۱۰ مورد از گرانقیمت ترین خانه ها و عمارت های مجلل شخصی جهان

وقتی که پای گرانقیمت ترین خانه های جهان به میان می آید، با مالکان رازآلود و کمتر شناخته شده آن ها روبرو می شویم. در مورد خانه هایی که در نقشه سلبریتی های هالیوود می توانید بیابید حرف نمی زنیم، بلکه منظور ما عمارت ها و قصرهایی است که ثروتمندترین مردان و زنان روی کره زمین مالکیت آن ها را در اختیار دارند. البته همه می دانیم که قصر باکینگهام یکی از گرانقیمت ترین خانه های جهان است که خاندان سلطنتی شناخته شده بریتانیا در آن سکونت دارند. اما از آنجایی که این خانواده مالکیت قصر باکینگهام را در اختیار ندارند و برای آن هزینه ای پرداخت نکرده و نمی کنند، در این فهرست جایی ندارد. با این وجود شرط می بندیم که اسم افرادی مانند ایرا رنرت، اولنا پینچوک، لیلی سافرا یا جان آلفرد پاولسون به عنوان مالکان گرانقیمت ترین خانه های جهان را نشنیده اید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از گرانقیمت ترین خانه های جهان آشنا کنیم.

۱۰- عمارت Fleur de Lys، بورلی هیلز، کالیفرنیا

ارزش: ۱۲۵ میلیون دلار

مایکل میلکن، بنیانگذار سبک سرمایه گذاری موسوم به «junk bond» قیمت ۱۲۵ دلاری این عمارت ۱۲ خوابه با ۱۵ سرویس بهداشتی که قبلاً به دیوید و سوزان سپرستین تعلق داشت را به صورت نقد پرداخت کرد. سپرستین ها این خانه را در سال ۲۰۰۲ ساخته و برای ساخت آن از قلعه Vaux le Vicomte در فرانسه الهام گرفته بودند. بعدها این خانه مرمت و نوسازی شده اما مالکان بعد از جدایی شان آن را ترک کرده و به فروش گذاشتند. این خانه همچنین دارای یک کتابخانه دو طبقه، یک زیرزمین ۳٫۰۰۰ فوت مربعی برای نگهداری شراب، یک اتاق رقص باله، اتاق مخصوص نگهداری کارد و چنگال و یک آشپزخانه تجاری است. از دیگر امکانات این عمارت مجلل می توان به چند زمین تنیس، یک استخر و یک مرکز آب درمانی اشاره کرد. بخش هایی از فیلم «زنبور سبز» (The Green Hornet) و سریال «Big Shots» در این عمارت فیلم برداری شده و کمپانی اتومبیل سازی آئودی در آگهی تبلیغاتی Super Bowl خود در سال ۲۰۰۸ نیز از این عمارت استفاده کرد.

۹- عمارت Seven the Pinnacle، بیگ اسکای، مونتانا

ارزش: ۱۵۵ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

کلوب یلو استون یک مجموعه گلف و اسکی خصوصی برای افراد بسیار ثروتمند است و عمارت Seven the Pinnacle بزرگ ترین ملک آن حوالی به شمار می آید. این خانه ۱۰ تختخوابه دارای سیستم گرمایشی کف اتاق، یک سالن ورزشی، زیرزمین، استخرهای متعدد و البته یک تله کابین به سمت مناطق برفی است. تیم بلیکسث، توسعه دهنده املاک و تاجر الوار مالک این عمارت است که همراه با همسرش ادرا در آن زندگی می کرد و کلوب یلو استون را تاسیس کرد. در سال های اخیر این کلوب دچار ورشکستگی شده و مالک نیز از همسرش جدا شده است. بدین ترتیب مقدار ثروت این میلیاردر سابق کاهش چشمگیری داشته است.

۸- عمارت Palazzo di Amore، بورلی هیلز، کالیفرنیا

ارزش: ۱۹۵ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

جف گرین، کارآفرین مشهور عرصه املاک مالک عمارت ۵۳٫۰۰۰ فوت مربعی Palazzo di Amore به سبک خانه های مدیترانه ای است که دارای ۱۲ اتاق خواب و ۲۳ سرویس بهداشتی است. همچنین یک سالن رقص باله، یک سالن نمایش، چندین استخر شنا، چندین زمین تنیس، یک سالن بولینگ، استخرهای آینه ای، چندین آبشار و یک گاراژ با گنجایش ۱۷ خودرو از دیگر امکانات این عمارت هستند. یک تاکستان بسیار بزرگ نیز از دیگر امکانات این عمارت است. سالن رقص باله و سالن رقص عمومی این عمارت بخشی از یک مجموعه تفریحی سرگرمی ۱۵٫۰۰۰ فوت مربعی است که گنجایش ۱٫۰۰۰ مهمان را دارد. سوهان پا اوریفلیم

۷- عمارت مانالاپان، مانالاپان، فلوریدا

ارزش: ۱۹۵ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

عمارت مانالاپان در دهه ۱۹۴۰ ساخته شده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط خانواده Ziff به فروش گذاشته شد. این خانه در قرن بیستم میلادی به گلوریا گینس تعلق داشت و در انتهای جنوبی فلوریدا در جزیره ای بین پالم بیچ و دلری بیچ واقع شده است. عمارت مانالاپان از ۶۳٫۰۰۰ فوت مربع خانه اصلی با ۳۳ اتاق خواب و ۴۷ سرویس بهداشتی تشکیل شده است. این عمارت بسیار بزرگ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با ۱٫۲۰۰ فوت خط ساحلی ساخته شده است. علیرغم اینکه این عمارت یک سال و نیم پیش به فروش گذاشته شده بود هنوز خریداری برای آن پیدا نشده است.

۶-عمارت هولمبی هیلز مانور، لس آنجلس، کالیفرنیا

ارزش: ۲۰۰ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

این عمارتدر ابتدا در سال ۱۹۸۸ برای آرون اسپلینگ، تهیه کننده مشهور تلویزیونی و همسرش، کندی، ساخته شد که دارای ۱۲۲ اتاق است و اکنون در اختیار پترا استانت، دختر برنی اکلستون، میلیاردر سرشناس عرصه فرمول یک قرار دارد. استانت در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۸۵ میلیون دلار نقد برای این خانه پرداخته و در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱۵۰ میلیون دلار قصد فروش آن را کرد. قیمت این ملک در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است. عمارت هولمبی هیلز به مساحت ۵۷٫۰۰۰ فوت مربع دارای ۱۴ اتاق خواب و ۲۷ سرویس بهداشتی است. از دیگر امکانات این عمارت می توان به یک سالن بولینگ، سالن ورزشی، زمین تنیس، استخر و پارکینگ برای ۱۰۰ خودرو اشاره کرد. کندی اسپلینگ از یکی از اتاق های این عمارت برای نگهداری کلکسیون عروسک هایی خود که بیش از ۴۰۰ عروسک باارزش در خود داشت استفاده می کرد.

۵- عمارت الیسون استیت، وود ساید، کالیفرنیا

ارزش: ۲۰۰ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

لری الیسون، موسس کمپانی اوراکل، مالک یک مجموعه اقامتی ۲۳ هکتاری به سبک ژاپنی است که دارای ۱۰ ساختمان، یک قهوه خانه، یک سونا، استخر ماهی کوی و یک دریاچه مصنوعی است. خانه اصلی این مجتمع دارای ۴ اتاق خواب و ۶ سرویس بهداشتی، یک آشپزخانه در فضای باز و چندین مکان برای درست کردن آتش است. ساخت این عمارت در سال ۲۰۰۴ و پس از ۹ سال طراحی و ساخت به پایان رسید. الیسون این عمارت را با الهام از یک قصر متعلق به امپراطور ژاپن در قرن شانزدهم میلادی ساخته است. الیسون با ثروت خالص ۵۲ میلیارد دلار سومین مرد ثروتمند در ایالات متحده و هشتمین ثروتمند در جهان است. با عمارت های مجلل و برخی جزایر کوچک خصوصی، بسیاری الیسون را مشتاق ترین خریدار خانه در جهان می دانند.

۴- باغ های کنزینگتون پالاس، لندن، انگلستان

ارزش: ۲۲۲ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

این عمارت ۵۵٫۰۰۰ فوت مربعی دارای ۱۲ اتاق خواب، استخر داخلی، حمام های ترکی و فضای پارکینگ کافی برای ۲۰ خودرو است. لاکشمی میتال، رییس و مدیر عامل کمپانی Arcelor Mittal که بزرگ ترین تولید کننده فولاد جهان است مالک این عمارت و یکی از ۱۰۰ مرد ثروتمند هند است. به دلیل عدم اجازه دسترسی به این عمارت نمی توان از امکانات داخل آن صحبت کرد و مالکان کنونی آن، اطلاعات مربوط به مالک قبلی عمارت را نیز مخفی نگه داشته اند. گفته می شود که میتال این خانه را برای پسرش، آدیتیا، خریداری کرده است.

۳-عمارت Bel-Air spec، بل ایر، کالیفرنیا

ارزش: ۲۵۰ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

این عمارت چهار طبقه، با مساحت ۳۸٫۰۰۰ فوت مربع و ۱۲ اتاق خواب، دارای ۲۱ سرویس بهداشتی، ۳ آشپزخانه، یک سالن بولینگ چهار قسمتی و یک سالن نمایش با تم جیمز باند است. بروس ماکوفسکی که در زمینه طراحی عمارت های لوکس فعالیت دارد این خانه را طراحی کرده که هنوز خریداری برای آن پیدا نشده اما او امیدوار است که بزودی یک میلیاردر سرشناس برای خریدن آن پیشقدم شود. از دیگر امکانات این عمارت می توان به یک هلی کوپتر، یک خودرو مخصوص و مجموعه های هنری نفیس و البته ۷ خدمتکار فول تایم اشاره کرد.

۲-عمارت Villa Leopolda، کوت دی آزور، فرانسه

ارزش: ۷۵۰ میلیون دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

لیلی سافرا، فعال خیریه برزیلی و بیوه ادموند سافرا، بانکدار لبنانی، مالک این عمارت بزرگ ۵۰ هکتاری است که دارای استخر شنا، آشپزخانه در فضای باز، یک گلخانه در مقیاس تجاری و یک مهمانخانه بسیار بزرگ تر از عمارت های بزرگ است. لئوپولد دوم، پادشاه بلژیک، این عمارت را در سال ۱۹۰۲ ساخته و به عنوان هدیه به یکی از معشوقه های خود داد. از خانه اصلی این عمارت در ساخت فیلم «To Catch a Thief» ساخته آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۵۵ استفاده شد که دارای ۱۱ اتاق خواب و ۱۴ سرویس بهداشتی است. ادموند سافرا در سال ۱۹۸۸ این عمارت را خریداری کرده و پس از مرگش در سال ۱۹۹۹ آن را برای همسرش به جای گذاشت.

۱- عمارت آنتیلیا، بمبوی، هند

ارزش: یک میلیارد دلار

گرانقیمت ترین خانه های جهان

موکش آمبانی، ثروتمندترین مرد هند با ۲۳٫۶ میلیارد دلار ثروت خالص، مالک این عمارت بزرگ و بسیار مدرن است که دارای ۲۷ طبقه با مساحت ۴۰۰٫۰۰۰ فوت مربع است. از امکانات این ساختمان مسکونی غول پیکر می توان به ۳ محل فرود هلی کوپتر و ۶ پارکینگ زیرزمینی با گنجایش ۱۶۸ خودرو اشاره کرد و آنچنان بزرگ است که نگهداری از آن به ۶۰۰ نفر خدمتکار و دیگر پرسنل نیاز دارد. عمارت آنتیلیا در واقعی یک آسمانخراش ۵۵۰ فوتی است که دارای ۹ آسانسور و ۱٫۷۸۸ اتاق، از جمله ۲۵۷ اتاق خواب است. از دیگر امکانات این عمارت می توان به یک مقبره، چندین باغ، یک سالن رقص باله و یک سینمای خانگی با گنجایش ۵۰ نفر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: گشتی در «برج ترامپ»، خانه و دفتر کار سابق دونالد ترامپ؛ غول تجاری منهتن قربانی جنجال های بی پایان رئیس جمهور آمریکا

نوشته ۱۰ مورد از گرانقیمت ترین خانه ها و عمارت های مجلل شخصی جهان اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.