سازندگان Until Dawn از دلایل عدم ساخت ادامه‌ای برای این بازی می‌گویند

سازندگان Until Dawn از دلایل عدم ساخت ادامه‌ی برای این بازی می‌گویند

پس از عرضه‌ی بازی Until Dawn در سال 2015، بسیاری از طرفداران بازی‌های سبک ترسناک خواهان ساخته شدن ادامه‌ای از این بازی انحصاری PS4 شدند. اما پس از مدتی استودیوی سازنده‌ی بازی یعنی Supermassive Games در واکنش به این درخواست‌ها اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت ادامه‌ی Until Dawn ندارند و فعلا مشغول ساخت بازی دیگری با نام Man of Medan از یک مجموعه‌ی 5 شماره‌ای با نام The Dark Pictures می‌باشند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت Dualshockers، حال به تازگی اعضای این استودیو در این رابطه صحبت‌هایی را با وب سایت Game Informer انجام دادند. پیت ساموئلز (Pete Samuels)، از اعضای اصلی و تهیه کنندگان ارشد این استودیو گفت که آن‌ها از تمام درخواست‌هایی طرفداران Until Dawn که در این مدت برای ساخت ادامه‌ی این بازی می‌کردند، مطلع بودند ولی با این حال تصمصیم گرفتند که تمرکز خود را بر روی ساخت مجموعه‌ی The Dark Pictures بگذارند و این گونه بتوانند تعداد بیشتری از بازی‌هایی که شبیه به Until Dawn هستند را عرضه کنند. او در ادامه گفت:

"ما بیشتر به خاطر علاقه‌ی طرفدارانمان به سبک بازی‌های استودیویی که می‌سازیم، دست به ساخت چنین مجموعه‌ای زده‌ایم. این مجموعه‌ای که ما در دست ساخت داریم هم از نظر بخش داستانی و هم از نظر تعداد شخصیت‌ها، از تنوع بالاتری برخوردار است و باعث می‌شود تا طرفداران ما بتوانند آثار بیشتری را نسبت به قبل تجربه کنند و همچنین بازی‌های بیشتری در این سبک عرضه شوند."

همچنین در ادامه‌ی این مصاحبه تام هیتون (Tom Heaton) کارگردان Man of Medan گفت که آن‌ها با ساخت و توسعه‌ی مجموعه‌ی The Dark Pictures می‌توانند در بخش‌های مختلف ژانر وحشت ورود پیدا کنند تا از المان‌های مختلف این سبک بهره برداری کنند و بتوانند در آینده کمی تنوع به بازی‌های این سبک بدهند. او در این رابطه گفت:

"زمانی که مشغول به ساخت این مجموعه‌ی پنج‌گانه هستیم، شانس این‌که با موضوعات، ژانر و شخصیت‌های بیشتری که وابسته‌ی به یک موضوع خاص طراحی می‌شوند، روبه‌رو شویم بسیار بیشتر است. همچنین دیگر در این حالت مجبور نیستید از شخصیت‌های بازی‌های گذشته استفاده کنید و می‌توانید شخصیت‌های جدیدی را خلق کنید."

در ادامه‌ی این مصاحبه نیز دن مک دونالد (Dan McDonald)، یکی از تهیه کنندگان این بازی گفت که ساخت دنباله‌ای برای بازی به مانند Until Dawn که در آن پایان بازی وابسته به انتخاب کاربران است، بسیار سخت است و کار زیادی را می‌طلبد. وی در این رابطه گفت:

"در واقع اگر می‌خواستیم دنباله‌ای برای Until Dawn بسازیم، نمی‌دانستیم که چه کسی در پایان بازی جان سالم به در برده است. البته شاید ما می‌توانستیم از روی فایل‌های ذخیره‌ی شما خط داستانی بازی را ادامه دهیم و دنباله‌ای برای Until Dawn بسازیم اما ما قصد نداریم ادامه‌ای برای این بازی بسازیم و قصد داریم تا یک داستان جدید و با شخصیت‌های جدید درست کنیم."

طبق سخنانی که اعضای اصلی استودیوی Supermassive Games در رابطه با احتمال ساخته شدن ادامه‌ای برای Until Dawn انجام دادند، بسیاری از طرفداران Until Dawn از ساخته شدن ادامه‌ای برای Until Dawn ناامید شدند اما می‌توانند منتظر عرضه‌ی بازی Man of Medan باشند. هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه‌ی Man of Medan اعلام نشده و قرار است این بازی در تاریخ نامعلومی و در اواخر تابستان برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.