Remedy: به ساخت تجربه‌های تک نفره ادامه خواهیم داد

در سال 2016 بود که خالق عنوان Alan Wake یعنی استودیو Remedy با انتشار پستی در بلاگ رسمی خود از روی آوردن به ساخت بازی‌های چندنفره خبر داد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، در همان بازه، استویوهای دیگر نیز به ساخت عناون چندنفره روی آورده بودند. ناشرهای بزرگ سرمایه‌گذاری بر روی بازی‌های سرویس محور – تجربه‌های تمامی نشدنی که می‌توانند برای سازندگان خود سود فراوانی را به همراه آورند – را به ساخت عناوین داستان محور تک نفره ترجیح می‌دادند. بیانیه Remedy این ذهنیت را ایجاد کرد که این سازنده عناوین داستان محور نیز قرار است تحت تاثیر جو ایجاد شده به ساخت بازی‌های چندنفره روی آورد.

بخشی از بیانیه Remedy: "بعنوان یک استودیو مستقل در تجارت به شدت رقابتی بازی‌های ویدیویی، ضروری است که ما دائما رویکرد خود را ارزیابی و تعیین کنیم. ما می‌خواهیم در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که در آن بهترین هستیم: روایت داستان‌های هیجان انگیز، با شخصیت‌های خاطره انگیز، دنیاهای باورپذیر و اکشن سینمایی."

"خلق تجربه‌های تک نفره همواره تمرکز اصلی ما بوده است. در عین حال، می‌خواهیم خود را با یافتن راهی برای انتقال این عناصر به تجربه‌های چندنفره رقابتی به چالش بکشیم."

مدتی پس از این بیانیه Remedy عنوان Control را معرفی کرد. یک تجربه تک نفره که نسبت به کارهای قبلی این استودیو غیر خطی‌تر است و آزادی عمل بیشتری را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. اما در کنار Remedy ،Control همچنین بر روی Crossfire که یک شوتر آنلاین است، نیز کار می‌کند. این استودیو همچنین یک تیم داخلی دیگر، به اسم Vanguard، را مامور کار بر روی پروژه بعدی خود، که احتمالا یک تجربه چند نفره باشد، کرده است. آیا Control یکی از آخرین عناوین تک نفره Remedy خواهد بود و این استودیو در نهایت به ساخت عناوین چندنفره رو خواهد آورد؟

مدیر ارتباطات این استودیو آقای توماس پوها در جریان رویداد PAX East در پاسخ به این سوال به VG247 گفت: "خیر. ما از ساخت بازی‌های تک نفره کنار نخواهیم کشید. باوری را می‌خواهم در مورد بسیاری از افرادی که سال‌هاست در Remedy مشغول هستند اصلاح کنم. اینطور نیست که ما همواره به دنبال ساخت یک چیز تکراری باشیم. خیلی از ما به شدت به بازی‌های چندنفره -یا دیگر سبک‌های بازی- علاقه دارند. بنابراین در این شرایط پیش این خلق بازی با خود می‌گوییم "خوبه که یه کاری رو شروع کنیم و راه خودمونو تو دنیاش پیدا کنیم." هدف Remedy این است که همواره محتاطانه عمل کند و دلیل خوبی هم برای اینکار دارد."

"ما از سال 1995 در این تجارت غیر قابل پیش‌بینی حضور داریم و می‌خواهیم همچنان به کار خود ادامه دهیم. بنابراین در مورد پروژه Vanguard چیزهای مختلفی را آزمایش خواهیم کرد. به این صورت که آزادی عمل را در اختیار تیم می‌گذاریم تا آنها بر اساس فضایی که در اختیارشان است، بهترین تصمیمات را بگیرند. از سوی دیگر، ما می‌خواهیم تمام نیروهای فوق‌العاده خود را حفظ کنیم و بعنوان یک شرکت، چه کاری بهتر از اینکه به کارمندان خود فرصت این را بدهیم که با چیزهای متفاوتی کار کنند."

Remedy اخیرا تایید کرد که چند سال قبل بر روی Alan Wake 2 کار می‌کرده است.