تماشا کنید: بازی کنسل‌شده Aliens: Crucible استودیوی Obsidian قرار بوده همانند نسخه‌ای ترسناک از Mass Effect باشد

تماشا کنید: بازی کنسل‌شده Aliens: Crucible استودیو Obsidian قرار بوده همانند نسخه‌ای ترسناک از Mass Effect باشد

به نظر می‌رسد در طول توسعه بازی Alpha Protocol، ساخت عنوانی نقش‌‌آفرینی براساس سری Alien به نام Aliens: Crucible نیز توسط استودیو Obsidian آغاز شده بوده ولی بنابر دلایلی این بازی کنسل شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، به تازگی در مصاحبه‌ای در طول رویداد Reboot Develop، "کریس اولون" درباره بازی کنسل‌شده Aliens: Crucible که به نوعی یک Mass Effect ترسناک بوده، صحبت کرده است.

"این بازی چیزی شبیه به یک نسخه ترسناک‌تر Mass Effect بود. البته به سختی می‌توان چنین مقایسه‌ای انجام داد ولی این نزدیک‌ترین مثال موجود است."

"ما خواهان ساخت چنین عنوانی بودیم. ولی در آن زمان Sega و روابط ناشر و مدیریتی به گونه‌ای پبش رفت که آن‌ها به نوعی از صحبت و رابطه با Obsidian خسته شدند. همه کسانی که برروی Aliens: Crucible کار می‌کردند بسیار درمورد آن هیجان‌زده بودند؛ بازی در حال شکل‌گیری و تبدیل‌شدن به عنوانی واقعا لذت‌بخش بود و نمونه اولیه نیز بسیار جالب به نظر می‌رسید ولی نظیر Sega منفی بود. "

در این بازی نقش‌آفرینی بازیکنان به سیاره‌ای بیگانه قدم گذاشته و در آن یکی از سفینه‌هایی که توسط Engineerها به جای مانده بوده را در کنار امکانات و تسلیحاتی مختلف پیدا می‌کردند (چیزی همانند فیلم Prometheus).

"اولون" در این مورد توضیح داد: "ولی زمانی که شما وارد جو و اتمسفر می‌شود، متوجه می‌شوید که که این سیاره به طرز عجیبی ناپایدار است و به همین دلیل تمام خدمه و گروه شما اعم از تفنگداران حرفه‌ای و دانشمندان در سراسر سیاره پخش می‌شوند؛ و نکته جالب این است که من پس از اکران فیلم Prometheus و مشاهده آن، میان این فیلم و بازی خودمان نکات جالبی نظیر وجود شخصیت‌هایی با خلق‌وخوی مشابه پیدا کردم. ولی تمامی دنیای بازی بسیار خشن‌تر بود و Alienهای بسیار بیشتری در سطح دنیای آن حضور داشتند؛ به گونه‌ای که به نوعی بحث بقا و زنده‌ماندن نیز مطرح می‌شد: چگونه تمامی این متابع را بازبابی کرده و از طریق آن به سختی یک پایگاه بسازیم؟" ساخت چنین عنوانی واقعا مفرح و لذت‌ّبخش بود. "

یکی از چیزهایی که Obsidian با Aliens: Crucible قصد رسیدن به آن را داشت، ایجاد حس ترس از طربق گفت‌وگو‌ها بود. زمانی که بیشتر بازی‌های نقش‌آفرینی در هنگام مکالمه‌ها اکشن و هیجان را قطع می‌کنند، در Crucible هر لحظه امکان داشت که در هنگام صبحت xenomorphs به میان پریده و شروع به حمله کند.

"بزرگ‌ترین چالش ما این بود که چگونه ترس و وحشت را در میان گفت‌وگوها قرار دهیم. شما می‌توانید گفت‌وگوها و مکالمات را تنش‌زا و ترسناک کنید. چگونگی آن نیز بدین صورت است که احتمال حمله Alien در هر لحظه وجود داشته باشد. شما نمی‌توانید هنگامی که مورد حمله قرار گرفته‌اید،‌ به راحتی به صحبت بپردازید. "

به نظر می‌رسد هنگامی که Aliens: Crucible کنسل‌شده، بازی بخشی از مراحل توسعه نظیر مکالمات، سیستم مبارزه و حتی هک‌کردن را طی کرده بوده و در فاز آلفای توسعه قرار داشته است. سیستم مبارزات بازی نظیر Mass Effect، به بازیکنان اجازه می‌داده تا به همراهان هوش مصنوعی خود دستوراتی ساده نظیر مبارزه با دشمنان داده تا در برخی مواقع آن‌ها را هدایت کنند.

اگر برای‌تان سوال است که گیم‌پلی Aliens: Crucible دقیقا به چه شکل بوده، می‌توانید 18 دقیقه از گیم‌پلی فاز آلفای بازی را مشاهده نمایید.

دانلود با کیفیت SD | دانلود با کیفیت HD

تماشا به صورت تمام‌صفحه

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.