رئیس کمپانی AMD از همکاری با Sony و چاشنی مخصوص PS5 می‌گوید

رئیس کمپانی AMD از همکاری با Sony و چاشنی مخصوص PS5 می‌گوید

همانطور که می‌دانید، PS5 در راه است. با وجود اینکه Sony به صورت رسمی از آن رونمایی نکرده، اما معمار ارشد این کنسول "مارک سرنی" شروع به صحبت درباره‌ی قدرت سخت‌افزاری PS5 و آمادگی غول ژاپنی برای یک رونمایی شایسته از آن کرد. یکی از اولین مواردی که در مورد نسل بعد متوجه شدیم، استفاده از تراشه(Chip) کمپانی AMD در کنسول نسل نهمی Sony بود. حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، رئیس کمپانی AMD "لیزا سو" از شراکت با Sony و اینکه تراشه‌ی کنسول، قدرت "چاشنی مخصوص" را برای آن فراهم می‌کند، صحبت کرده است:

"ما از اینکه قسمتی از نسل بعدی کنسول Playstation می‌باشیم، بسیار مفتخر بوده و به خود می‌بالیم. این، یک همکاری طولانی مدت با آن‌ها بوده و ما عاشق گیمینگ هستیم. ما فکر می‌کنیم که گیمینگ، یک بازار بادوام و رو به رشد می‌باشد. کاری که ما با همکاری Sony انجام داده‌ایم، یک طراحی عالی بنا به درخواست آن‌ها و یک چاشنی مخصوص برای آن‌ها به وجود آورده است، این موضوع برای ما یک افتخار می‌باشد. ما درباره‌ی مواردی که نسل بعدی Playstation انجام خواهد داد، بسیار هیجان زده بوده و خوشحال از اینکه قسمتی از آن می‌باشیم."

تراشه‌ی AMD که در PS5 به کار گرفته شده است، بر پایه‌ی نسل سوم Ryzen می‌باشد. این چیپ دارای 8 هسته‌ی 7 نانومتری مایکروچیپ Zen 2 می‌باشد. هم‌چنین، بر اساس گفته‌های "سرنی" تراشه‌ی AMD در PS5، باعث فعال‌سازی صدای 3 بعدی می‌شود؛ یک قسمت کلیدی برای کمک به هر چه بیشتر غوطه‌ور شدن بازیکنان در دنیای گیم.

هر آنچه که تاکنون درباره‌ی PS5 به صورت رسمی به اشتراک گذاشته شده است، از اینجا قابل مطالعه می‌باشد.