10 اشتباه احمقانه‌ای که گیمرها آن‌ها را شناسایی کردند

10 اشتباه احمقانه‌ای که گیمرها آن‌ها را شناسایی کردند

"ترجمه شده از وب سایت GameRanx با دخل و تصرف"

بازی‌ها یکی از صنایع بزرگ بشر به شمار می‌روند و با این که خیلی آسان است که به تحسین جزئیات خارق العاده‌ی موجود در هر کدام از آن‌ها بپردازیم، بعضی اوقات خیلی آسان‌تر است که به پیدا کردن و خندیدن به برخی از اشتباهات آن‌ها بپردازیم. برای همین، امروز می‌خواهیم 10 اشتباه احمقانه‌ای که گیمرها آن‌ها را شناسایی کرده بودند را به شما معرفی کنیم. پس آماده شوید که شروع کنیم.

10- سازندگان بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 با قرار دادن مکان رخ دادن یک سری از اتفاقات بازی در کشور پاکستان، یک اشتباه بزرگ مرتکب شدند. نه، قرار دادن مکان رخ دادن اتفاقات بازی در پاکستان مشکلی نداشت. مشکل اینجاست که آن‌ها احتمالا فکر می‌کردند تمام کسانی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند، عربی حرف می‌زنند. برای همین، تمام لغاتی که در تابلوهای موجود در طول مرحله وجود داشت را به زبان عربی نوشته بودند و این در حالی است که زبان رسمی کشور پاکستان، اردو است! یعنی اگر یک گیمر پاکستانی به انجام این بازی بپردازد، قطعا با خودش می‌گوید "اینا دیگه چه کوفتیه که نوشتن"!

9- در نسخه‌ی اصلی و پچ نشده‌ی بازی Quantum Break، ویدئوی پایانی بازی با یک نسخه‌ی رایگان و خریداری نشده از نرم افزار FRAPS ضبط شده بوده است (تصویر بالا)! بر طبق گفته‌های سازندگان، این بازی یک پروسه‌ی ساخت خیلی پر هرج و مرج داشته است و احتمالا در طول این مدت، یک سری از افراد استودیو خیلی از شدت کارشان خسته شده بودند و یادشان رفته بوده به جای استفاده از نسخه‌ی رایگان نرم افزار، آن را بخرند تا پایان بازی را ضبط کنند.

اما خب، نکته‌ی جالب ماجرا این است که متوجه شدیم یک سری از سازندگان دارند از چنین نرم افزارهایی برای ضبط کات سین‌های بازی‌های خودشان استفاده می‌کنند. یعنی کات سین‌ها در واقع به صورت زنده و Real-Time و با آخرین تنظیمات ممکن، روی یک سیستم با سخت افزارهای هیولا گونه، اجرا و ضبط می‌شوند تا کاملا شبیه سایر قسمت‌های بازی به نظر برسند.

8- بازی Madden 17 کلا مکان طلوع و غروب خورشید را در استادیوم Los Angeles Memorial Colosseum اشتباه گرفت! در این بازی، کلا مکان طلوع و غروب خورشید کاملا اشتباه بود. یعنی یا سازندگان بازی در تعیین مکان‌ها اشتباه کرده بودند، یا این که کلا استادیم را در موقعیت اشتباهی قرار داده بودند. ما به شخصه دوست داریم فکر کنیم که مورد دوم درست است و استادیوم در موقعیت اشتباهی قرار گرفته بوده است؛ چون که این مورد، ده برابر خنده دارتر به نظر می‌رسد!

جالب اینجاست که EA به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد که نمی‌توانند کاری برای آن بکنند! در نتیجه، این قضیه همین طور به حال خودش باقی ماند تا این که در Madden 18 رفع شد.

7- در Pokemon Red/Blue/Yellow اگر به مرکز تحقیقاتی (Lab) موجود در Cinnabar Island بروید، یک یارو را پیدا می‌کنید که قصد تعویض پوکمان خودش با یک Raichu را دارد. حالا اگر این تبادل را انجام دهید و بلافاصله بعد از آن، با او صحبت کنید، می‌فهمید که Raichu ای که به او داده بودید، تکامل یافته یا به عبارتی Evolve شده است. ولی مسئله اینجاست که Raichu اصلا هیچ حالت ارتقا یافته‌ای ندارد که بخواهد تکامل پیدا کند!

6- Bitores Mendez در بازی Resident Evil 4، یک چشم مصنوعی دارد و بازی در این مورد به شما اطلاع می‌دهد تا بدانید که قرار است اتفاقی مرتبط با آن رخ دهد. برای همین، وقتی لیان کندی بالاخره و بعد از یک نبرد سخت، او را شکست می‌دهد، چشم او را به عنوان سوغاتی و بدون این که اندکی حالش از این اتفاق بد شود یا با خودش فکر کند که دارد چه بلایی بر سر زندگی‌اش می‌آورد، برمی‌دارد. بله، می‌دانیم که چشم او یک آیتم مهم برای پیشروی در بازی است، ولی لیان که این را نمی‌دانست، مگر نه؟

از این‌ها که بگذریم، مسئله اصلی اینجاست که اگر بعد از اتمام این کات سین، نگاهی به جسد مندز بیندازید، می‌بینید که چشم مصنوعی همچنان سر جایش است.

5- Mortal Kombat بازها قطعا با Sheeva آشنایی دارند. او یک موجود مونث است که چهار دست دارد و این چیزی است که خیلی راحت با نگاه اول متوجه آن می‌شوید. البته اگر مثل دوازده ساله‌ها، حواستان به "جای دیگری" که خودتان احتمالا می‌دانید کجاست، نباشد. حالا اگر در Mortal Kombat Trilogy، از فیتالیتی Skeleton Rip بر روی او استفاده کنید، در کمال تعجب می‌بینید که اسکلت او فقط دو دست دارد و نه چهار تا! آیا واقعا نمی‌شد که یک انیمیشن جداگانه برای او طراحی شود؟ چرا سازندگان بازی بین شخصیت‌های انسان و غیر انسان، تبعیض قائل شده بوده‌اند؟

4- در دفترچه‌ی راهنمای نسخه‌های انگلیسی بازی Kingdom Hearts 2، نام یک سری از اعضای Organization اشتباه نوشته شده بود. مثلا نام‌های Xigbar و Xaldin و Alexias به دلایل نامعلوم و عجیب و غریبی، به ترتیب با Bleig و Dilin و Eleus عوض شده بود! واقعا نمی‌دانیم در این مورد چه بگوییم؛ چون اصلا هیچ دلیل منطقی‌ای برای توجیح کردن آن به ذهن نمی‌آید! ولی در این بین، این موضوع را می‌دانیم که Dilin واقعا نامی نیست که مناسب یک شخصیت منفی ترسناک باشد. فکرش را بکنید طرف بخواهد خودش را معرفی کند: "آره، من یکی از اعضای این تشکیلات شیطانی‌ام و اسمم اینه… دیلن". خیلی مسخره به نظر می‌رسد، مگر نه؟ مثل این می‌ماند که نام شخصیت منفی یک بازی بزرگ، Gary باشد!

ولی خب، بیایید کاملا صادقانه صحبت کنیم. Kingdom Hearts 2 هیچ اشتباهی ندارد، چون خودش یک اشتباه بزرگ است! خود بازی خیلی خوب است، ولی خط داستانی آن، پیچیده‌ترین و سردرد آورترین داستان در تمام تاریخ گیمینگ است؛ درست مثل بقیه نسخه‌های سری.

3- در بازی Oblivion، صداگذارهای زیادی به ایفای نقش نپرداخته‌اند و نحوه‌ی ارائه‌ی تعداد زیادی از دیالوگ‌ها هم عالی نیست؛ ولی یک دیالوگ خاص در آن وجود دارد که کاملا یک اشتباه بزرگ است. در قسمت Temple District شهر Imperial City و مکان Temple of the One، یک راهبه با نام Tandilwe حضور دارد که برترین مربی توانایی Speechcraft در طول بازی به شمار می‌رود. حالا اگر با او صحبت کنید، در طول صحبت‌هایتان می‌توانید به یک دیالوگ خاص بر بخورید که در طول آن، دوبلور با گفتن جمله‌ی "یه لحظه صبر کن، بذار دوباره این رو بگم" به مسئولان بخش صداگذاری بازی اطلاع می‌دهد که از نحوه گفتن متنش راضی نیست و آن را دوباره تکرار می‌کند. ولی با این حال، آن‌ها یادشان رفته تا آن بخش را حذف کنند!

بخش مورد علاقه‌ی ما در مورد این اتفاق، این است که کارکتر مذکور، مربی Speechcraft یا همان فن سخنوری بوده است! جالب است، مگر نه؟

2- برای این مورد، بیایید به زمان عرضه شدن اولین نسخه‌ی متال گیر (Metal Gear خالی، نه Metal Gear Solid) بر روی کنسول NES برگردیم. این بازی ساخت ژاپن بود و در آن زمان، کمپانی‌های ژاپنی پول زیادی برای ترجمه کردن بازی‌هایشان و عرضه‌ی آن‌ها در بازارهای خارج از ژاپن، خرج نمی‌کردند. در نتیجه تمام جملات موجود در این بازی به ناشیانه‌ترین شکل ممکن، جایگزین شده بودند. مثلا در همان اوایل کار به یک نگهبان برخورد می‌کردید و به جای دریافت یک راهنما برای یادگیری نحوه‌ی مخفی کاری، در عوض می‌دیدید که او با گفتن جملات I'M GETTING SLEEPY و I FEEL ASLEEP به شما حالی می‌کرد که "من خوابیدم. بیا از جلوم رد شو" که اصلا روش خوبی برای یاد دادن چنین مورد مهمی نبود!

1- در بازی World of Warcraft، کارکتری به نام Garrosh وجود دارد که ماموریت‌های زیادی به شما می‌دهد و شما هم کارهای زیادی برای او انجام می‌دهید. اما با گذشت زمان، او به تدریج کمی انقراض طلب می‌شود و جنگی را آغاز می‌کند که همه را عصبانی می‌کند. شما هم ناچارا در طول Raid مخصوص بسته‌ی الحاقی Mists of Pandaria با نام Siege of Orgrimmar، مجبور می‌شوید او و ژنرال‌هایش را از بین ببرید. ولی نکته جالب اینجاست که اگر یک شخصیت جدید می‌ساختید، نه تنها می‌توانستید در این Raid شرکت کنید، بلکه همچنین می‌توانستید تا پیش Garrosh بروید و از او ماموریت‌های جدید دریافت کنید. انگار نه انگار که جنگی رخ داده است! این مشکلی است که در مورد بسیاری از شخصیت‌های مختلف این عنوان رخ می‌دهد؛ ولی این مورد، واضح‌ترین و اصطلاحا توی چشم‌ترین آن‌ها بوده است.

اینجاست که این مطلب به پایان می‌رسد. آیا شما هم به اشتباهات عجیب و غریب دیگری برخورد کرده‌اید؟ البته منظورمان آن مواردی است که کلا نادیده گرفته شده‌اند و نه باگ‌ها و گلیچ‌های رندوم که راهی برای رفع کاملشان وجود ندارد. پس در این صورت، آن‌ها را با ما در میان بگذارید. امیدواریم از مطالعه‌ی این مطلب لذت برده باشید و فراموش نکنید که سایر مطالب ما را هم دنبال کنید.

مترجم: پرهام آقاخانی