مد گردی با مهتاب کرامتی، الناز شاکردوست و سحر قریشی از تهران تا پاریس

لباس هنرپیشه های مرد و زن ایران در رویدادهای مختلف سینمایی و فشن و هنر، همواره در کانون توجه رسانه ها به خصوص افکار عمومی قرار می گیرد و شبکه های اجتماعی که این روزها، محفل لایک و کامنت زنی صبح تا شام نیمی از جامعه ایران هستند، در داغ تر شدن تنور این فضا، کمک می کند. راه رفتن مهتاب کرامتی در فشن شو آرمانی و کیمونو الناز شاکردوست در تهران، همچنان یکی از موضوعات داغ فشن ایرانی است.

بعضی ها انتقاد می کنند که چرا سلبریتی ها که در صفحات و گفته های خود، از فرهنگ و هنر ایران دم می زنند، پایشان که به شانزلیزه و ترافاگال و اسکار و گلدن گلوب و کن فرانسه و تایمز اسکوئر نیویورک که می افتد، ما را به یاد «غرب زدگی» مرحوم جلال آل احمد می اندازند! اگر چه هر کس آزاد است، هر طور که دوست دارد طبق عرف، لباس بپوشد، اما خوب، می شود از رویدادهای مختلف به عنوان رسانه ای برای معرفی بهتر و گسترده تر فرهنگ و هنر ظریف و جذاب و رنگارنگ ایران استفاده کرد و چه رسانه ای پر قدرت تر از مد و لباس فاخر ایرانی.

رسانه ای که صدها هزار توریست را برای فشن توریسم به ایران می کشاند و آن ها را به نصیر الملک شیراز و تالار سلام سلطان صاحبقران در تهران می آورد تا با نمادهای فرهنگ و هنر ایران زمین با لباس های سنتی ایرانیان، عکس گرفته و طوفانی از لایک را در هشتگ های پربیننده اینستاگرام شکار کنند. فشن و توریسم، ۲ ابزار قدرتمند برای جذب لایک و فالو در اینستاگرام و دیده شدن گسترده تر است. هنرمندان ایرانی در داخل و خارج از کشور می توانند از fashion tourism برای معرفی بهتر و بیشتر ایران و ایرانی استفاده کنند.

هفته‌ای که گذشت، لباس تعدادی از بازیگران زن در محافل مختلف مورد بحث قرار گرفت و از ابعاد مختلف به ورطه نقد و بررسی کشیده شد که در این مطلب به سه نمونه از آن اشاره می‌شود. مهتاب کرامتی بازیگر در رویداد نمایش مجموعه Prive جورجیو آرمانی حضور پیدا کرده و لباسی ساده در رنگ و طرح و فرم را در این استیج بزرگ جهانی بر تن کرد.

حتما ببینید: روایت اینستاگرامی جالب از ایرانگردی با اروپایی ها

اهمیت تناسب، تعادل و توزان در طراحی مد و لباس آرمانی مهتاب کرامتی، درس های خوبی برای دانشجویان طراحی مد و لباس دارد

پاریس گردی با مهتاب کرامتی

بسیاری بر این باورند که فرصت حضور در چنین محملی برای هر چهره ایرانی فراهم نمی‌شود. پس بهتر است با الهام از لباس اقوام ایرانی و بر تن داشتن لباسی پرنقش و رنگ و لعاب، چهره دیگری از فرهنگ و هنر این سرزمین را به رخ کشید.

یکی از جذاب‌ترين مراسم برندهای گروه جورجيو آرمانی‌ست كه تمام لباس‌های آن توسط شخص آقای جورجیو آرمانی طراحی شده است. اين رویداد دو بار در سال با حضور هنرمندان، ورزشكاران و چهره‌های شاخص مد كه در كنار برند آرمانی هستند برگزار می‌شود. مهتاب کرامتی نوشت که افتخار اين را داشتم به عنوان سفير حسن نيت يونيسف در ايران به دعوت جناب آقای آرمانی در انحصاری‌ترين رویداد این برند حضور داشته باشم. همینطور گروه دایامد، نماینده‌ی این گروه در ایران، مسئولیت هماهنگی‌ها را به عهده داشتند.

توضیحات اینستاگرامی مهتاب کرامتی، هنرپیشه خوش استایل و موفق سینمای ایران که درباره حضورش در فشن شو آرمانی توضیح می دهد.

مهتاب کرامتی

تیپ شال و مانتو و کیف صورتی الناز شاکردوست در روزهای پایانی خرداد۹۸ در سینما آزادی تهران که توانسته از تنالیته صورتی که ترکیبی شاد و خلاقانه برای رنگ آبی را به ارمغان می آورد، ترکیبی دوست داشتنی و دخترانه را به نمایش بگذارد. برند کیف لاکچری او، مشخص نیست.

الناز شاکردوست که نامش این روزها به دلیل درخشش در فیلم شبی که ماه کامل شد بر سر زبان‌ها است، با یک مانتوی کیمونو در برابر دوربین عکاسان ظاهر شد و غفلت او از توجه به تنوع بصری و مفهومی لباس ایرانی مورد نقد تعدادی قرار گرفت. برخلاف لباس کرامتی که در عین سادگی می‌توانست به دل مخاطب بنشیند، لباس شاکردوست در این فرم از پوشش و استفاده از یک شال مشکی ساده در کنار مانتوی کیمونو و در تضادی نابجا، چندان نتوانست نظر مخاطب ایرانی را به سمت خود جلب کند. این عکس، در تصویر شاخص این گفتار قابل مشاهده است.

۲ فوتوشوت بهاری سحر قریشی را مشاهده می کنید که با استقبال هوادارانش در اینستاگرام مواجه شد. تمرکز او روی انتشار پرتره و به نمایش گذاشتن شال و سبک آرایش بوده و به ندرت عکس تمام قد به اشتراک میگذارد. او از معدود سلبریتی های پر فالور اینستاگرام ایرانیان است که عکس های فانتزی را برای دیده شدن بیشتر می پسندد

سحر قریشی هم در هفته گذشته با اکران های مردمی فیلم ایکس لارج در برابر دوربین عکاسان قرار گرفت و در یکی از این نمایش‌ها، لباسی بر تن کرد به رنگ سیاه با سرپوشی نزدیک به سرپوش‌های متصل به ساری بانوان هندی. او بزودی به جمع کارگردانان جوان سینمای ایران خواهد پیوست. او ۶ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. ثبت نام برای حضور در جشنواره مد و لباس فجر که اسفندماه ۹۸ در تهران برگزار می شود، از مهر ماه آغاز می شود. مهناز افشار، همچنان پر بیننده ترین صفحه اینستاگرام ایرانیان را در اختیار دارند.

نوشته مد گردی با مهتاب کرامتی، الناز شاکردوست و سحر قریشی از تهران تا پاریس اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.