شایعه: قابلیت Backwards Compatibility کنسول PS5 شامل پشتیبانی از PS3 نمی‌شود؛ بازی‌های PS4 به صورت ارتقایافته بر روی PS5 اجرا نمی‌شوند

شایعه: قابلیت Backwards Compatibility کنسول PS5 شامل پشتیبانی از عناوین PS3 نمی‌شود

ماه گذشته، کمپانی Sony Interactive Entertainment به صورت رسمی جزئیاتی از کنسول نسل نهمی خود که ما نام آن را PS5 فرض می‌کنیم، منتشر کرد. در حالی که غول ژاپنی، اطلاعات کامل در مورد PS5 را در اختیار قرار نداد، ویژگی‌های محدودی مانند اینکه از عناوین PS4 از طریق قابلیت Backwards Compatibility پشتبانی خواهد کرد را ذکر کرد. در حالی که Sony سازگاری PS5 با اجرای بازی‌های PS4 را اعلام کرد، اما اسمی از PS3، PS2 و یا PS1 نبرد. این سکوت می‌تواند به 2 صورت برداشت شود: اول اینکه قابلیت Backwards Compatibility کنسول PS5 تنها شامل پشتیبانی از بازی‌های PS4 می‌شود و بس یا Sony پشتیبانی آن از بازی‌های PS3 را به صورت سورپرایز در آینده اعلام می‌کند. هر چند که گزینه‌ی اول به واقعیت نزدیکتر است، اما احتمال گزینه‌ی دوم هم صفر نیست.

با تمام این‌ها، به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، بر اساس شایعه‌ای جدید، کنسول PS5 با عناوین کنسول نسل هفتمی PS3 سازگار نمی‌باشد که احتمالا به معنی عدم پشتبانی از بازی‌های PS2 و PS1 نیز می‌شود. این شایعه بر اساس پستی که یکی از کاربران وبسایت Reddit به اشتراک گذاشته، دست به دست شده است. این فرد ادعا می‌کند که دوست نزدیکش، جلسه‌ای با Sony، یک روز بعد از انتشار اولین جزئیات رسمی از PS5 داشته و در این جلسه، درباره‌ی ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری این کنسول نسل نهمی صحبت شده است. مورد جالبی که این افشاکننده ادعا می‌کند، در ارتباط با ویژگی Backwards Compatibility است.

این فرد ادعا می‌کند که PS3 به عنوان قسمتی از سرویس PS Now باقی خواهد ماند و بنابراین، با PS5 سازگار نخواهد بود. البته این موضوع، خیلی هم غافلگیرکننده نیست زیرا در حال حاضر، جذاب‌ترین بازی‌های سرویس PS Now متعلق به PS3 می‌باشند. این فرد اشاره‌ای به PS1 یا PS2 نکرده است.

به طور قابل توجه، مدتی قبل حق‌اختراع جدیدی توسط Sony ثبت شد مبنی بر اینکه ویژگی Backwards Compatibility کنسول PS5 شامل تمام سیستم‌های Playstation می‌شود. به بیان دیگر، یا این پیتنت هیچگاه به نتیجه نرسیده و یا برداشت اشتباهی از آن شده است. علاوه بر این‌ها، این افشاگر یادآوری می‌کند که هیچ اشاره‌ای به عناوین ارتقایافته‌ی PS4 نشده است؛ موضوعی که به عدم اجرای بازی‌های PS4 با گرافیک بالاتر و نرخ فریم روان‌تر بر روی PS5 اشاره می‌کند. در پایان باید گفت که تمامی این‌ها در حد شایعه بوده و باید با بدبینی به آن‌ها نگاه شود.

نظر شما در رابطه با قابلیت پشتیبانی از نسل قبل چیست، آیا برای شما ویژگی جذابی می‌باشد؟ دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.