هر آنچه که باید در مورد فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به کارگردانی دیوید فینچر بدانید

فصل دوم سریال درام جنایی «شکارچی ذهن» (Mindhunter) از سرویس نتفلیکس تابستان امسال منتشر خواهد شد. نویسندگی این فصل از سریال بر عهده جو پنهال و جنیفر هیلی بوده و مانند فصل اول، کارگردانی بر عهده دیوید فینچر خواهد بود. در نقش اصلی سریال نیز جاناتان گراف در قامت شخصیت هولدن فورد ظاهر خواهد شد، یک مامور جوان اما جاه طلب اف بی آی که می خواهد از احساسات عمیق قاتلین سریالی که آن ها را به سمت کشتار سوق می دهد سر در بیاورد. در فصل اول «شکارچی ذهن»، هولدن با آزادی های بیش از حدی که به قاتلین سریالی معروف می داد تا اعتماد آن ها را بدست آورد، موجبات نگرانی همکارش بیل تنچ (هولت مک کالانی) و وندی کار (آنا تورو) در واحد علوم رفتاری را فراهم ساخته بود.

سریال «شکارچی ذهن» بر اساس کتابی به همین نام نوشته یکی از مامورین سابق سازمان سیا به نام جان داگلاس ساخته شده که در آن مصاحبه های او با تعدادی از خوفناک ترین و بدنام ترین قاتلین سریالی در ایالات متحده از جمله ادموند کمپر، جان وین گیسی و تد باندی گنجانده شده است. فصل اول سریال به روانشناسی ترسناک برخی از این قاتلین سریالی می پرداخت و چنان مورد استقبال منتقدین و بینندگان تلویزیونی قرار گرفته که خیلی زود فصل دوم آن نیز دستور ساخت گرفت. فیلم برداری فصل دوم سریال در تابستان ۲۰۱۸ آغاز شده و اوایل ماه دسامبر به پایان رسید. علیرغم این که فیلمبرداری این سریال در سال ۲۰۱۸ پایان یافت اما نتفلیکس به دنبال زمانی مناسب برای انتشار آن بود و تهیه کننده سریال نیز ماه آگوست را برای انتشار آن اعلام کرده بود.

سریال درام جنایی «شکارچی ذهن» (Mindhunter)

در نهایت دیوید فینچر تایید کرد که فصل دوم «شکارچی ذهن» ۱۶ آگوست مصادف با ۲۵ مرداد منتشر خواهد شد. همچنین وی تایید کرده که فصل دوم سریال به ماجرای قتل های سریالی کودکان در آتلانتا که بین سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ رخ داد و در جریان آن بیش از ۲۸ کودک، نوجوان و جوان آفریقایی-آمریکایی به قتل رسیدند پرداخته خواهد شد. نکته ترسناک در مورد این قتل ها این است که اگر چه وین ویلیامز به خاطر دو مورد از این قتل ها به دادگاه کشانده شد، جان داگلاس بر این باور است که کسان دیگری مرتکب این قتل ها شده و خود ویلیامز نیز تا به امروز خود را در این ماجراها بیگناه دانسته است.

سریال درام جنایی «شکارچی ذهن» (Mindhunter)

همانند فصل اول، فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» نیز به قاتلین سریالی متعددی خواهد پرداخت که از آن میان می توان به چارلز مانسون با بازی دیمون هریمن اشاره کرد. هریمن در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) ساخته کوئنتین تارانتینو نیز نقش مانسون را بازی کرده است. تاکنون حضور قاتلین سریالی مانند دیوید برکوویتز معروف به پسر سم، تکس واتسون، المر وین هانلی، ویلیام پیرس جونیزو، ویلیام هنری هنری و پل بیتسون در داستان های فصل دوم تایید شده است. همچنین در فصل دوم همچنان به داستان های مرتبط با دنیس ریدر معروف به قاتل بی تی کی (BTK Killer) پرداخته خواهد شد.

سریال درام جنایی «شکارچی ذهن» (Mindhunter)

هدف واحد علوم رفتاری سازمان اف بی آی در این سریال شناسایی چگونگی عملکرد ذهن قاتلین سریالی به منظور ردیابی و شناسایی موثر این افراد در کل و متوقف کردن کشتارهای آنان است. با این وجود، از آنجایی که ریدر تا سال ۲۰۰۵ دستگیر نشده بود، به نظر نمی رسد که داستان قتل های او در فصل دوم سریال به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: ۹ قاتل سریالی که در فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به آن ها پرداخته خواهد شد

نوشته هر آنچه که باید در مورد فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به کارگردانی دیوید فینچر بدانید اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.