راهنمای بازی Resident Evil 2 Remake

عنوان Resident Evil 2 Remake که در ماه ژانویه منتشر شد، توانست با بازسازی یکی از بهترین عناوین کلاسیک در سبک "بقا و ترسناک" (Survival Horror) مجددا یک تجربه‌ی اصیل از سری Resident Evil را برای عصر جدید به نمایش بگذارد. اما همانطور که می‌دانید، نسخه‌های کلاسیک "رزیدنت ایوُل" مملوء از معماها و چالش‌های مختلف بودند؛ بعضی از پازل‌ها ساده و برخی دیگر دشوار و قابل تامل‌تر اند. بنابراین در این مقاله قصد داریم که راهنمای جامعی از برخی موارد قابل توجه در بازی را برایتان شرح دهیم. با پردیس‌گیم همراه باشید.

معرفی دو سناریوی 1st Run و 2nd Run

اولین نکته‌ی مهم این است که بازی دارای دو روند داستانی متفاوت است. این مسئله کمی گیج کننده است اما ما سعی می‌کنیم به ساده ترین روش ممکن آن را توضیح دهیم. ابتدا که بازی را شروع می‌کنید، فارق از شخصیتی که انتخاب می‌کنید، دور اول (روند اول) (1st Run) محسوب می‌شود. بنابراین شما چه "لیان کندی" (Lion Kenedy) را انتخاب کنید و چه "جیل ردفیلد" (Jill Redfield) بازی تقریبا به صورت یکسان روایت می‌شود. زمانی که بازی را به اتمام رساندید، دور دوم (روند دوم) (2nd Run) باز می‌شود و از طریق منوی اصلی، با انتخاب گزینه 2nd Run می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. حال نکته جالب این است که اگر در دور اول، لیان را انتخاب کرده باشید، در 2nd Run شخصیت کلیر در دسترس قرار می‌گیرد اما اگر کلیر را انتخاب کرده باشید، برای دور دوم، شخصیت لیان باز می‌شود. امیدواریم که این توضیح ساده و قابل فهم بوده باشد! نکته‌ای که درمورد 2nd Run وجود دارد این است که نحوه‌ی پیشروی شما در محیط‌ها، مکان آیتم‌های کلیدی و چند مورد دیگر، نسبت به "دور اول" کاملا متفاوت است. بنابراین در این راهنما ما سعی می کنیم که درمورد هر دو دور توضیح دهیم.

درجه‌های سختی و رنک‌ها

بازی دارای سه درجه سختی است: Assisted و Normal و Hardcore

در هر کدام از درجه سختی‌ها، اگر بازی را در کمتر از زمان خاصی به اتمام برسانید، رنک S به شما تعلق می‌گیرد. شرایط دریافت این رنک در دو سناریو با درجه سختی‌های متفاوت، به شرح زیر است:

درجه سختی Normal برای 1st Run : تمام کردن بازی زیر 3.5 ساعت

درجه سختی Normal برای 2nd Run : تمام کردن بازی زیر 3 ساعت

درجه سختی Hardcore برای 1st Run : تمام کردن بازی زیر 2.5 ساعت

درجه سختی Hardcore برای 2nd Run : تمام کردن بازی زیر 2 ساعت

در صورتی که بازی را برروی درجه سختی Normal با رنک S به اتمام برسانید، اسلحه‌ی Samurai Edge با تیر بی‌نهایت را به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد. حال اگر در درجه سختی Hardcore رنک S دریافت کنید، اسلحه‌ی LE 5 (مجددا با تیر بی‌نهایت) را هدیه می‌گیرید!

علاوه بر این، در صورتی که در مدت زمان تعیین شده، بازی را با حداکثر 3 بار سیو کردن به اتمام برسانید، رنک +S به شما اهدا خواهد شد. دریافت این رنک برروی درجه سختی هاردکور، جوایز فوق العاده ای به همراه دارد!

تمام کردن کمپین لیان برروی هاردکور با رنک +S : دریافت Rocket Launcher با تیر بی‌نهایت

تمام کردن کمپین کلیر برروی هاردکور با رنک +S : دریافت Minigun با تیر بی‌نهایت

نکته: برای دریافت رنک +S نباید از اسلحه‌هایی که تیر بی‌نهایت دارند استفاده کنید.

حالت The 4th Survivor : پس از به اتمام رساندن سناریوی دوم (2nd Run) یک حالت جدید به نام The 4th Survivor باز می‌شود که در آن کنترل شخصیت HUNK را بدست گرفته و باید برای فرار از محیط‌های مملوء از زامبی‌ها تلاش کنید!

حالت Tofu Survivor Mode : این حالت در صورتی باز شده و قابل بازی می‌شود که بخش The 4th Survivor را به اتمام برسانید.

چاقوی بی‌نهایت : برای دریافت چاقوی بی‌نهایت (چاقویی که هرگز نمی‌شکند) باید تمام Mr. Raccoon هایی که در دنیای بازی وجود دارند را پیدا کرده و آن‌ها را نابود کنید.

رمز تمام گاوصندوق ها و کمدها

رمز مورد نیاز برای بازکردن گاوصندوق ها و قفسه ها در هر دو روند (1st Run و 2nd Run) کاملا یکسان هستند.

قفسه‌ی طبقه‌ی سوم ایستگاه پلیس : DCM

قفسه‌ی حمام در ایستگاه پلیس : CAP

قفسه‌ی اتاق فرمان فاضلاب : SZF

گاوصندوق اتاق Waiting Room در ایستگاه پلیس : L6, R2, L11

گاوصندوق اتاق West Office در ایستگاه پلیس : L9, R15, L7

دو قفل میزی که در West Office Desk قرار دارند:

قفل سمت چپ: NED

قفل سمت راست: MRG

پازل مجسمه‌ی شیر در 1st Run : (عقاب، شاخه، شیر)

پازل مجسمه‌ی شیر در 2nd Run : (پرنده، آتش، تاج)

پازل مجسمه‌ی یونیکورن در 1st Run : (کوزه‌ی آب، عقرب، ماهی)

پازل مجسمه‌ی یونیکورن در 2nd Run : (کرم، ترازو، دوقلوها)

مجسمه‌ی بانو در 1st Run : (مار، تیرکمان، چهره خانم)

مجسمه‌ی بانو در 2nd Run : (پرنده، هارپ، رام)

حل پازل مهره‌های شطرنج (1st Run):

حل پازل مهره‌های شطرنج (2nd Run):

کدهای گلخانه (1st Run):

کدهای گلخانه (2nd Run):

راه حل پازل ماده شیمیایی گلخانه

به ترتیب از راست به چپ، دکمه‌های ذکر شده را بزنید

سناریوی اول (1st Run): قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز

سناریوی دوم (2nd Run): آبی، قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز، آبی، قرمز، سبز

راه حل پازل قفل درب زندان در کمپین لیان (سناریوی اول) (1st Run)

راه حل پازل قفل درب زندان در کمپین لیان (سناریوی دوم) (2nd Run)

راه حل پازل قفل درب دفتر کریس در کمپین کلیر (سناریوی اول) (1st Run)

راه حل پازل قفل درب دفتر کریس در کمپین کلیر (سناریوی دوم) (2nd Run)

مکان تمام کلیدها

نکته: کلید "قلب" مختص کمپین کلیر و کلید "گل (گشنیز)" منحصر به کمپین لیان است.

کلید خال پیک: طبقه‌ی سوم از قسمت غربی ایستگاه پلیس

کلید خال گشنیز: در اتاق Boiler Room واقع در پشت بام ایستگاه پلیس

کلید قلب: در دفتر کریس ردفیلد، یک قاب عکس پیدا می‌کنید. سپس باید این قاب را Examine کرده و کلیدی که در آن نهفته است را پیدا کنید.

کلید الماس (لوزی شکل): سردخانه، قسمت غربی پارکینگ ایستگاه پلیس، داخل دومین قفسه از چپ

کلید ماشین و یک آپگرید مخفی!

یکی از مخفی ترین آیتم‌های Resident Evil 2 آپگریدی است که داخل صندوق یک ماشین پلیس در پارکینگ وجود دارد. ابتدا باید کلید (سوییچ) این ماشین را پیدا کنید. زمانی که وارد پارکینگ شدید، به اتاق Firing Range بروید. در آنجا یک جعبه‌ی نارنجی رنگ وجود دارد. این جعبه را برداشته و از قسمت Inventory آن را Examine کنید تا بتوانید جعبه را باز کنید. داخل این جعبه، سوییچ ماشین وجود دارد.

اکنون به پارکینگ برگردید. Inventory را باز کرده و کلید ماشین را Examine کنید. در پشت کلید، دکمه‌ی باز کردن را بزنید. خب حالا صدای بازشدن ماشین به صورت واضح به گوش خواهد خورد و با کمی دقت می‌توانید ماشینی که صاحب این کلید است را پیدا کنید. با انجام این کار، صندوق ماشین پلیس مورد نظر باز می‌شود و در آن می‌توانید یک آپگرید برای اسلحه‌ی خود بدست آورید! (آپگرید مورد نظر، بسته به اینکه کمپین لیان را انتخاب کرده باشید و یا کلیر، متفاوت خواهد بود.)

معمای مجسمه‌ی سفید

این مجسمه یکی از معماهای فرعی بازی است که با حل کردن پازل آن، در نهایت می‌توانید دو عدد اسلحه‌ی جدید دریافت کنید. فقط کافیست که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. از کتابخانه واقع در قسمت غربی طبقه‌ی دوم ایستگاه پلیس، کتاب قرمز رنگ (Red Book) را دریافت کنید.

2. از اتاق Art Room واقع در قسمت شرقی طبقه‌ی دوم ایستگاه پلیس، دست مجسمه را بردارید.

3. از قسمت Inventory ، کتاب قرمز رنگ و دست مجسمه را با یکدیگر ترکیب (Combine) کنید.

4. ترکیب کتاب و دست را به مجسمه‌ی سفید اضافه کنید تا یک کلید بزرگ بدست آورید.

5. از قسمت Inventory کلید دریافت شده را Examine کرده و جواهری که در آن وجود دارد را استخراج کنید.

6. کمی جلوتر در روند داستان، وارد اتاق بازجویی (Interrogation Room) خواهید شد. در این اتاق، یک جعبه که مملوء از جواهرات قرمز رنگ هست را پیدا کنید. حال به قسمت Inventory رفته و این جعبه را با جواهری که پیشتر پیدا کرده بودید، ترکیب (Combine) کنید تا جعبه باز شود. داخل این جعبه، نشان پلیس S.T.A.R.S Badge وجود دارد که در ادامه‌ی مطلب، درمورد کاربردهای آن توضیح خواهیم داد!

نشان پلیس S.T.A.R.S Badge؛ یک کلید و یک USB مخفی!

این نشان در دو قسمت از بازی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1. در اتاق S.T.A.R.S Armory واقع در طبقه‌ی سوم ایستگاه پلیس، یک قفسه‌ی اسلحه وجود دارد که برای ورود به آن، باید از یک کامپیوتر استفاده کنید. وارد قسمت Inventory شده و نشان S.T.A.R.S Badge را Examine کنید. در پشت این نشان، دکمه‌ای وجود دارد که با فشردن آن، یک خروجی USB از قسمت پایین این نشان بیرون می‌آید. حال باید این USB را به کامپیوتر وصل کنید تا در اتاق اسلحه‌ها باز شود و بتوانید اسلحه‌ی جدید را دریافت کنید!

2. بعد از حل پازل سه مجسمه‌ی ایستگاه پلیس، وارد یک اتاق جدید می‌شوید و سپس باید از یک آسانسور استفاده کنید. حالا وارد قسمت زیر زمین شده‌اید و در طبقه‌ی پایین، راهرویی وجود دارد که به اولین باس‌فایت بازی منتهی می‌شود. اما اگر قبل از ورود به این راهرو، یک طبقه پایین‌تر هم بروید، یک قفسه‌ای را خواهید دید که در آن آپگریدی برای اسلحه‌یتان وجود دارد. خب مجددا به قسمت Inventory رفته و با استفاده از Examine کردن، خروجی USB را از نشان S.T.A.R.S Armory بردارید. اکنون می‌توانید از این نشان به عنوان یک کلید استفاده کرده و به آپگرید مورد نظر دسترسی پیدا کنید!

دو آیتم مخفی:

در Resident Evil 2 نوارهای فیلمی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها، رمز صندوق‌ها و یا مکان برخی از آیتم‌های مخفی را پیدا خواهید کرد. یکی از این نوارهای فیلم، حامل مکان دقیق دو تا از مخفی‌ترین آیتم‌های بازی است که سازندگان حتی یک اچیومنت هم برای پیدا کردن آن‌ها در بازی قرار داده‌اند!

قدم اول: نوار فیلم را پیدا کنید

در قسمت فاضلاب، بعد از اینکه T-Bar Valve Handle را پیدا کردید، می‌توانید به اتاق Workroom Lift دسترسی پیدا کنید که البته یکی از قسمت‌های اصلی بازی است و برای پیشروی در داستان، حتما باید به این اتاق مراجعه کنید. در این اتاق، نوار فیلم را بردارید.

قدم دوم: نوار فیلم را توسعه دهید

به ایستگاه پلیس برگشته و به اتاق امنی (Safe House) که در آن یک اتاق توسعه‌ی فیلم (Darkroom) وجود دارد، مراجعه کنید. حال با استفاده از این نوار فیلم، مکان دو آیتم مخفی مشخص شده است. توجه داشته باشید که بدون پیمودن این پروسه، حتی با دانستن مکان‌ها، هرگز نمی‌توانید دو آیتم مورد نظر را بدست آورید. بنابراین حتما باید نوار فیلم را پیدا کنید و دو عکس فوق را در بازی مشاهده کنید!

مکان آیتم اول:

«این آیتم در کمپین کلیر 7 عدد Needle Cartridges و در کمپین لیان مقداری سوخت برای Flamethrower است»

مکان آیتم دوم

«این آیتم در کمپین کلیر یک آپگرید برای اسلحه‌ی SMG و در کمپین لیان یک آپگرید برای Magnum است.»

امیدواریم که این راهنما برای شما مفید بوده باشد. اگر در رابطه با این بازی سوالی دارید و در بخش به خصوصی به راهنمایی نیاز دارید، لطفا در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

نویسنده: متین نصیری