PlayerUnknown دیگر کاری با Battle Royale ندارد، PUBG 2 ساخته نخواهد شد

PlayerUnknown

حالت Battle royale همه‌جا هست، از Battlefield V گرفته تا Call of Duty: Black Ops 4. حتی Tetris هم به این مود آلوده شده و Tetris 99 برای دنیای خود همان طراحی مشابه «هر بازیکن برای خودش» را سر هم کرده. با اینکه بازار پر شده از عناوین این چنینی، مردی که موجب محبوب شدن این ژانر شد، «برندن PlayerUnknown گرین»، می‌خواهد به سراغ چیزهای جدید برود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamespot، گرین به تازگی اعلام کرده که تمرکز خود را بر روی جابه‌جایی به بخش جدیدی از شرکت سازنده‌ی PUBG می‌گذارد. یعنی تیم PUBG Special Projects. گرین به عنوان کارگردان و طراح روی PlayerUnknown's Battlegrounds کار کرده بود و با اینکه همچنان یکی از کارگردان‌های مشاور برای PUBG باقی خواهد ماند، او می‌خواهد این پروژه موفق خود را پشت سر گذاشته و روی نوآوری‌های جدید شرکت فعالیت کند. وی همچنین قصد ترک PUBG Corp که دفتر مرکزی آن در سئول واقع شده را دارد. اینطور که پیداست ایشان کار بر روی PUBG را ادامه داده و به دفتر جدیدی که در آمستردام بنا کرده‌اند نقل مکان خواهد کرد و توجه خود را روی ساختن بخشی کاملاً جدید برای تمرکز روی تحقیقات و توسعه بازی‌ها می‌گذارد.

همچنین در یکی از مصاحبه‌هایی که به تازگی انجام شده، گرین اشاره‌هایی به این موضوع کرد که کارش با ژانر battle royale به اتمام رسیده. گرین در گفتگویی با GamesIndustry.biz اظهار کرده؛ "ایده‌ی آخرین بازیکنی که سر پا باقی‌مانده فوق‌العاده است ولی کارم با آن تمام شده. واقعاً قصدی برای ساختن PUBG 2 ندارم. بتل رویال را انجام داده‌ام، وقتش رسیده چیز دیگری امتحان کنم." همچنین گرین گفته که دیگر علاقه‌ی زیادی به اینکه بازیکن‌ها یکدیگر را بکشند نیز ندارد. "فکر می‌کنم روش خوبی فراهم کرده‌ام تا مردم همدیگر را بکشند. ولی می‌خواهم چیزهای دیگر را امتحان کنم."

پس گرین دقیقاً الان درحال انجام چه کاری است؟ طبق گزارش GI.Biz، مدیر عامل PUBG Corp یعنی چانگ هن کیم (Chang Han Kim) سراغ گرین آماده تا یک سری از ایده‌هایی که در ذهن او وجود دارد را تبدیل به چیزی بکند که قابل بازی باشد. کیم به گرین اجازه می‌دهد تا یک تیم جدید را در مکانی جدید برای ساخت چیزهای تازه سر هم کند. به نظر هدف Special Projects، آزمایش کردن است. گرین اظهار کرده، " هنوز اعضای تیم را جمع نکرده‌ام." بنابراین جزئیات بیشتری در دسترس نیست. ولی هدف او این است که "روش‌هایی برای ارتباط دادن مردم در بازی‌های آنلاین که قبلاً انجام نشده را پیدا کند."

گرین به عنوان پدر ژانر بازی‌های بتل رویال شناخته می‌شود. با ساخت H1Z1 و PUBG، گرین ثابت کرد می‌توان دو بار پشت سرم به مرکز خال زد. اگرچه، طبق گفته‌های گرین، فشاری روی Special Projects نیست تا بخواهند باز به مرکز سیبل بزنند. او گفت؛ "اینجا ضرب‌العجلی وجود ندارد، ما اینجا چند سال برای بازی کردن وقت داریم. از آنجا که کار گیمینگ و صنعت آن بسیار سخت شده داشتن چنین چیزی خیلی خوش‌شانسی است. برای مدتی می‌توانیم واقعاً کنجکاو باشیم و گشت و گذار کنیم."

با کناره‌گیری سازنده‌ی حالت بتل رویال، شاید بقیه توسعه‌دهندگان هم بخواهند درمورد قرار دادن این حالت در بازی خود تجدید نظر کنند. شما چه فکر می‌کنید، آیا عمر این نوع عناوین به پایان رسیده؟