سازنده Dead End Job با اشاره به وضعیت Microsoft در نسل قبل: کسی که در بازار وضعیت بهتری داشته باشد، از بحث Cross-Play دوری خواهد کرد

توسعه‌دهنده بازی Dead End Job با اشاره به وضعیت Xbox 360 در نسل قبل: هر کسی که در بازار وضعیت بهتری داشته باشد، از بحث Cross-Play دوری خواهد کرد

همان‌طور که می‌دانید Cross-play در چند وقت اخیر تبدیل به یکی از بحث‌های جنجالی و پرحاشیه صنعت بازی شده است ولی این بدین معنا نیست که در سال‌های دور نیز خبری از قابلیت و حواشی مرتبط با آن نبوده است. در حالی که در این نسل Sony به شدت از بحث Cross-play و ایجاد امکان بازی با پلتفرم‌های Xbox One و Nintendo Switch دوری کرده و به نوعی در برابر آن مقاومت می‌کند، در اوایل نسل هفتم نیز Microsoft و Xbox 360 بودند که از چنین موقعیت و رویکردی را در پیش گرفته بودند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، به تازگی "تونی گاولند" از استودیو Ant Workshop که در حال حاضر بازی Co-op محور Dead End Job را در دست توسعه دارد، در مصاحبه‌ای با وبسایت GamingBolt گفته Cross-Play موضوع جدید نیست و این قضیه پیش از این نیز در صنعت سابقه مطرح شدن دارد.

"من خیلی به صورت آنلاین و چندنفره بازی نمی‌کنم پس این موضوع خیلی برروی من اثر ندارد. تا جایی که به یاد دارم Microsoft نیز در نسل پیش و سال‌های اولیه عرضه Xbox 360 سیاستی نظیر اکنون Sony را در پیش گرفته بود. و Sony که از Microsoft عقب‌تر بود، با این قابلیت مشکلی نداشت. به نظر می‌رسد هر شرکتی که بازار را در دست داشته باشد، در برابر ایجاد قابلیت Cross-play مقاومت کرده و به نوعی پایش را از این قضیه بیرون می‌کشد. "

اگرچه بنابر گفته‌های "گاولند"، تعداد عناوین مالتی‌پلتفرم نظیر Fortnite که بتواند فشار لازمه برای Cross-play را وارد کند،‌در حال افزایش است و احتمالا زمانی که نسل بعدی کنسول‌ها عرضه شود، این موضوع تبدیل به چیز مهم و ثابت‌تری شود.

"به نظرم تمامی این موضوع به بازی‌های مربوط می‌شود. Fortnite اخیرا با پیشرفت و بزرگ‌شدنش همه را سورپرایز کرد، و از آن‌ جایی که یک بازی تردپارتی است، همه سعی می‌کنند بازی برروی پلتفرم خودشان به اندازه کافی خوب و لذت‌بخش به نظر می‌رسد. "

بازی Dead End Job استودیو Ant Workshop در زمانی نامعلوم برروی کنسول‌های Nintendo Switch ،PS4 و Xbox One و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.