لیوان قهوه استارباکس، گاف بزرگ در اپیزود چهارم فصل هشتم «بازی تاج و تخت»

اپیزود چهارم فصل هشتم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) حاوی یک اشتباه جالب بود که در آن یک لیوان قهوه استارباکس روی میزی در وینترفل جا مانده و عوامل سازنده اپیزود نیز متوجه وجود این شیء متفاوت در صحنه نشده اند. از زمانی که این اپیزود منتشر شده، طرفداران سریال در رسانه های اجتماعی در مورد این گاف جالب صحبت می کنند. اپیزود اخیر «بازی تاج و تخت» با عنوان «آخرین استارک ها» (The Last of the Starks) با یک مراسم تدفین بزرگ و نمادین برای تمامی کسانی که در نبرد وینترفل و در جنگ با وایت واکرها کشته شده بودند آغاز می شود. سپس بازماندگان نبرد در سالن بزرگ وینترفل در یک ضیافت شرکت می کنند جایی که دنریس تارگرین، جان اسنو و سانسا استارک در صدر میز قرار دارند.

در حدود دقیقه ۱۷ از این اپیزود زمانی که تورموند در حال صحبت کردن در مورد قدرت و شجاعت جان اسنو در میدان نبرد است و دنریس به آن ها نگاه می کند، تماشاگران سریال متوجه چیزی شدند که به فضای سریال تعلق نداشت. به نظر می رسد که این شیء یک لیوان یک بار مصرف قهوه (احتمالاً استارباکس) روی میز باشد که در این سکانس روی میز و نزدیک به دنریس دیده می شود. «آخرین استارک ها» یکی از آخرین اپیزودهای «بازی تاج و تخت» است که مرگ برخی شخصیت های اصلی را در آن شاهد بودیم اما همه در مورد آن لیوان قهوه روی میز وینترفل صحبت می کنند.

قهوه استارباکس در بازی تاج و تخت

شبکه HBO سازنده سریال در پاسخ به این گاف در حساب توییتری خود گفته که این لیوان در واقع یک لیوان چای طبیعی سفارش داده شده توسط دنریس بوده که به جای آن قهوه ارسال می شود. اقلام به جای مانده در صحنه در فیلم ها و سریال های زیادی دیده می شوند و لیوان های قهوه و نسخه های فیلمنامه و دیالوگ ها بیشترین موارد را به خود اختصاص می دهند. این اشتباهات زمانی برجسته تر می شوند که موجودیت آن شیء در زمان فیلم مناسب نباشد، برای مثال یک لیوان قهوه استارباکس در دنیای فانتزی و افسانه ای وستروس. رخ دادن این اتفاق در چنین سریالی بسیار خنده دار است اما اشتباهی که تنها چند ثانیه طول می کشد بیش از اتفاقات مهم خود اپیزود مورد توجه طرفداران سریال در رسانه های اجتماعی قرار گرفته و این مایه تعجب است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل برای اینکه «سرسی لنیستر» قدرتمندترین شخصیت «بازی تاج و تخت» است

قهوه استارباکس در بازی تاج و تخت

«بازی تاج و تخت» یکی از پرهزینه ترین سریال های تاریخ تلویزیون است و برای ساخت هر اپیزود کارهای بسیار زیادی انجام می گیرد. هزینه هر اپیزود از فصل هشتم این سریال حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است. باید برای تیم تولید سریال، اعم از بازیگران و عوامل پشت صحنه، بسیار سخت باشد که شاهد جنجال بر سر یک اتفاق و اشتباه ساده باشند، همان اتفاقاتی که در اپیزود گذشته بر سر تاریک بودن صحنه ها رخ داد. تنها دو اپیزود از سریال «بازی تاج و تخت» باقی مانده و اکنون تیمی از ادیتورها در حال بررسی تمامی صحنه های دو اپیزود باقی مانده هستند تا مطمئن شوند هیچ ساندویچ مک دونالد یا گوشی آیفونی راهی به سمت دنیای کینگز لندینگ پیدا نکرده و بدین ترتیب از وقوع واکنش هایی مشابه آن چه که در مورد «آخرین استارک ها» رخ داده جلوگیری کنند.

برخی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به این گاف جالب را در ادامه مطلب خواهید دید.

قهوه استارباکس در بازی تاج و تخت

«فکر می کردم شوخی می کنن که می گن یه فنجان قهوه توی یکی از سکانس های اپیزود جدید بوده، واسه همین دوباره نگاهش کردم و اوه خدای من، دارم از خنده روده بر می شم. بازی تاج و تخت یکی از پرهزینه ترین سریال های تلویزیونیه و اونا فراموش کردن که فنجان قهوه عجیب و غریب رو وردارن».

«حیرت انگیزه. تمام آن وقت و هزینه صرف بازی تاج و تخت شده و اونا فنجان قهوه رو فراموش کردن!».

«سریال محبوب من در تمام دنیا هنگام فیلم برداری یه فنجان قهوه رو روی میز فراموش کرده»!

«نمی خوام اسپویل کنم اما چطور یه فنجان قهوه کاغذی تونسته از تدوین بازی تاج و تخت عبور کرده؟ به عنوان یک تهیه کننده و تدوینگر برایم غیرقابل درکه. دقیقه ۱۷:۴۰ (خیلی ها دیدن)».

قهوه استارباکس در بازی تاج و تخت

«اوه خدای من، بچه ها لیوان قهوه استارباکس رو روی میز می بینین؟ چه گندی؟ هه هه هه و شما انتظار نویسندگی خوب رو داریم وقتی اونا تا این حد بی دقت هستن؟».

«اگه اونا متوجه بد نوشتن نشن چطور می تونن متوجه یک فنجان قهوه بشن؟».

«بله اون یه فنجان قهوه استارباکس جلوی مادر اژدهایان در اپیزد امشب بازی تاج و تخت بود».

«وقتی که تو می خوای فرمانروای هفت قلمرو باشی اما همه می خوان در مورد فنجان استارباکسی که روی میز جا گذاشتی صحبت کنن».

«فنجان قهوه حضور کوتاه بسیار بهترین نسبت به اد شیرن بود».

بیشتر بخوانید: تشریح مفصل تاریخ «وستروس» و خط زمانی کامل سریال «بازی تاج و تخت» [قسمت اول]

نوشته لیوان قهوه استارباکس، گاف بزرگ در اپیزود چهارم فصل هشتم «بازی تاج و تخت» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.