اشارات فصل هشتم «بازی تاج و تخت» به پیوستن شخصیت های اصلی به «وایت واکرها»

اپیزود دوم فصل هشتم «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) اشارات مهم و متعددی به شخصیت های اصلی که ممکن است پس از مرگ به ارتش مردگان وایت واکرها بپیوندند داشت. از این رو، به این خاطر که ممکن است برخی از شخصیت های اصلی و دوست داشتنی سریال در اپیزود سوم و در طی نبرد بزرگ وینترفل، که هفته آینده شاهد آن خواهیم بود، کشته خواهند شد، این احتمال وجود دارد که برخی از آن ها در قالب مرده زنده شده یا وایت واکر به دنیا بازگشته و این بار در سوی دیگر نبرد قرار گیرند و این موضوع می تواند اشاره ای ظریف به تهدید سرسی نسبت به دشمنانش در اپیزود پایانی فصل هفتم داشته باشد.

وقتی که در اپیزود «اژدها و گرگ» (The Dragon and the Wolf) آتش بس میان سرسی و اتحاد دنریس و جان اسنو در ابتدا با شکست مواجه شد، ملکه لنیسترها به دشمنان خود گفت که بعد از اینکه ائتلاف آن ها نبرد با ارتش مردگان در شمال را به اتمام رساند «ما با باقیمانده آن ها تسویه حساب خواهیم کرد». با توجه به صحبت های تورموند غول کش و تیریون لنیستر در اپیزود اخیر «بازی تاج و تخت» در مورد وایت واکرها، «باقیمانده» بعد از نبرد وینترفل می تواند شامل شخصیت های آشنایی باشد که در قالب زامبی های یخی به پیشروی خود به سمت کینگز لندینگ ادامه دهند.

Game of Thrones

در اپیزود دوم فصل هشتم، وینترفل شاهد بازگشت آخرین مدافعان خود بود وقتی که جان اسنو از تورموند، بریک دونداریون و برادر سابقش در نایتس واچ، دولورس اد، در وینترفل استقبال کرد. تورموند به اطلاع نگهبان شمال رساند که آن ها از لست هارث آمده اند، که قبل از آن ها با تاخت و تاز وایت واکرها مواجه شده بود. وقتی که جان در مورد لردهای قلعه لست هارث، اومبرها، پرسید، بریک پاسخ داد که آن ها «اکنون برای پادشاه شب می جنگند». از این رو ارتش مردگان در حال تبدیل کردن دشمنان خود به زامبی هایی هستند که به طور مرتب بر استعداد ارتش آن ها اضافه می کند و قهرمانانی که برای زندگان می جنگند نیز ممکن است در صورت مرگ در نبرد وینترفل سرنوشت مشابهی داشته باشند.

Game of Thrones

در اوایل این اپیزود، تیریون و جیمی لنیستر بار دیگر در کنار هم دیده می شوند و در مورد خواهر شیطان صفتشان که اکنون بر آیرون ثرون نشسته صحبت می کنند که اکنون آرزوی مرگ هر دوی آن ها را دارد. تیریون با شوخ طبعی و ملاحت لحن همیشگی خود می گوید که کشته شدن به دست وایت واکرها دستکم سرسی را از لذت کشتن او محروم می کند و سپس با لبخندی از روی احساس بد می گوید: «شاید بعد از اینکه مُردم به سمت کینگز لندینگ بروم و او را تکه پاره کنم». این شوخ طبعی تلخ می تواند سرنوشت محتمل کسانی باشد که در نبرد وینترفل کشته می شوند و سپس به عنوان زامبی به ارتش مردگان خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: پرمعناترین، جذاب ترین و به یادماندنی ترین دیالوگ های سریال «بازی تاج و تخت»

Game of Thrones

همچنین این اشاره می تواند بدین معنا باشد که برخی از شخصیت های اصلی داستان نیز پس از تغییر ماهیت، علیه مدافعان وینترفل وارد نبرد شوند که یکی از آن ها می تواند شخصیت ملیح ثوروس اهل میر (Thoros of Myr) باشد که آخرین بار در فصل پیشین سریال و در حالی که توسط خرسی زامبی تکه پاره می شد دیده شد. این ماجرا زمانی رخ داد که جان اسنو تیمی از همراهانش را به شمال برد تا یک زامبی یخی را شکار کرده و برای متقاعد کردن زندگان به واقعی بودن وایت واکرها با خود به این سوی دیوار بیاورد. در اپیزود اخیر، بریک دونداریون، سک شکاری و آریا استارک نیز در صحبت هایشان به ثوروس اهل میر اشاره می کنند که می توان همه آن ها را پیش درآمدی بر بازگشت راهبه خدای روشنایی در قالب یک زامبی یا وایت واکر دانست. البته هر شخصی به طور اتوماتیک و پس از مردن به یک وایت واکر یا زامبی تبدیل نمی شود مگر اینکه یک وایت واکر به سرعت آن را به دنیا بازگرداند.

Game of Thrones

در غیر این صورت یک دوره طولانی از تجزیه و تغییر برای تبدیل شدن یک انسان مرده به یک زامبی ضروری است و معمولاً زندگان زمان کافی در اختیار دارند که با سوزاندن اجساد این مردگان از تبدیل شدن آن ها به زامبی جلوگیری نمایند. از این رو هر کسی که در اپیزود سوم و در طی نبرد وینترفل کشته شود پتانسیل تبدیل شدن به وایت واکر یا زامبی را به مقدار بالایی خواهد داشت و بسیاری از شخصیت های اصلی و دوست داشتنی سریال نیز در میان آن ها خواهند بود.

Game of Thrones

در این میان مهم ترین شخصیتی که تاکنون به ارتش مردگان پادشاه شب پیوسته، ویسریون، یکی از اژدهایان دنریس است، که در اپیزود «آنسوی دیوار» (Beyond the Wall) توسط پادشاه شب کشته شده و در هیبت یک اژدهای زامبی به زندگی بازگردانده شد. «بازی تاج و تخت» بارها به ما متذکر شده که هیچ شخصیتی در این سریال در امان نیست و به همین دلیل پیوستن برخی از شخصیت های اصلی سریال به وایت واکرها غیرمنتظره و غیرمعمول نخواهد بود که چنین اتفاقی می تواند به شکلی تراژیک برخی روابط عاشقانه و برادرانه بین شخصیت ها را متلاشی کند. این تنها یکی از دلایلی است که فصل هشتم و پایانی «بازی تاج و تخت» را جذاب و دیوانه کننده ساخته است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی سریال «بازی تاج و تخت» برای درک تمامی اتفاقات فصل هشتم [قسمت دوم]

نوشته اشارات فصل هشتم «بازی تاج و تخت» به پیوستن شخصیت های اصلی به «وایت واکرها» اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.