کنایه رئیس فروشگاه Epic Games به Steam: ما بازی‌‌های کم‌ارزش و نه چندان خوب را قبول نمی‌کنیم

به نظر می‌رسد جنگ کنسولی را دیگر باید فراموش کرد چرا که جنگ جدیدی میان Epic Games و Steam در حال رخ‌دادن است.

همان‌طور که می‌دانید برای سال‌ها Steam برای اینکه فروشگاه‌ خود را برروی تمامی بازی‌های باز کند و یا تنها عناوینی خاص را قبول کند، تردید داشت. در آغاز، آن‌ها دروازه‌های خود را به گونه‌ای بسته نگه داشته بودند و تصمیم می‌گرفتند که آیا بازی مناسب عرضه برروی Steam هست یا نه؛ با گذشت زمان این رویه تغییر کرد و سیستم Steam Greenlight برای عرضه یا عدم عرضه بازی‌ها برروی Steam به وجود آمد. اما اکنون، سیستم تغییر کرده و اگر‌ مبلغی اندک پرداخت کنید،‌ می‌توانید بازی خود را برروی این پلتفرم منتشر کنید؛ البته هر چند وقت Steam قدرت خود را اعمال کرده و یک بازی را به علت نقض قوانین و جنجال‌های ایجاد شده از فروشگاه خود حذف می‌کند.

در طول چند سال گذشته Steam برخی اوقات کوتاهی کرده و این سبب شده تا عناوینی بد، غیرقانونی و گاهی توهین‌آمیز به این پلتفرم راه پیدا کنند. و در نتیجه، برای عده‌ای این باور ایجادشده که بیش از 90 درصد عناوین Steam بازی‌هایی کم‌ارزش و به گونه‌ای آشغال هستند!

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، به تازگی مدیرعامل Epic Games یعنی "تیم سوئینی" (Tim Sweeney) در مصاحبه‌ای با PC Gamer درباره سیاست شرکت Epic در رابطه با قبول بازی‌ها صحبت کرده است که در ادامه می‌توانید صحبت‌های وی را مشاهده کنید:

"ما یک کیفیت پایه و استاندارد داریم که سبب می‌شود بازی‌های کم‌ارزش را قبول نکنیم. ما بازی‌هایی با کیفیت قابل قبول را فارق از مقیاس، مستقل یا AAAبودن، و درجه‌بندی سنی قبول می‌کنیم. یک بازی GTA هیج مشکلی از نظر ما ندارد ولی Epic هیچ‌گاه بازی‌های جنسی و در کل چیزهای غیرعادی‌ـی که سبب شوکه‌شدن بازیکنان شود را برروی فروشگاه خود عرضه نخواهد کرد. PC یک پلتفرم باز و آزاد است و اگر ما آن را برروی فروشگاه خود عرضه نکنیم شما باز هم می‌توانید به صورت مستقیم و یا از طریق دیگر پلتفرم‌ها به مصرف‌کنندگان دسترسی پیدا کنید. "

"سوئینی" به طور مستقیم به Steam اشاره نکرده ولی خب با توجه به صحبت‌هایش می‌توان متوجه شد که وی در حال کنایه‌زدن و اشاره به Steam است.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.