرفتم که سه تا چیز بدترین اتفاق هایی هستن که میتونن برای یه نفر پیش بیان. اون سه تا چیز، زیبایی، شهرت و ثروته.»

بعد از آن، برد در فیلم های مشهور زیادی مثل «افسانه های خزان» (Legends of the Fall)، «هفت» (Se7en) و «با جو بلک آشنا شوید» (Meet Joe Black) حضور پیدا کرد. بعد از بازی در فیلم «هفت سال در تبت» (Seven Years in Tibet)، به دلایل سیاسی ورود پیت به چین ممنوع شد. با این حال، گفته می شود او اخیراً سفری به این کشور داشت و به طرفداران چینی خود هم امضا داد.

در هر حال، برد پیت تسلط زیادی روی زبان ژاپنی دارد.

پیت برای آنکه تصویر بی نقصی روی پرده ی سینما داشته باشد، مجبور شد تغییراتی روی دندان هایش انجام دهد تا لبخند سفید و درخشانی داشته باشد. اما چیزی نگذشت که بازی در فیلم «باشگاه مشت زنی» (Fight Club) به او پیشنهاد شد. بدیهی بود که نقش او یعنی همان «تایلر دردن» دیوانه نمی توانست دندان های بی نقصی داشته باشد، بنابراین پیت مجبور شد از دندانپزشکش بخواهد یک شکستگی در دندان جلویش به وجود آورد.

برد برای بازی در نقش «آشیل» در فیلم «تروا» (Troy) با عضله سازی حدود ۱۰ کیلوگرم وزن اضافه کرد و شرایط عجیب و غریب بازی در این فیلم باعث شد در جریان یکی از صحنه ها تاندون آشیل پیت واقعاً آسیب ببیند.

برد پیت تنها مرد دنیا است که تا به حال دو بار به عنوان جذاب ترین مرد زنده ی دنیا شناخته شده.

پیت تا به حال هیچ اسکاری برای نقش آفرینی هایش نبرده، گرچه ۳ بار نامزد دریافت این جایزه شده. بار اول در سال ۱۹۹۶، برای نقش مکملش در فیلم «دوازده میمون» (Twelve Monkeys) بود. بار بعدی او در سال ۲۰۰۹ برای نقش اصلی اش در فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) نامزد شد.

سه سال بعد، پیت در دو بخش نامزد جایزه اسکار شد، یکی در بخش تهیه کننده ی بهترین فیلم و دیگری در بخش بهترین بازیگر مرد برای فیلم «مانیبال» (Moneyball). او فقط یک بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده. در سال ۲۰۱۴ پیت بالاخره به عنوان تهیه کننده برای فیلم «دوازده سال بردگی» (۱۲ Years a Slave) برنده ی اسکار شد.

آن سال تنها باری بود که در مراسم اسکار از میهمانان با پیتزا پذیرایی شد. این کار با سفارش الن دی جنرس، مجری برنامه انجام شده بود. از قرار معلوم پیت علاقه ی زیادی به پیتزا دارد و گفته می شود انعام زیادی به دلیوری مَن داده بود.

در هالیوود یک نظریه به اسم «زنجیره ی پیت-هنکس» وجود دارد که علت اینکه چرا برد پیت تا به حال هرگز جایزه اسکار نگرفته را توضیح می دهد. طبق این نظریه، بازیگرها به دو دسته تقسیم می شوند: دسته اول آن هایی که مانند برد پیت هستند و دسته ی دوم هم آن هایی که مانند تام هنکس هستند. بازیگرهای نوع برد پیتی سال ها توانایی های خود در بازیگری را نشان دهند اما هرگز اسکار نمی گیرند. بازیگرهای نوع تام هنکسی هم فقط برای اولین کار موفق شان اسکار دریافت می کنند.

یکی از کاربران سایت Reddit اخیراً دست به تحقیق جالبی زده. او مقدار غذایی که برد پیت در هر کدام از فیلم هایش خورده را حساب کرده. برد، در مجموع در طول دوران بازیگری اش، نزدیک به ۴،۹۸۶ کالری بر پرده ی سینما دریافت کرده. او بیشترین کالری را در فیلم «مانیبال» دریافت کرده. طبق تحقیقات این کاربر، پیت در فیلم هایش بیشتر بوقلمون خورده (در ۵ فیلم).

زندگی شخصی

پیت در دوران جوانی یک قلب شکن تمام عیار بوده. در دهه ی ۱۹۸۰، او با رابین گیونز، مدل مشهور و همسر آینده ی مایک تایسون، بوکسور مشهور، در رابطه بود.

بعد از آن او مدت کوتاهی با کریستینا اپل گیت، بازیگر آمریکایی، وارد رابطه شد. داستان عاشقانه ی آن ها زمانی به پایان رسید که اپل گیت در جریان مراسم MTV Awards، در ملأعام به رابطه اش با پیت پایان داد.

در جریان فیلمبرداری فیلم «هفت»، برد با گوئینت پالترو، بازیگر مشهور وارد رابطه شد. آن ها باهم نامزد کردند اما طولی نکشید که بدون اعلام هیچ توضیحی از یکدیگر جدا شدند.

آشنایی پیت با جنیفر آنیستون، بازیگر مشهور، در موقعیت نامتعارفی رقم خورد. ایجنت های هر دوی آن ها (کار کستینگ ایجنت انتخاب بازیگر و پیشنهاد او به کارگردان ها یا استودیوهای فیلمسازی است) بدون آنکه پیت و آنیستون شناخت قبلی ای از یکدیگر داشته باشند، یک قرار آشنایی برای آن ها ترتیب دادند. در سال ۲۰۰۰، این زوج با یکدیگر ازدواج کردند، اما ۵ سال بعد از هم جدا شدند.

در هر حال، پیت و آنیستون در سال ۲۰۰۱ با یکدیگر یک کمپانی فیلمسازی موفق به نام Plan B راه اندازی کردند. تعدادی از فیلم های مشهور هالیوودی از جمله «تروا»، «جدا مانده» (The Departed)، «چارلی و کارخانه شکلات سازی» (Charlie and the Chocolate Factory)، «مهتاب» (Moonlight)، «جنگ جهانی زد» (World War Z) و دیگر فیلم ها، تولیدات این کمپانی بوده اند.

برد پیت در جریان فیلمبرداری فیلم «آقا و خانم اسمیت» (Mr. & Mrs. Smith) با آنجلینا جولی آشنا شد و آن ها اولین فرزند خود را یک سال بعد در کشور نامیبیا به دنیا آوردند. بعد از آن، این زوج صاحب یک دو قلو شدند. جولی چند فرزند خوانده هم داشت. پیت و جولی در مجموع ۳ دختر و ۳ پسر دارند که نام خانوادگی همه ی آن ها جولی-پیت است.

برد پیت: «پدر بودن بهترین کاریه که تا حالا توش شرکت داشتم. این کار دیدت رو تغییر میده. تو میتونی کتاب بنویسی، فیلم بسازی یا تابلو بکشی، ولی بچه داشتن عجیب ترین کاریه که تا حالا انجام دادم.»

پیت و جولی بعد از ۱۰ سال رابطه، ازدواج خود را رسمی کردند. حلقه ی نامزدی جولی بر اساس طراحی های اولیه ی پیت ساخته شد و یک سال طول کشید تا جواهرسازها کار ساخت آن را به اتمام برسانند.

قرارداد ازدواج آن ها ۱۰۱ صفحه داشت. در این قرارداد ذکر شده بود در صورت طلاق، ثروت عظیم شخصی پیت و جولی که قبل از ازدواج شان به دست آمده بود، محفوظ خواهد ماند و آن ها سرپرستی فرزندان شان را به طور مشترک برعهده خواهند داشت.

این زوج قبل از جدایی از یکدیگر، در فیلمی به نام «کنار دریا» (By the Sea) با یکدیگر همبازی شدند. این فیلم داستان زن و شوهری را روایت می کند که سعی دارند زندگی مشترک خود را حفظ کنند. متأسفانه این روش درمانی هم کارساز نشد و نه تنها فیلم بازخورد منفی ای دریافت کرد بلکه جولی و پیت هم از یکدیگر جدا شدند.

برد پیت: «همه ی ما یه موقعی همدیگه رو ترک می کنیم. ما بچه هامونو، عزیزان مونو ترک خواهیم کرد. من واقعاً از مرگ می ترسم. ولی ترسی از زندگی ندارم.»

سرگرمی ها

برد پیت علاقه ی زیادی به موتورسیکلت دارد و یک مجموعه ی شخصی از موتورسیکلت هم دارد.

برد پیت: «من موتورسواری می کنم. می دونین، یه حسی از آزادی داره. میتونی صدای رادیوی ماشین ها رو بشنوی و زیر کلاه کاسکتت، خود خودت باشی.»

پیت یک کارخانه ی شراب سازی در منطقه ی پراونس ِ فرانسه دارد. شراب گل رز تولید این کارخانه با برند Miraval عرضه می شود.

برد پیت علاقه ی زیادی به معماری دارد. او در گذشته دوره ی طراحی با کامپیوتر را گذرانده و در نگارش رساله ای درباره ی خانه ی قدیمی Robert Roe Blacker هم شرکت داشته.

در سال ۲۰۰۶، پیت یک صندوق سرمایه به راه انداخت که در پروژه های خانه سازی مقرون به صرفه در ایالت نیو اورلئانز آمریکا برای قربانیان توفان کاترینا مشارکت داشت.

برد پیت: «یه چیزی هست که بعد از چهل سالگی بهش میرسی. اینکه اشکالی نداره از دنیا برای رسیدن به هدف هات استفاده کنی و هدف اصلی هم اینه که برای این دنیا مفید باشی.»

در سال ۲۰۱۸، پیت در یک مزایده ی خیریه که به نفع صندوق کمک به هائیتی (Haiti Relief Fund) برگزار شده بود، تلاش کرد با پیشنهاد مبلغ ۱۲۰ هزار دلار، «یک بار ملاقات» با امیلیا کلارک، بازیگر مشهور را خریداری کند، اما این مزایده را به شخص دیگری که ۱۶۰ هزار دلار پیشنهاد داد، باخت. امیلیا کلارک بعدها اذعان کرد افسوس خورد که برد پیت این مزایده را برنده نشده بود.

نوشته حقایقی کمتر شنیده شده درباره «برد پیت»، ستاره موفق و جذاب هالیوودی اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.