Epic Games Store بدون توجه به برنامه‌های قبلی Steam به اضافه کردن بازی‌های انحصاری ادامه خواهد داد

Epic Games Store بدون توجه به برنامه‌های قبلی Steam به اضافه کردن بازی‌های انحصاری ادامه خواهد داد

فروشگاه Epic Games توانسته تعدادی از بازی‌های قابل توجه‌ای را به خود جلب کند، از The Division 2 گرفته تا The Outer Worlds و Control. ولی هیچکدام از این‌ها به اندازه‌ی Metro Exodus بحث برانگیز نبوده، دلیل این امر شرایط انحصاری شدن Exodus بود. بعد از اینکه از قبل برای Steam معرفی شده و حتی برای پیش خرید کردن در این فروشگاه موجود شده بود، ناشرین تصمیم به امضا کردن قرار داد با Epic Games گرفته و آن را از فروشگاه Valve جدا کردند که این موضوع باعث عصبانیت بسیاری شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamingbolt، اخیراً، Epic Games درمورد این مشکل صحبت کرده و اشاره داشته که قبول دارند اوضاع با Metro Exodus به شکل ایده‌آلی مدیریت نشده و اطمینان می‌دهند که دیگر در چنین موقعیتی قرار نگیرند. اگرچه، مدت کوتاهی بعد از این بیانیه، یک بازی دیگر به نام Observation تقریباً با همین شرایط بعد از اینکه روی Steam قرار گرفته بود به انحصار Epic Games در آمد.

وقتی در تویئتر در این مورد از ریاست Epic Games سوال پرسیده شد، تیم سوئینی پاسخ داد پس از گفتگوهای داخلی حول محور این موضوع، شرکت همچنان موافق با امضا کردن قراردادهای انحصاری با بازی‌ها بدون توجه به تعهدات قبلی آن‌ها به Steam است… دقیقاً 180 درجه برعکس بیانیه‌ی قبلی آن‌ها. در همین حال، در توئیتی دیگر، او اشاره کرده که تصمیم برای قرارداد بستن با Epic در این موقعیت‌ها با توسعه دهندگان و ناشرین است و اگر آن‌ها مایل باشند، Epic جواب رد به آن‌ها نمی‌دهد.

در ادامه توئیت‌های سوئینی در این مورد را مشاهده می‌کنید؛

"از GDC گفتگوهایی زیاده حول این محور انجام دادیم. Epic بدون در نظر گرفتن برنامه‌های قبلی یا معرفی‌های سابق در Steam به بستن قراردادهای انحصاری با توسعه دهندگان و ناشرین ادامه می‌دهد.

پس از بحث‌های بسیار در Epic، به این نتیجه رسیدیم که این تصمیم (انحصاری شدن در Epic) مربوط به سازندگان و ناشرین می‌شود و ما به دلیل وجود ارتباط‌های مختلف با Steam آن‌ها را رد نمی‌کنیم."

یکی دیگر از بازی‌های پر طرفدارای که به لیست عناوین Epic Games Store اضافه شده نسخه‌ی PC جدیدترین سری Borderlands است. باید صبر کرد و دید عاقبت این رقابت به کجا می‌رسد. نظر شما چیست، در این جدال سمت Steam هستید یا Epic؟