استیج های طوفانی کنسرت های گران تیر ماه: از «گلزار» تا «هوروش بند»

کنسرت های تیر ماه نود و هشت از امروز روی صحنه می رود. حدود ۵۰ کنسرت مجوز اجرا گرفته و بلیط بعضی از آن ها از خرداد ماه sold out شده است. در اوضاع رکود تورمی ایران، خرید بلیط های بالای ۱۶۰ هزار تومان، امری عادی برای عاشقان دنیای ریتم و ضرب تبدیل شده تا خواننده محبوب خود را در یک برنامه زنده، تماشا کنند و ساعتی، فضای رویایی را به همراه خود و دوستانشان رقم بزنند. البته بازار بلیط فروشی سیاه هم هم‌چنان داغ است.

کنسرت های تیر ماه و مرداد ماه ۹۸، آخرین فرصت ها برای عاشقان کنسرت گردی است تا پیش از فرا رسیدن ماه محرم و صفر در شهریور و مهر ماه، از اجراهای جدید هنرمندان محبوبشان که معمولا با اجرای ترانه های جدید آلبوم های اخیر همراه است، استفاده کنند.

ازامروز، خوانندگان بسیاری در استیج های شمال و مرکز پایتخت روی صحنه می روند که از نام های مطرح می توان به محمد رضا گلزار، بهنام بانی، فرزاد فرزین، سالار عقیلی، احسان خواجه‌امیری، بهزاد جهانبخش، علیرضا قربانی، رستاک حلاج، گروه چارتار، فریدون آسرایی، حجت اشرف‌زاده، محسن ابراهیم‌زاده، علیرضا طلیسچی، امید حاجیلی، نیما رئیسی، هوروش‌بند و سیمین غانم اشاره کرد.

اینها فهرست نام‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در تیر ماه روی استیج خواهند رفت تا در این روزها و شب‌های داغ تابستان بازار موسیقی نیز داغ باشد و دوستداران موسیقی (البته آنهایی که دست‌شان به جیب‌شان می‌رود و می‌توانند صد تا دویست‌وپنجاه‌هزار تومان بدهند و بنشینند پای اجراهای صحنه‌ای خوانندگان وطنی) دست پُری برای انتخاب داشته باشند. اجراهایی که از امروز با کنسرت نوستالژی زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر در برج میلاد آغاز می‌شود.

دست پُر مخاطبان موسیقی البته تنها در نام‌های پرتعداد خوانندگان جلوه ندارد، بلکه بازار کنسرت‌های تیرماه از نظر تنوع سبکی نیز بازار قابل ‌ذکری است و یک علاقه‌مند موسیقی (می‌خواهد پاپ‌دوست باشد، یا سنتی‌پسند، حتی دوستداران موسیقی کلاسیک و…) قطعا می‌تواند کنسرتی را پیدا کند که در سطح سلیقه و پسندش باشد.

با این‌که نگرانی‌های عده‌ای از کارشناسان موسیقی هم درباره گزارش اخیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد مبنی بر این‌که «در ماه‌های اخیر اجراهای مجوزگرفته پاپ در قیاس با سایر سبک‌ها بیشتر شده» قابل درک به‌نظر می‌رسد. به‌ هر روی، در تیرماه از بین حدود ٥٠ اجرای مجوزگرفته (تاکنون) بیش از ٤٠ اجرای پاپ خواهیم داشت.

این رقم نسبت به پنج اجرای موسیقی نواحی و دو اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک نشان از هژمونی این سبک موسیقی دارد. به‌خصوص که نگاهی به تک‌تک اجراها این واقعیت را نشان می‌دهد که با وجود افزایش قیمت‌ بلیت‌ کنسرت‌های موسیقی، پاپ‌ها تنها کنسرت‌هایی هستند که بلیت‌های اجراهای تیرماه‌شان سولداوت شده و با سالن پر به استقبال اجرا می‌روند.

این خود یعنی این وضع در ماه‌های آتی هم بازتولید خواهد شد و بی‌تردید، استقبال از کنسرت‌های پاپ، اجراهای بیشتر و بیشتر پاپ و نفس‌بریدن گام به‌ گام دیگر انواع موسیقی را در پی خواهد داشت- که تابع بازاری است که در آن موسیقی عامه‌پسند همه‌چیز را در اختیار گرفته است.

استیج زیر پای بازیگران

در میان خوانندگان تیرماه شاهد اجرای خوانندگانی هستیم که بیشتر به‌دلیل حضور در سینما- یا تلویزیون- شناخته شده‌اند. محمدرضا گلزار و نیما رئیسی دو خواننده‌ای هستند که قرار است صحنه‌های تیرماه را به آتش بکشند. دو بازیگر- خواننده‌ای که مروری گذرا بر ترانه‌هایی که تاکنون اجرا کرده‌اند، این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا این دو آن‌قدری ترانه دارند که بتوان یک کنسرت دو ساعته را با آنها پر کرد؟

تماشاگران هم انگار به این چیزها فکر کرده‌اند که می‌بینیم بلیت‌های سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برای کنسرت ششم تیر محمدرضا گلزار در ساعات ۱۹:٤٥ و ۲۲:٣٠ همچنان در سایت‌های فروش عرضه می‌شود و به عبارت بهتر هنوز سولداوت نشده- که با توجه به محبوبیت و اشتهار گلزار عجیب به‌نظر می‌رسد.

پس دوستداران این چهره محبوب (اگر بعد از ماجراهای برنامه برنده باش هنوز محبوبیتی برایش مانده باشد البته!) هنوز می‌توانند بلیت‌های ٧٠ تا ١٩٠ هزار تومانی کنسرت گلزار را خریداری کنند. مثل نیما رئیسی که ۱۰ تیر ساعت ۲۱:٣٠ در تالار وحدت روی استیج خواهد رفت و بلیت‌های ٥٠ تا ١٣٠ هزار تومانی‌اش همچنان قابل خریداری است.

کنسرت

کنسرت بابک جهانبخش چهارشنبه ۵ تیر برگزار می شود

کنسرت گروه هنری چام و گروه موسیقی دختران دریا (ویژه بانوان) ۵ تیر ۹۸

کنسرت امید حاجیلی ۹ تیر برگزار می شود

کنسرت محمد رضا گلزار در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. قیمت بلیط از ۷۰ هزار تومان تا ۱۸۵ هزار تومان

کنسرت محسن ابراهیم زاده ۳ شنبه ۱۱ تیر برگزار می شود

کنسرت فریدون آسرایی ۴ شنبه ۱۲تیر برگزار می شود

تور دونه‌دونه!

محسن ابراهیم‌زاده هم ازجمله خوانندگانی ا‌ست که در ماه‌های اخیر هواداران پرشماری یافته و به این دلیل بلیت‌های کنسرت‌های دوم و یازدهم تیر او در برج میلاد که از ٤٥ تا ١٦٠‌هزار تومان قیمت داشت، به‌طور کامل به‌فروش رفته است. ابراهیم‌زاده همچنین سوم تیر در ایلام و چهارم تیر در کرمانشاه کنسرت دارد. خرم‌آبادی‌ها هم ٢٩ تیر میزبان محسن ابراهیم‌زاده خواهند بود.

استیج بارانی

بعد از چندین و چند آلبوم، هنوز هم پرطرفدارترین آهنگ بابک جهانبخش من و بارون است که در تمام کنسرت‌ها بارها درخواست می‌شود و هر بار هم هواداران جهانبخش با اشتیاق تمام آن را با خواننده همخوانی می‌کنند. این اتفاق دو بار در روز پنجم تیر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی در ساعات ۱۹:٣٠ و ۲۲: ۱۵ تکرار خواهد شد. اجراهایی که بلیت‌های ٧٠ تا ١٨٥ هزار تومانی‌اش هنوز هم قابل خریداری است.

نوشته استیج های طوفانی کنسرت های گران تیر ماه: از «گلزار» تا «هوروش بند» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.