یکی از توسعه‌دهندگان Mortal Kombat 11 از شدت خشونت بازی دچار بیماری اختلال استرس و کابوس‌های شبانه شده است

یکی از توسعه‌دهندگان Mortal Kombat 11 از شدت خشونت بازی دچار بیماری اختلال استرس و کابوس‌های شبانه شده است

بدون شک خشونت جزئی جدایی ناپذیر از سری Mortal Kombat است و یکی از چیزهاییست که این سری به خاطر آن شناخته می‌شود. و خب همان‌طور که می‌دانید در Mortal Kombat 11 بیشتر از همیشه شاهد خشونت، و خون‌ریزی هستیم و به نظر می‌رسد همین سبب آسیب‌دیدن یکی از توسعه‌دهندگان بازی شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان بازی اعلام کرده که جهت رسیدن به سطحی مشخص از وحشی‌گری و خشونت، آن‌ها مجبور به انجام تحقیقاتی هستند که از نظر عاطفی و ذهنی می‌تواند آزاردهنده باشند. این توسعه‌دهنده که کمی پس از اتمام ساخت بازی مبتلا به بیماری اختلال استرس (PTSD) شده، در این مورد گفته است:

"هنگامی که در دفتر استودیو راه می‌روید فردی را می‌بینید که در یوتیوب مشغول تماشای ویدئویی از دارزدن است؛ فرد دیگری به تصاویر قربانی‌های قتل نگاه می‌کند و یکی دیگر نیز مشغول تماشای ویدئوی سلاخیِ یک گاو است. بخش ترسناک قضیه این است که افراد جدید استودیو پس از مدتی به این روند عادت می‌کنند و موضوع برای‌شان عادی می‌شود؛ و خب مطمئنا من از این مرحله گذشته‌ام. "

"من کابوس‌های خشن و ترسناک بسیاری داشته‌ام به گونه‌ای که گاهی از عمد از خواب دوری کرده و سعی می‌کردم برای چند روز بیدار بمانم. "

این توسعه‌دهنده در ادامه توضیح داده که کار برروی Mortal Kombat 11 سبب به وجود آمدن مشکلات دیگری نیز در زندگی شخصی‌اش شده است و البته وی تنها کسی نیست که از این گونه چیزها رنج می‌برد. وی در رابطه با وضعیت یکی از همکارانش گفت:

"زمانی که او به سگ خود نگاه می‌کند، می‌تواند دل و روده و احشام داخلی آن را نیز ببیند و اکنون دیگر نمی‌تواند بدون تصورکردن چنین چیزهایی به سگ خود نگاه کند. "

داستان‌های این چنینی سبب می‌شود با خود فکر کنیم که آیا خشونت سری Mortal Kombat ارزش چنین چیزهایی را دارد؟ اگرچه وقتی چنین چیزهایی را در کنار گزارشات مبنی بر کارکشیدن بیش از حد از کارمندان در NetherRealm Studios قرار می‌دهیم سبب می‌شود تا اعتبار خیلی خوبی برای این استودیوی شیکاگویی باقی نماند.

بازی Mortal Kombat 11 هم‌اکنون برروی کنسول‌های PS4، Xbox One و Nintendo Switch پلتفرم PC در دسترس است. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.