امکان تغییر نام کاربری در شبکه‌ی Playstation از هم‌اکنون امکان‌پذیر می‌باشد؛ پاسخ به سوالات متدوال در این مورد

امکان تغییر نام کاربری در شبکه‌ی Playstation از هم‌اکنون امکان‌پذیر می‌باشد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gematsu، کمپانی Sony اعلام کرده است که امکان تغییر نام‌کاربری(Online ID) در شبکه‌ی Playstation از هم اکنون در دسترس می‌باشد. کاربران قادر خواهند بود که نام کاربری خود را از طریق مرورگر وب یا کنسول PS4 تغییر دهند. هم‌چنین، Sony سوالات متداول کاربران پاسخ داده است که در زیر ترجمه‌ی آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

کجا و چگونه می‌توانم نام کاربری خود را تغییر دهم؟

شما می‌توانید نام کاربری خود را از طریق یک مرورگر وب یا کنسول PS4 تغییر دهید. نحوه‌ی انجام این کار بر روی Playstation 4 به اینگونه می‌باشد:

گام اول: قسمت Settings

گام دوم: Account Management > Account Information> Profile > Online ID

گام سوم: می‌تونید نام کاربریِ دلخواه و یا پیشنهادی را وارد کنید.

گام چهارم: ادامه‌ی مراحل را از روی صفحه تا زمان تکمیل شدن، دنبال کنید.

بر روی مرورگر نیز مراحل به این شکل می‌باشند:

گام اول: وارد اکانت PSN خود شده و قسمت PSN Profile را از منو انتخاب کنید.

گام دوم: دکمه‌ی Edit را که در کنار Online ID قرار گرفته است، انتخاب کنید.

گام سوم: می‌توانید نام کاربریِ دلخواه و یا پیشنهادی را وارد کنید.

گام چهارم: ادامه‌ی مراحل را از روی صفحه تا زمان تکمیل شدن، دنبال کنید.

آیا می‌توان نام کاربری را بر روی PS3 و PS Vita تغییر داد؟

خیر، این کار تنها از طریق PS4 و یا مروگر وب انجام می‌شود.

آیا برای تغییر نام کاربری باید وجهی پرداخت شود؟ اگر بله، چه مقدار؟

انجام این کار برای بار نخست رایگان می‌باشد. پس از آن، به ازای هر بار تغییر باید 10 دلار پرداخت کنید که برای مشترکین پلاس، 5 دلار خواهد بود.

آیا برای تغییر نام کاربری، محدودیتی وجود دارد؟

خیر، هیچ‌گونه محدودیتی برای تعداد دفعات تغییر نام کاربری وجود ندارد.

آیا دوستانم قادر خواهند بود تا مرا با نام کاربری جدیدم، پیدا کنند؟

هنگامی که شما Online ID خود را تغییر می‌دهید، این انتخاب را خواهید داشت که نام کاربری قدیمی خود را در کنار نام کاربری جدید، بر روی پروفایلتان به مدت 30 روز نمایش دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا دوستانتان راحت‌تر متوجه تغییر ID شما شوند. شما این انتخاب را تنها در زمانی که در حال تغییر نام کاربری می‌باشید، خواهید داشت.

می‌توانم به نام کاربری سابقم برگردم؟ آیا هزینه‌ای دارد؟

بله، تا زمانی که شرایط خدمات Playstation را زیر پا نگذارید، این کار از طریق برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی Playstation ممکن است و صورت رایگان صورت می‌پذیرد.

برای نام کاربری سابقم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا کس دیگری می‌تواند آن را صاحب شود؟

خیر، نام کاربری سابق شما تنها برای شما در دسترس خواهد بود.

اگر چندین بار نام کاربری خود را تغییر دهم، می‌توانم به هر کدام از آن‌ها دوباره بازگردم؟

بله، شما می‌توانید به هر کدام از نام‌های کاربری سابق خود بازگردید. هم‌چنین، برای بازگشت به IDهای قدیمی، محدودیتی در تعداد دفعات وجود ندارد.

آیا تمام بازی‌ها از تغییر نام کاربری پشتیبانی می‌کنند؟

درصد بالایی از عناوینی که بیش از سایر بر روی PS4 تجربه می‌شوند، از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. البته، برای مطمئن شدن می‌توانید لیست بازی‌های تست شده را از اینجا مشاهده کنید.

منظورتان از اینکه تنها بازی‌هایی از قابلیت تغییر نام کاربری پشتیبانی می‌کنند که در اصل از تاریخ 1 آپریل 2018(فروردین 97) به بعد منتشر شده باشند، چیست؟

بازی باید از تاریخ 1 آپریل 2018 به بعد عرضه شده باشد تا از این قابلیت پشتیبانی کند. به عنوان مثال، عنوانی که در سال 2013 منتشر شده و سپس در سال 2018 نسخه‌ی ارتقایافته‌ی یا Complete Edition آن در دسترس قرار گرفته باشد، مورد قبول نیست. دلیل این امر نیز به کار رفتن ابزاری که از قابلیت تغییر نام کاربری پشتیبانی می‌کنند، در بازی‌هایی است که از این تاریخ به بعد منتشر شده‌اند.

آیا تمام بازی‌هایی که در آینده بر روی PS4 منتشر می‌شوند، از تغییر نام کاربری پشتیبانی خواهند کرد؟

تمام بازی‌های PS4 که در اصل از تاریخ 1 آپریل 2018 به بعد عرضه شده‌اند،به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که با قابلیت تغییر نام کاربری سازگار باشند، اما ما تصمین نمی‌کنیم که تمام بازی‌ها از آن پشتیبانی کنند.

مشاهده کرده‌ام که مشکلات متعدد احتمالی و ریسک‌هایی در ارتباط با تغییر نام کاربری وجود دارد. چگونه مطمئن شوم که من به این مشکلات برنخواهم خورد؟

ما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا، به این لیست نگاهی انداخته و از حضور بازیِ مورد نظر خود مطمئن شوید. درصد بالایی از بازی‌هایی که بر روی PS4 بیشتر تجربه می‌شوند و ما آن‌ها را مورد آزمایش قرار داده‌ایم، از قابلیت تغییر نام کاربری پشتیبانی می‌کنند و اگر مشکلی پیش بیاید، در مقیاس کوچکی است.

احتمال برخورد به چه جور مشکلات احتمالی در رابطه با این موضوع وجود دارد؟

در زیر، برخی از این مشکلات را می‌توانید مطالعه کنید. البته، ما انتظار داریم تا مشکلات اصلی و بزرگ، تنها در چند مورد محدود رخ دهند.

در برخی نواحی، ممکن است نام کاربری سابق شما برای خود شما و دوستانتان قابل مشاهده باشد.

ممکن است پیشرفتتان در درون بازی را از دست بدهید؛ از جمله اطلاعات ذخیره شده، اطلاعات Leaderboard و پیشرفت‌ها در سیستم تروفی‌ها.

برخی از بازی‌ها و برنامه‌های شما ممکن است در بخش‌های آنلاین و آفلاین به درستی عمل نکنند.

ممکن است دسترسی خود به محتویات(از جمله محتویات پولی) را از دست بدهید. یعنی احتمال عدم دسترسی به ارز مچازی و محتویات اضافی‌ای که برای بازی خریده‌اید، وجود دارد.

اگر به این مشکلات برخورد کردم، چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت بروز مشکل در تغییر نام کاربری و در ارتباط با بازی‌هایی که در لیست مذکور وجود دارند، ما پیشنهاد می‌دهیم که به نام کاربری سابق خود که این مشکلات را نداشتند، باز گردید. بازگشت به ID قبلی، بیشتر مشکلات را حل خواهد کرد.