بازی‌های کلاس 2019 تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی مشخص شدند؛ حضور Super Mario Kart و Mortal Kombat

World Video Game Hall of Fame

موزه ملی بازی در روچستر آمریکا از 4 بازی جدیدی که در سال 2019 به تالار مشاهیر دنیای بازی‌های ویدئویی اضافه شدند، رونمایی کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers بازی‌های Colossal Cave Adventure، Solitaire، Mortal Kombat و Super Mario Kart عناوینی هستند که در سال جاری به این تالار راه پیدا کردند. از زمان تاسیس این موزه در سال 2015 تاکنون 20 بازی در این مجموعه حضور دارند. Colossal Cave Adventure قدیمی‌ترین بازی ماجراجویی مبتنی بر متن است که در سال 1976 منتشر شد و به نوعی سرمنشا ساخت بازی‌هایی نظیر Zork و Mystery House بود. از همین رو CCA را به عنوان یکی از نوآوران اولیه سبک ماجراجویی در بازی‌ها می‌شناسیم که بدون آن احتمالا این بازی‌های کلاسیک استودیو Sierra هرگز ساخته نمی‌شدند.

بازی Mortal Kombat نیز در دهه 90 و با عرضه بر روی دستگاه‌های آرکید کار خودش را شروع کرد. بازی که صحنه‌های خشونت‌آمیز آن توجه بسیاری را به خودش جلب کرد. سری MK از آن زمان تا کنون محبوبیت خودش را حفظ کرده است و همانطور که می‌دانید 11 امین نسخه از این بازی اخیرا از سوی NetherRealm منتشر شده است.

Super Mario Kart سومین عنوان از سری بازی‌های ماریو است که به تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی راه پیدا می‌کند. پیش از این بازی Super Mario Bros. در سال 2015 و بازی Donkey Kong. Mario Kart در سال 2017 به این تالار اضافه شده بودند.

اضافه شدن دو بازی CCA و Solitaire به این تالار بسیار خوش‌آیند است چرا که نشان‌دهنده چیزی متفاوت از بازی‌هایی هستند که پیش از این در تالار حضور داشتند و امیدواریم که با گسترده‌تر شدن این تالار شاهد عناوینی مشابه این دو بازی در این مجموعه باشیم.