شایعه: کیت توسعه‌ی PS5 دارای توان پردازش گرافیکی 13 ترافلاپسی می‌باشد

شایعه: کیت توسعه‌ی PS5 دارای توان پردازش گرافیکی 13 ترافلاپسی می‌باشد

همه‌ی ما می‌دانیم که PS5 یک هیولای گرافیکی خواهد بود، حداقل در برابر کنسول‌های PS4 و PS4 PRO. ماه گذشته و طی یک مصاحبه با معمار ارشد کنسول‌های Playstation آقای "مارک سرنی" تایید کرد که PS5 دارای یک CPU هفت نانومتری Zen 2 و GPU Radeon بر پایه‌ی Navi خواهد بود. این اطلاعات به قدری کافی می‌باشند که مطمئن شویم PS5 از رزولوشن 4K Native و افکت‌ real-time ray tracing پشتیبانی می‌کند. حتی Sony اشاره‌ای به رزولوشن 8k و پشتیبانی کنسول نسل نهمی خود از آن داشت.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Hothardware شایعه‌ای جدید در حال دست به دست شدن است؛ شایعه‌ای که توسط یکی از اینسایدرهای ٌصنعت گیم Benji-Sales به اشتراک گذاشته است. بر اساس توئیتی که این فرد منتشر کرده است(البته این توئیت هم‌اکنون حذف شده)، کیت توسعه‌ی PS5 دارای پردازشگر گرافیکی Navi می‌باشد که توان پردازشی آن را به حدود 13 ترافلاپس می‌رساند. او هم‌چنین اشاره کرد که یک حافظه‌ی خیلی سریع در کیت توسعه‌ی کنسول در دسترس می‌باشد.

برای مقایسه‌ی قدرت گرافیکی PS5 با سایر کنسول‌ها، می‌توانید قسمت زیر را مشاهده کنید.

Xbox One: 1.31 teraflops
Xbox One S: 1.4 teraflops
Xbox One X: 6 teraflops
PlayStation 4: 1.84 teraflops
PlayStation 4 Pro: 4.2 teraflops

علاوه بر Gpu سریع، یک هارد SSD نیز در PS5 به کار گرفته شده است. به تازگی، کمپانی AMD به طور غیرمستقیم تایید که کنسول نسل نهمی غول‌ ژاپنی در 2020 عرضه می‌شود.