زوج های مشهور هالیوودی که فیلم مشترک باهم داشته اند

اینکه دو بازیگری که در زندگی واقعی باهم ازدواج کرده اند این فرصت را پیدا کنند در فیلمی هم نقش یک زوج را باهم بازی کنند، اتفاق جالبی است که گهگاه مواردی از آن در هالیوود رخ داده. در ادامه با تعدادی از زوج های هالیوودی آشنا خواهیم شد که در فیلم مشترک شان هم نقش زوج داشتند. البته بعضی از این زوج ها حالا دیگر از هم جدا شده اند و بعضی ها هم هنوز زن و شوهر هستند.

۱- امیلی بلانت و جان کرازینسکی در «یک مکان آرام» (A Quiet Place)

بخشی از جذابیت فیلم «یک مکان آرام» (محصول ۲۰۱۸) به حضور این زوج هالیوودی در فیلم برمی گشت که در کنار هم مهارت های بازیگری خود را به رخ می کشیدند. بلانت و کرازینسکی که در حال حاضر باهم زن و شوهر هستند، نه تنها در این فیلم نقش یک زوج را داشتند، بلکه کارگردانی کار و هدایت بلانت هم برعهده ی کرازینسکی بود.

دو سال قبل از به نمایش درآمدن این فیلم، کرازینسکی در مصاحبه ای گفته بود: «ترجیح میدم در کنار امیلی بازی کنم تا اینکه هدایتش کنم. نمیدونم لزومی داره این مسئولیت به عهده ام باشه یا نه. اون کارش خیلی خوبه و من میترسم کارش رو خراب کنم. ولی خوشحال میشم موقع گرفتن سکانس ها کنارش باشم چون واقعاً خوش میگذره. ما همیشه این آمادگی و اشتیاق رو داریم که دست به یه کاری بزنیم و درستش هم همینه.»

بلانت و کرازینسکی در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کردند.

۲- برد پیت و آنجلینا جولی در «کنار دریا» (By the Sea)

این زوج در زمان فیلمبرداری فیلم «آقا و خانم اسمیت» (Mr. and Mrs. Smith) به یکدیگر علاقمند شدند و در سال ۲۰۱۴ باهم ازدواج کردند، به این ترتیب در زمان فیلمبرداری فیلم «کنار دریا» یعنی در سال ۲۰۱۵ آن ها دیگر زن و شوهر بودند. جالب آنکه جولی در این فیلم علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی را هم برعهده داشت. این فیلم در مورد یک زوج و مشکلات زناشویی میان آن ها بود.

یک سال بعد از اکران این فیلم، پیت و جولی، خبر جدایی خود را به طور رسمی اعلام کردند.

۳- ریس ویترسپون و رایان فیلیپ در «مقاصد بی رحمانه» (Cruel Intentions)

هنگام فیلمبرداری فیلم «مقاصد بی رحمانه» در سال ۱۹۹۹، ویترسپون و فیلیپ باهم در رابطه بودند، اما قبل از آنکه فیلم اکران شود، ویترسپون از رایان، دخترشان اوا را باردار شد و آن ها در همان سال ۱۹۹۹، کمی قبل از شروع اکران فیلم با یکدیگر ازدواج کردند.

این زوج در سال ۲۰۰۷ از یکدیگر جدا شدند.

۴- تام کروز و نیکول کیدمن

کروز و کیدمن در سال ۱۹۹۰ با یکدیگر ازدواج کردند و یکی از مشهورترین زوج های هالیوود محسوب می شدند. این زوج نه در یک فیلم، بلکه در سه فیلم در کنار هم و در نقش یک زوج بازی کردند: «روزهای تندر» (Days of Thunder) محصول ۱۹۹۰، «دور و دورتر» (Far and Away) محصول ۱۹۹۲ و «چشمان کاملاً بسته» (Eyes Wide Shut) محصول ۱۹۹۹٫

کیدمن و کروز در سال ۲۰۰۱ از یکدیگر جدا شدند.

۵- جنیفر لوپز و مارک آنتونی در «ال کانتانته» (El Cantante)

فیلم «ال کانتانته» (محصول ۲۰۰۶) یک فیلم بیوپیک یا زندگی نامه ای درباره ی هکتور لاوو بود، یک موزیسین مشهور اهل کشور پورتوریکو که در ژانر موسیقی سالسا فعالیت داشت. گرچه آنتونی و همسر آن زمانش یعنی لوپز، نقش یک زوج را در این فیلم بازی می کردند اما این فیلم به موفقیت چندانی دست نیافت.

لوپز و آنتونی در سال ۲۰۰۴ با یکدیگر ازدواج کردند، در سال ۲۰۱۱ از یکدیگر جدا شدند و در سال ۲۰۱۴ طلاق خود را رسمی کردند.

۶- چنینگ تیتوم و جینا دوان در «ده سال» (۱۰ Years)

مشهورترین فیلم مشترک تیتوم و دوان «استپ آپ» (Step Up) است که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد، اما این فیلم آغاز آشنایی این زوج با یکدیگر بود. آن ها دیگر هیچ فیلم مشترکی باهم در نقش یک زوج نداشتند تا آنکه بالاخره در سال ۲۰۱۰ در فیلم «ده سال» در نقش یک زوج با یکدیگر همبازی شدند.

این زوج در سال ۲۰۰۹ با یکدیگر ازدواج کردند اما در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند.

۷- مگ رایان و دنیس کواید در «گوشت و استخوان» (Flesh and Bone)

این زوج در سال ۱۹۹۱ با یکدیگر ازدواج کردند و کمی بعد از آن در فیلم تریلر «گوشت و استخوان» (محصول ۱۹۹۳) با یکدیگر همبازی شدند.

رایان و کواید در سال ۲۰۰۱ از هم جدا شدند.

۸- بن استیلر و کریستین تیلور

این زوج در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ به ترتیب در فیلم های «زولندر» (Zoolander) و «داجبال: داستان یک توسری ‌خور واقعی» (Dodgeball: A True Underdog Story) با یکدیگر بازی کردند.

استیلر و تیلور در سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا شدند.

۹- جنیفر کانلی و پل بتانی در «آفرینش» (Creation)

«آفرینش» (محصول ۲۰۰۹) یک فیلم بیوپیک یا زندگی نامه ای درباره ی چارلز داروین، دانشمند مشهور بود. بتانی و کانلی در این فیلم نقش داروین و همسرش، اِما، را به عهده داشتند.

این فیلم چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما کانلی و بتانی که زندگی مشترک خود را از سال ۲۰۰۳ شروع کرده اند، بعد از گذشت بیشتر از ۱۵ سال هنوز باهم زن و شوهر هستند.

۱۰- ویل اسمیت و جیدا پینکت اسمیت در «علی» (Ali)

فیلم بیوپیک یا زندگی نامه ای «علی» (سال ۲۰۰۱) داستان زندگی محمد علی کلی، بوکسور مشهور را به تصویر می کشید و اسمیت و همسرش، جیدا، در آن نقش محمد علی و همسر اول او، سونجی روی، را برعهده داشتند.

این زوج در سال ۱۹۹۷ با یکدیگر ازدواج کردند و با گذشت نزدیک به دو دهه، هنوز باهم زندگی می کنند.

۱۱- ملیسا مک کارتی و بن فالکون در «ساقدوش ها» (Bridesmaids)

نقشی که مک کارتی در فیلم «ساقدوش ها» (محصول ۲۰۱۱) به عهده داشت یکی از محبوب ترین کاراکترهای این بازیگر به شمار می رود، اما هنوز هم خیلی ها نمی دانند بازیگر نقش مأمور حفاظت هواپیما، همسر مک کارتی یعنی بن فالکون بود.

این زوج در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر ازدواج کردند.

فالکون کارگردان تعدادی از فیلم های مک کارتی یعنی «تامی» (Tammy)، «رئیس» (The Boss) و «پایه مهمانی» هم بوده در اغلب فیلم های همسرش هم حضوری کوتاه داشته است.

۱۲- پنه لوپه کروز و خاویر باردم

این زوج ۹ فیلم مشترک با هم دارند که بعضی از آن ها را در دوران زندگی مشترک شان بازی کرده اند.

کروز و باردم ابتدا در سال ۲۰۰۹ در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» (Vicky Cristina Barcelona) در نقش همسران سابق با یکدیگر همبازی شدند و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۰ باهم ازدواج کردند. کروز برای نقش آفرینی اش در این فیلم برنده ی جایزه اسکار شد.

از آن زمان این زوج چندین فیلم مشترک دیگر هم داشته اند، از جمله: «پابلوی دوست داشتنی» (Loving Pablo) محصول ۲۰۱۷ و «همه می دانند» (Everybody Knows) محصول ۲۰۱۸٫

۱۳- الیزابت تیلور و ریچارد برتون در «چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟» (Who’s Afraid of Virginia Woolf?)

تیلور و برتون یک از مشهورترین زوج های آن زمان هالیوود بودند. آن ها در فیلم «چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟» (محصول ۱۹۶۶) نقش زوجی را در کنار هم بازی می کردند که تحمل یکدیگر را نداشتند.

برتون پنجمین همسر تیلور بود. آن ها ابتدا در سال ۱۹۶۴ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۱۹۷۴ از هم جدا شدند. اما یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۵ دوباره زندگی مشترک شان را از سر گرفتند. تیلور و برتون در نهایت در سال ۱۹۷۶ برای همیشه از یکدیگر جدا شدند.

۱۴- مدونا و شان پن در «سورپرایز شانگهای» (Shanghai Surprise)

مدونا و پن یک سال بعد از ازدواج شان در سال ۱۹۸۵، در این فیلم که محصول سال ۱۹۸۶ است با یکدیگر همبازی شدند. این فیلم گرچه ستاره های مشهوری داشت اما با شکست رو به رو شد.

این زوج در سال ۱۹۸۹ از یکدیگر جدا شدند.

۱۵- اما تامپسون و کنت برانا

این زوج در سال ۱۹۸۹ با یکدیگر ازدواج کردند و در دوران زندگی مشترک شان در ۳ فیلم در کنار هم نقش آفرینی کردند، از جمله: «هیاهوی بسیار برای هیچ» (Much Ado About Nothing) محصول ۱۹۹۳، «مرگ دوباره» (Dead Again) محصول ۱۹۹۱ و «دوستان پیتر» (Peter’s Friends) محصول ۱۹۹۲٫

کمی بعد از آنکه برانا از رابطه اش با هلنا بونهام کارتر، بازیگر مشهور، پرده برداشت، تامپسون و برانا در سال ۱۹۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

۱۶- سوفیا ورگارا و جو منگنیلو در «رده نهم» (Bottom of the 9th)

این زوج در سال ۲۰۱۵ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال ۲۰۱۹ در فیلم «رده نهم» در نقش یک زوج ظاهر شدند. این فیلم یک درام ورزشی است که در آن منگنیلو نقش یک بازیکن بیس بال سابق را بازی می کند که به زندان رفته و ورگارا هم نقش همسر او را بر عهده دارد.

نوشته زوج های مشهور هالیوودی که فیلم مشترک باهم داشته اند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.