۸ اپیزود بسیار مهمی که پیش از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید تماشا کرد [قسمت اول]

صبوری ما نیز مانند دیگر طرفداران دنیای حیرت انگیز وستروس برای تماشای فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) تقریباً به صفر رسیده و در حالی که ساعاتی دیگر با انتشار اپیزود اول فصل هشتم سریال فاصله داریم و در شرایطی که بسیاری از طرفداران سریال هفته های گذشته را به تماشای فصل های پیشین سریال اختصاص داده اند، بسیاری هنوز آمادگی لازم برای تماشای اتفاقات پایانی این سریال بی نظیر را ندارند. با توجه به زمان طولانی گذشته از انتشار اولین فصل این سریال و فاصله طولانی و تقریباً ۲ ساله بین فصول هفتم و هشتم، چیزهای زیادی برای به یاد آوردن و مرور وجود دارند. از پیچیدگی های دربار تا وفاداری خانوادگی، از نبردهای بزرگ تا مرگ های یک نفره، جاده منتهی به فصل نهایی «بازی تاج و تخت» مملو از جنازه ها و عهد و پیمان های شکسته شده است.

برای طرفداران این سریال که نمی دانند اکنون در وستروس چه می گذرد، ما بهترین راهنمایی برای بازتماشای سریع اپیزودهای مهم فصول قبلی را در این مطلب فراهم کرده ایم که تماشای آن ها در این مدت کوتاه تا پخش فصل هشتم امکان پذیر است. این ها اپیزودهایی هستند که به تماشاگران سریال یادآوری خواهند کرد که اکنون شرایط در وستروس چگونه است، چه کسی با چه کسی متحده شده و از آغاز تاکنون نبرد نهایی وستروس چقدر پیش رفته است. برخی از اپیزودهای این سریال بسیار جذاب بوده و دلمان برایشان تنگ شده است مانند اپیزود مربوط به مرگ ند استارک یا عروسی خونین زیرا به شدت شوکه کننده بودند اما نمی توان ان ها را مربوط ترین اپیزودها به چیزی که ما می خواهیم در این مطلب ارائه دهیم دانست.

فصل هشتم بازی تاج و تخت

به جای آن ها اپیزودهایی وجود دارند که مهم ترین نکات داستانی، تغییرات عمده یا لحظاتی که نقش مهمی در فهم اتفاقات فصل نهایی خواهند داشت در آن ها به تصویر کشیده شده اند. بدین ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۸ اپیزود مهم فصول گذشته سریال «بازی تاج و تخت» آشنا کنیم که پیش از تماشای فصل هشتم سریال باید یک بار دیگر آن ها را مرور کنید تا هنگام تماشای ۶ اپیزود پایانی دچار ابهام و سردرگمی نشوید.

۱- زمستان در راه است (فصل اول، اپیزود اول)

فصل هشتم بازی تاج و تخت

اولین اپیزود سریال «بازی تاج و تخت» اولین اپیزودی است که باید حتماً یک بار دیگر آن را تماشا کنید و چنین توصیه ای تنها برای یادآوری داستان نیست. بر اساس تیزرها و تریلرهایی که در یک سال اخیر منتشر شده، می توان گفت که فصل هشتم به شکل های مختلف یادآور اولین اپیزود سریال خواهد بود اگر چه در این فصل خبری از آمدن رابرت برثیون به وینترفل نیست و به جای او دنریس تارگرین برای اولین بار در پایتخت شمال قدم خواهد گذاشت. اپیزود «زمستان در راه است» (Winter Is Coming) همه نکات کلیدی داستان وستروس را در خود دارد، از ربوده شدن ادعایی لیانا استارک تا مرگ جان آرین و ند استارک در سفر به کینگز لندینگ.

فصل هشتم بازی تاج و تخت

در این اپیزود جنگ برای گرفتن تاج و تخت از تارگرین ها، رابطه بین جیمی و سرسی، جایگاه تیریون در خانواده، جایگاه جان اسنو به عنوان یک حرامزاده و بازگشت وایت واکرها به تصویر کشیده می شود. علاوه بر وجود نکات کلیدی مربوط به کلیت داستان «بازی تاج و تخت»، تماشای این اپیزود برای درک مسیر طولانی که این سریال در نزدیک به یک دهه اخیر طی کرده و دیدن تغییرات ظاهری و رفتاری که بازماندگان از ابتدای داستان تاکنون داشته اند از جذابیت غیرقابل وصفی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سوال مهم و بی جوابی که همه در مورد فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» می پرسند

۲- آتش و خون (فصل اول، اپیزود دهم)

فصل هشتم بازی تاج و تخت

بعد از تماشای یک اپیزود مربوط به استارک ها، اکنون نوبت پرداختن به اپیزودی مربوط به تارگرین ها و اولین بار آشنایی با اژدهایان دنریس تارگرین است. اپیزود «آتش و خون» (Fire and Blood) بلافاصله پس از مرگ ند استارک رخ می دهد و اگر چه اپیزود مربوط به مرگ ند بسیار شوکه کننده بود اما اطلاع از پیامد این جنایت بسیار مهم تر از تماشای ماجرای گردن زدن ند استارک به نظر می رسد. این اپیزود آغاز جنگ ۵ پادشاه را پس از اطلاع استارک ها از مرگ پدر دوست داشتنی شان به تصویر می کشد. همچنین در این اپیزود است که ماجراجویی ها و سفرهای بی پایان سانسا و آریا تا انتهای فصل هفتم به تنهایی آغاز می شود.

فصل هشتم بازی تاج و تخت

سانسا به ازدواج مردی در می آید که دخترک به خاطر کشتن پدرش دوست دارد او را به قتل برساند و آریا نیز با مخفی کردن هویت خود و در لباس یک دختر همراه با گندری (که اهمیت شخصیت او نیز تماشای این اپیزود را حیاتی می سازد) فرار خود را آغاز می کند. بالاتر از همه این ها، در این اپیزود لحظه ای دراماتیک وجود دارد که در آن دنریس ناچار می شود به زندگی «خورشید و ستارگانش» (همسرش کال دروگو) پایان دهد و بدین ترتیب وارد توده ای هیزم آتش گرفته برای پیوستن به روح شوهرش می شود اما در نهایت با بچه اژدهایانی که روی شانه اش نشسته اند بیرون می آید.

۳- باران های کاستامر (فصل سوم، اپیزود نهم)

فصل هشتم بازی تاج و تخت

بسیاری از اپیزودهای فصل دوم و سوم «بازی تاج و تخت» را تاکنون نادیده گرفته ایم که دارای اتفاقات شوکه کننده بسیار هیجان انگیزی هستند اما هیچ بازتماشای سریال «بازی تاج و تخت» بدون تماشای اپیزود «باران های کاستامر» (The Rains of Castamere) یا همان «عروسی سرخ» کامل نخواهد بود. همچنین این اپیزود به طرفداران سریال کمک خواهد کرد که اتفاقات گذشته را به یاد آورند زیرا در این اپیزود تورموند، جان اسنو و ییگریت در جنوب دیوار هستند و برن نیز در حال یادگیری رفتن در جلد هودور و مسخ کردن اوست. در این اپیزود است که داریو ناهاریس ظاهر می شود که می تواند در اتفاقات فصل نهایی مهم باشد. همچنین تماشای این اپیزود، می تواند یادآوری چگونگی بالا گرفتن کار دنریس با تصرف یونکای باشد

فصل هشتم بازی تاج و تخت

اگر چه معرفی شخصیت های جدید و تعقیب ماجراهای دنریس و جان دلایل مهمی برای قرار دادن اپیزود «باران های کاستامر» در این فهرست بوده اما بگذارید دست از بهانه آوردن برداریم و بگوییم که مهم ترین دلیل ما برای قرار دادن این اپیزود در فهرست اپیزودهای حیاتی سریال همان شوکه کننده ترین اتفاق تاکنون به تصویر کشیده شده در «بازی تاج و تخت» است: مرگ راب، کاتلین و دیگر همراهان و خانواده او. سکانس «عروسی سرخ» بسیار ترسناک و خونین بوده و بهترین گزینه برای تماشای مجدد خواهد بود حتی اگر مرگ راب و کاتلین استارک به صورت مستقیم تاثیری در ماجراهای فصل پایانی سریال نداشته باشد.

۴- فرزندان (فصل چهارم، اپیزود دهم)

فصل هشتم بازی تاج و تخت

بار دیگر پرشی بلند داشته و به انتهای یک فصل دیگر می رویم، اپیزود «فرزندان» (The Children) یک اپیزود بسیار مهم برای بسیاری از شخصیت های اصلی داستان است اگر چه می توان آن را یکی از پرتنش ترین و پرکشتارترین اپیزودها برای علاقمندان به کشت و کشتار دانست. اپیزود پایانی فصل چهارم به تلاش جدی دنریس برای کنترل و حکومت میرین می پردازد که تفاوتی جذاب با اپیزود «باران های کاستامر» دارد، زمانی که او بر تصرف شهرها تمرکز داشت بدون این که به بعد از آن فکر کرده باشد. اپیزود «فرزندان» نشان می دهد که چگونه دنریس برای حکومت بر وستروس تلاش کرده و با بزرگ شدن اژدهایانش برای کنترل آن ها با مشکل مواجه می شود. در این اپیزود، همچنین به جان نیز پرداخته می شود و با سبکی متفاوت از حکومت آشنا می شویم که می تواند برای فصل پایانی مهم باشد، جایی که او جانش را به خطر انداخته و برای مذاکره با منس ریدر به آنسوی دیوار می رود.

فصل هشتم بازی تاج و تخت

برن استارک سرانجام در این اپیزود به درختی که در آن کلاغ سه چشم ملاقات می کند می رسد و کایبرن به سرسی می گوید که او می تواند کوهستان در حال مرگ را با ترفندی ترسناک نجات دهد. انگار که همه این اتفاقات برای جذابیت و اهمیت این اپیزود کافی نیست، به همین دلیل در اپیزود «فرزندان» همچنین شاهد فرار تیریون از سیاه چاله به کمک برادرش، جیمی، و کشتن پدرش، تایوین، هستیم و بدین ترتیب او لقب «بزرگ ترین لنیستر کش دوران» را بعدها به خود می دهد. در پایان، این اپیزود شامل نبرد بین سگ شکاری و برین اهل تارث است که با ترک جنازه در حال مرگ سگ شکاری توسط آریا همراه است، چیزی که در فصل پایانی داستان و رویارویی دوباره سگ شکاری و آریا برای اولین بار پس از این سکانس، به کار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: سکانس‌های حذف شده سریال «بازی تاج و تخت» که همه چیز را تغییر می‌دهند [قسمت دوم]

نوشته ۸ اپیزود بسیار مهمی که پیش از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید تماشا کرد [قسمت اول] اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.