بازی Plants vs Zombies ده ساله شد

بازی Plants vs Zombies ده ساله شد

بازی Plants vs Zombies دقیقا ده سال پیش و در چنین روزی عرضه شد. این بازی در سال 2009 توسط استودیوی PopCap ساخته شد و توسط همین استودیو نیز این بازی برای پلتفرم‌های OSX و Windows عرضه شد. این بازی در سبک استراتژیک ساخته شد و کاربران باید با استفاده از گیاهان مختلف موجود در بازی زامبی‌ها را شکست می‌دادند. بازی مرحله به مرحله سخت‌تر و چالشی‌تر می‌شد و همچنین تنوع و قدرت زامبی‌ها هم افزایش پیدا می‌کرد و کاربران باید با به کار گرفتن تاکتیک‌های مختلف زامبی‌ها را شکست می‌دادند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب سایت Dualshockers، به همین مناسبت نیز جرج فن (George Fan)، خالق این بازی بعضی از طراحی‌های اولیه بازی را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد. در ابتدا قرار بوده که به جای زامبی‌ها که دشمن اصلی این بازی هستند، موجودات فضایی‌ این نقش را داشته باشند و قرار بود این موجودات فضایی‌ از بازی قبلی وی که Insaniquarium نام داشت در بازی حضور داشته باشند. همچنین یکی دیگر از تفاوت‌هایی که میان بازی و طرح‌های اولیه‌ جرج فن وجود دارد مربوط به گل‌های آفتابگردان است. این گیاهان در طرح‌های اولیه جرج فن برای این بازی حضور نداشتند ولی در نهایت در بازی گنجانده شدند.

این بازی در ابتدا و در تاریخ 5 ماه می 2009 برای پلتفرم‌های OSX و Windows عرضه شد و پس از مدتی نیز در فوریه سال 2010 برای iOS نیز منتشر شد. در ادامه نیز این بازی در تاریخ 10 سپتامبر 2010 بر روی Xbox Live Arcade عرضه شد. پس از این نیز PopCap همچنان علاقه مند به گسترش کاربران بازی محبوب خود بود و به این منظور نیز در ابتدا و در ماه فوریه 2011 نسخه‌ی Nintendo DS بازی را عرضه کرد و بعد از آن نیز نسخه‌ی PS3 بازی را که شامل ویژگی‌های جدید بود، همزمان با نسخه‌ی Nintendo DS عرضه کرد.

در جولای سال 2011 PopCap توسط EA خریداری شد و EA توانست امتیاز بازی‌های این استودیو مانند Plants vs. Zombies، Zuma، و Bejeweled را به دست بیاورد. البته با توجه به میزان اعتبار و محبوبیتی که EA نزد همگان دارد، طرفداران این استودیو زیاد از این خبر خوشحال و هیجان زده نشدند. همچنین نسخه‌ی دوم این بازی که Plants vs. Zombies 2: It’s About Time نام داشت نتوانست موفقیت نسخه‌ی اول را تکرار کند. بیشتر مشکلات نسخه‌ی دوم مربوط به سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی بود و وجود چنین سیستمی در بازی باعث ناراحتی طرفداران این بازی شده بود.