مدیر عامل Ubisoft در توضیح دلیل کنار گذاشته شدن موتور بازی‌سازی UbiArt Framework: ابزار کار با آن بسیار پیچیده بود و انتظارات را برآورده نکرد

مدیر عامل در توضیح دلیل کنار گذاشته شدن موتور بازی‌سازی UbiArt Framework: ابزار کار با آن بسیار پیچیده بود و انتظارات را برآورده نکرد

مدیر عامل Ubisoft آقای ایو گیلمو اخیرا در مورد دلیل عدم استفاده این شرکت از UbiArt Framework (موتور بازی‌سازی که در ساخت عناوینی چون Rayman Legends و Child of Light مورد استفاده قرار گرفته است) در عناوین آینده خود گفته است.

Ubisoft اولین بار UbiArt Framework را در سال 2010 معرفی کرد و از آن زمان تاکنون این موتور در خلق چندین عنوان زیبا مورد استفاده قرار گرفته است. تاکنون از این موتور در خلق جمعا 11 بازی برای پلتفرم‌های PC، کنسول‌ها و دستگاه‌های موبایل استفاده شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به Rayman Origins ،Rayman Legends ،Valiant Hearts: The Great War و Child of Light اشاره کرد. سبک هنری این موتور بازی‌سازی اغلب تحسین عموم بازیکنان را وا داشته اما با این وجود پس از عرضه Gravity Falls: Legend of the Gnome Gemulets بر روی 3DS در سال 2015 تاکنون عنوان جدیدی با استفاده از این موتور ساخته نشده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، تاکنون پاسخ دقیقی به دلیل کنار گذاشتن شدن این موتور بازی‌سازی داده نشده بود تا اینکه مدیر عامل Ubisoft در مصاحبه اخیر خود با IGN به این مسئله ورود کرد.

به گفته ایو گیلمو، UbiArt Framework بر خلاف آنچه که Ubisoft پیش‌بینی کرده بود نتوانست به طور گستره مورد استفاده قرار گیرد و دلیل هم این بود که ابزار کار با آن بیش از حد پیچیده بودند. Ubisoft انتظار بیشتری از UbiArt Framework داشت و حتی به گفته گیلمو زمانی قرار بود این موتور بازی‌سازی در اختیار تمامی استودیوهای Ubisoft قرار گیرد. تاکنون تنها استودیوهای Ubisoft Montpellier ،Ubisoft Paris ،Ubisoft Montreal ، Ubisoft Oksaka ،Ubisoft San Francisco و شعبه تعطیل شده Ubisoft Casablanca از UbiArt Framework در ساخت بازی‌های خود استفاده کرده‌اند. شعبه Montpellier البته خالق این موتور بازی‌سازی و استودیو سازنده Rayman Legends و Valiant Hearts: The Great War است.

گیلمو می‌گوید که بازی‌سازی با UbiArt Framework زمان و نیروی کار زیادی را می‌طلبد به همین دلیل آنها مجبور شدند از این تصمیم خود برای فراگیر کردن استفاده از این موتور برگردند و آنرا در اختیار استودیوهای داخلی قرار ندهند.

با وجود اینکه UbiArt Framework هرگز مشابه دیگر موتورهای بازی‌سازی اختصاصی Ubisoft مانند Snowdrop (که تاکنون در ساخت عناوینی چون Tom Clancy’s The Division 2 ،Mario + Rabbids Kingdom Battle و South Park: The Fractured But Whole استفاده شده است) به طور گسترده مورد استفاده قرار نخواهد گرفت اما به گفته ایو گیلمو این پایان کار موتور سازنده Rayman Legends نخواهد بود. گیلمو در ادامه صحبت‌های خود تایید می‌کند که UbiArt Framework کنار گذاشته نشده و در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما نه به شکل فراگیر و آنگونه که در ابتدا انتظار می‌رفت.