کاربران استیم با ثبت نمرات و نظرات منفی برای Rocket League واکنش خود به تصاحب Psyonix از سوی Epic را نشان دادند

Rocket League

بعد از اینکه استودیو Psyonix، سازنده بازی بسیار محبوب Rocket League به تصاحب شرکت Epic Games درآمد، این بازی با موجی از نظرات و نقدهای منفی در فروشگاه Steam مواجه شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot با تصاحب Psyonix از سوی Epic Games پیش‌بینی می‌شود که بازی Rocket League از فروشگاه استیم حذف شود. موضوعی که باعث شده است تا کاربران این فروشگاه با ثبت نظرات منفی و نمرات بسیار پایین برای این بازی، انتقاد خود به این موضوع را نشان بدهند. شدت این انتقادات به حدی بود که باعث شد نمره بازی از Very Positive به Mixed کاهش پیدا کند. در نهایت استیم برای مقابله با review bombing کابران مجبور به استفاده از ابزار مبارزه با review bombing شد تا جلوی کاهش غیر منطقی نمره بازی را بگیرد. البته همچنان این نقد‌های منفی که اقلب به تصاحب Psyonix توسط Epic اشاره دارند قابل مشاهده هستند اما در میانگین نمره بازی محاسبه نمی‌شوند.

این انتقادات گسترده کاربران از جایی شروع شد که پس از اعلام اضافه شدن بازی به فروشگاه Epic، بسیاری از کاربران نسبت به حذف بازی از استیم نگران شدند. هرچند که صفحه رسمی Rocket League در توییتر از باقی ماندن بازی در استیم خبر داده است اما مشخص نیست که آیا بازی در آینده نیز در فروشگاه می‌ماند یا خیر؟

این دومین باری است که استیم با review-bombing یک بازی رده بالا مبارزه می‌کند. پیش از این بازی‌های سری Borderlands‌ پس از اینکه اعلام شد نسخه سوم بازی در انحصار فروشگاه Epic قرار دارد در فروشگاه استیم با موجی از نقد‌های منفی کاربران مواجه شده بودند.

Rocket League در حال حاضر بر روی PC، Xbox One، PS4 و Nintendo Switch در دسترس است.