راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت سوم

در سومین قسمت از راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice به بررسی مناطق Abandoned Dungeon و Senpou Temple, Mt. Kongo و همچنین Ashina Depths خواهیم پرداخت. با پردیس گیم همراه باشید.

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت سوم

به Ashina Castle Idol بروید و سپس با پیرزنی که برروی پل نشسته صحبت کنید. بعد از آنکه دیدید آن زن به کجا اشاره می‌کند، باید با استفاده از ابزار قلاب خود به آنجا برسید. دو نفر از دشمنان در آنجا هستند که می‌توانید حرف‌های‌شان را بشنوید. از آن‌ها گذر کنید و با استفاده از قلاب به بالای در بپرید تا با دشمن عظیم‌الجثه‌ای که می‌بینید مواجه شوید. کشتن او اختیاری است و اگر مایل نباشید، می‌توانید فرار کنید تا به Abandoned Dungeon Entrance برسید.

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت اول

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت دوم

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت سوم

بخش Abandoned Dungeon یک منطقه بسیار کوچکی است که نقش تونل اتصالی به Senpou Temple, Mt. Kongo را دارد. مسیر آن هم کاملا مستقیم و سرراست است. به سراغ Underground Waterway Idol بعدی بروید و تا رسیدن به آخر غار به شنا بپردازید تا به یک آسانسور برسید. از این آسانسور برای رفتن به منطقه Senpou Temple استفاده کنید. این کار ما را در مسیر داستانی بعدی قرار می‌دهد پس باید همین راه را پیش بگیرید.

برای رسیدن به Bottomless Hole idol باید برگردیم و یک مسیر کاملا متفاوت را پیش بگیریم. می‌توانید این کار را بعد از تمام شدن کارتان در Senpou Temple انجام دهید.

از Ashina Reservoir idol، برروی شاخه‌ درخت سمت چپ بروید تا به دو دشمن که یکی اسلحه دارد و دیگری طبلی برای خبر کردن سایر دشمنان، برسید. طبل‌زن را بکشید و به پشت او بروید و با نگاه به راست، یک شاخه درخت دیگر را خواهید دید که باید برروی آن بپرید. سپس یک چاه قدیمی می‌بینید که مینی باس Lone Shadow Longswordman در آنجا حضور دارد. در قسمت قبلی توضیح دادیم که چگونه آن را شکست دهید. پس از شکست دادن این باس، می‌توانید ادامه همان مسیر را پیش بگیرید و به یک غار بسیار تاریکی برسید که در آنجا Bottomless Hole idol وجود دارد.

این یک مسیر داستانی برای بعد است. در این بخش شما همچنین با مینی باس Headless دیگری مواجه خواهید شد که می‌توان با Divine Confetti و Pacifying Agent آن را شکست داد اما باید این کار را مدتی بعد که در سطح بالاتری هستید انجام دهید. ادامه مسیر از Bottomless Hole idol شما را به صخره‌ای می‌رساند که یک پیرزن در حال عبادت کردن است. پایین پریدن در پرتگاهی که روبه‌روی وی قرار دارد، به شما اجازه قلاب روی صخره‌ها را می‌دهد تا به منطقه Ashina Depths برسید. دوباره می‌گوییم که این مسیر برای بعد در نظر گرفته شده و فعلا باید Senpou Temple, Mt. Kongo را تکمیل کنیم.

از Senpou Temple, Mt. Kongo idol به پایین رفته و مسیر خود را در جنگل پیش ببرید. طی مدتی کوتاه به معبدی می‌رسید که نمی‌توانید وارد دروازه آن شوید اما به جای این کار می‌توانید به یک تخته چوبی قلاب گرفته و وارد راهی که برروی سقف قرار دارد شوید پس به یاد داشته باشید وقتی به این بن‌بست رسیدید، فقط به بالا نگاه کنید و خواهید دید. این کار را انجام دهید و در داخل معبد تعدادی راهبان در حال عبادت و یک Gourd Seed می‌بینید.

بعد از این کار، به پنجره‌ای که در سمت چپ اتاق وجود دارد رفته و به بیرون بپرید تا با دشمنان و پل شکسته‌ای مواجه شوید. در صورت تمایل می‌توانید فرار کنید و به سمت چپ پل بروید و با قلاب‌گیری برروی یک شاخه درخت به Shugendo Idol برسید.

اکنون به قلاب‌ها ادامه داده تا به پل دیگری برسید که یک مینی‌باس دیگر به نام Armored Warrior در آن حضور دارد. کشتن این مینی باس چندان سخت نیست و روش خاصی نمی‌خواهد اما نمی‌توان به او آسیب فیزیکی وارد کنید بنابراین باید Postureاش را با دفع ضرباتش بشکنید و سپس او را به پایین بیندازید. سعی کنید کاری کنید تا به محیط اطراف ضربه بزند تا محلی برای پرتابش بیابید. Temple Grounds Idol درست بعد از این مبارزه در انتظار شماست.

بعد از Temple Grounds idol مسیر خود را ادامه داده تا با یک مینی‌باس دیگر به نام Long-arm Gentipede Sen’un روبه‌رو شوید. ابتدا روی تخته‌های چوبی روی سقف بمانید و دشمنان کوچک‌تر را بکشید و سپس از بالا به سمت این باس بپرید تا به‌صورت مخفیانه، یکی از بارهای سلامتی آن را بگیرید.

برای کشتن این باس، نیاز است تا ضرباتش را به‌خوبی دفع کنید تا Postureاش را بشکنید. دکمه‌های دفاع در پلتفرمی که با آن بازی می‌کنید را هنگامی که قصد ضربه زدن دارد پشت سر هم بزنید تا ضربات سریع و پشت سر هم این مینی باس را دفع کنید. دفع دو مرحله از ضربات او و زدن چند ضربه به آن، به راحتی Postureاش را می‌شکند. گزینه دیگر هم این است که به بالا قلاب کرده و سریع به پایین بپرید تا ضربات تکی به آن بزنید.

بعد از بالا رفتن از کوهستان به راه‌پله‌ها و معبدی در بالا می‌رسید. شما می‌توانستید پیش از این وارد معبد شوید اما بدون صحبت با Kuro و Isshin در منطقه Ashina Castle، نمی‌توانستید با آن مجسمه تعاملی داشته باشید. هنگام تعامل با این مجسمه، با باس اصلی بعدی یعنی Folding Screen Monkeys مبارزه خواهید کرد.

برای شکست این باس، باید 4 میمون را بکشید و این کار را با استفاده از بهره‌گیری از نقطه ضعف‌های هر کدام از آن‌ها که شامل بینایی، شنیداری یا هردو می‌شود. ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا ببینید چگونه این کار را سریع و آسان انجام دهید.

هنگامی که میمون‌ها را شکست دادید، به Inner Sanctum Idol خواهید رسید و بعد از یک کات‌سین بالاخره Mortal Blade را دریافت می‌کنید که برای پیشروی در بازی لازم است. اکنون به Kuro بازگردید تا با وی صحبت کنید و حالا باید بین رفتن Ashina Depths و Sunken Valley انتخابی داشته باشید. ما ابتدا به Ashina Depths می‌رویم.

پیش‌تر توضیح دادیم که چگونه به Ashina Depths idol بروید. هنوز هم بهتر است مینی‌باس Headless در میان راه آنجا را بیخیال شده و به جای آن از پرتگاهی که یک پیرزن روبه‌روی آن قرار دارد به پایین بپرید.

درست بعد از Ashina Depths idol وارد بخشی می‌شوید که پر از آب‌های سمی و مجسمه‌های بزرگ راهبان است. مینی‌باس Snake Eyes Shirahagi در اینجا حضور دارد. او در گوشه سمت راست این بخش دیده می‌شود.

بهترین کار این است که با استفاده از قلاب از شاخه درختان به مجسمه‌ای که در سمت چپ آن قابل مشاهده است بپرید و سپس به‌صورت مخفیانه از پشت سر او یکی از بارهای سلامتی‌اش را بگیرید. کشتن این مینی‌باس اجباری است زیرا یک دود سفید، ادامه مسیر را بسته و فقط در صورت کشتن این مینی باس قادر به ادامه هستید. همچنین در سمت چپ همین منطقه، بعد از کشتن مینی‌باس (یا قبل از آن) می‌توانید Poison Pool idol را برای استراحت پیدا کنید.

از منطقه Poison Pool به‌طور ساده مسیر خطی درون غار را پیش بگیرید تا به Hidden Forest idol برسید. در صورتی که پیش از این Guardian Ape را شکست داده باشید، بنابراین اینجا با یک نوع دیگر از این باس مواجه خواهید شد. اگر راهنمایی ما را منظم دنبال کرده باشید و ابتدا به Ashina Depths رفته باشید، این باس‌ها اینجا نخواهند بود اما بعدا که شکست‌شان داده باشید، در این بخش دوباره حاضر می‌شوند.

از Hidden Forest idol برروی شاخه‌های درخت بپرید. تعدادی مرغ به شما حمله می‌کنند. زیر درختان همچنین یک مینی‌باس headless دیگر حضور دارد که فعلا به این راحتی‌ها نمی‌توان با آن مبارزه کرد پس برای زمانی دیگر او را در نظر بگیرید. به جای آن، فقط به همین مسیر روی شاخه درختان ادامه دهید تا به منطقه‌ای پر از مه برسید که سربازان شبح‌مانند در آن حضور دارند. صدای فلوت شخصی هم از درون معبد شنیده می‌شود.

در سمت چپ این منطقه مه‌آلود می‌توان برروی یک شاخه درخت قلاب گرفت. بهترین توضیح برای چگونگی دیدن این شاخه، این است که در زیر یک درخت، 3 آیتم قابل برداشت در کنار یکدیگر قرار دارند. به آنجا بروید و با نگاه به بالا، شاخه‌ای که می‌توان برروی آن قلاب گرفت را ببینید.

سپس با مینی باس Tokujiro the Glutton روبه‌رو می‌شوید (ویدیوی زیر نحوه رسیدن به آنجا را نشان می‌دهد) که تعدادی میمون هم در کنار او حضور دارند و باید ابتدا آن‌ها را از میان بردارید سپس مسیری که آمدید را برگردید تا این مینی باس شما را گم کند. اکنون بازگردید و برروی شاخه سمت راست قلاب گرفته تا به‌راحتی او را به‌صورت مخفیانه از میان بردارید. این دقیقا همان باس Juzou the Drunkard با همان حرکاتش است.

سپس به مسیر خود ادامه دهید تا بالاخره راهی برای وارد شدن به آن ساختمان را پیدا کنید. برروی سقف این ساختمان، یک سوراخ ایجاد شده که می‌توانید از این طریق واردش شوید. در اینجا با مینی باس Mist Noble روبه‌رو خواهید شد که احتمالا راحت‌ترین مینی باس کل بازی است و با کشتن او مه این منطقه از بین می‌رود. در ویدیوی زیر می‌بینید که چگونه به آن برسید. اکنون از مسیری که ایجاد شده برای پیشروی خود استفاده کرده تا به Mibu Village idol برسید.

بعد از Mibu Village idol، وارد روستایی می‌شود که دشمنان کوتاه‌قامت و ضعیفی در آن حضور دارند. این منطقه برای به‌دست آوردن XP و پول بسیار ایده‌آل است زیرا دشمنان آن هر بار که آن‌ها را بکشید، زنده می‌شوند. همچنین Skill مربوط به Whirlwind Slash Combat Art یک گروه کامل آن‌ها را از بین می‌برد. با پیشروی در این روستا، به یک درختی با برگ‌های سفید می‌رسید. فقط یک درخت با برگ‌های سفید در این روستا وجود دارد و پشت آن هم یک Gourd Seed خواهید یافت. یک دشمن عظیم‌الجثه هم در این منطقه حضور دارد که می‌توانید آن را بکشید یا فرار کنید تا به Water Mill idol برسید.

بعد از این Idol، زنی را خواهید دید که در حال ساز زدن است. اگر با او صحبت کنید یا اهمیتی به او ندهید و مسیر خود را پیش بگیرید، در هر صورت به شما حمله‌ور خواهد شد که مینی‌باس O’rin of the Water است. اگر تمایل نداشته باشید، می‌توانید بیخیال شده و به راحتی از دست او فرار کنید. برای کشتن این مینی‌باس هم بیشتر باید منتظر بمانید تا حمله کند و ضرباتش را دفع کنید و در این میان چند ضربه هم بزنید.

بعد از O’rin of the Water مسیر خود را ادامه داده و با گذر از پل، تعداد زیادی از دشمنان را می‌بینید که جلوی درب یک معبد ایستاده‌اند. آن‌ها را از میان بردارید و سپس در سمت چپ این معبد، می‌بینید که یک سوراخ وجود دارد که باید به‌صورت نشسته وارد آن شوید تا آیتم‌های درون این ساختمان را بردارید. حالا خارج شوید و مسیری که در سمت چپ وجود دارد را ادامه دهید تا با باس Corrupted Monk روبه‌رو شوید.

همچنین در سمت راست آن پل هم که از آن رد شدید، یک صندوق و تعدادی آیتم برای برداشتن وجود دارند.

او بسیار قوی است اما فقط یک بار سلامتی دارد و در کل مبارزه فقط از یک روش مبارزه استفاده می‌کند. یک راه آسان برای شکست این باس، استفاده از Skillهای Mortal Draw Combat Art است زیرا ضربات این Skill قابل دفع نیست و آسیب وارد می‌کند. شما این Skillها را به‌طور خودکار بعد از صحبت با Divine Child در پایان منطقه Senpou Temple, Mt. Kongo به‌دست خواهید آورد (بعد از کشتن باس Folding Screen Monkeys).

اگر حرفه‌ای باشید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیک این باس بمانید و ضرباتش را دفع کنید و چند ضربه بزنید و دوباره همین روند را تکرار کنید. در غیر این صورت، بهتر است از این باس فاصله بگیرید و سعی کنید او ضربات پرشی خود را بزند و با جاخالی دادن آن‌ها، چند ضربه به او وارد کنید و همین روند را تا آخر پیش بگیرید.

بعد از شکست Corrupted Monk، به غار پشت سر او رفته تا آیتم درون آنجا را بردارید که یکی از آیتم‌های درخواستی اصلی Kuro است.

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت اول

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت دوم

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت سوم

پردیس‌گیمی‌های عزیز به پایان قسمت سوم از راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice رسیدیم؛ بزودی با قسمت‌های بعدی و آموزش سایر مناطق بازی همراه شما خواهیم بود 😉