موجی از عناوین مورد انتظار PC در انحصار Epic Games Store: بازی جدید Remedy و The Outer Worlds در میان عناوین

در جریان جلسه مطبوعاتی Epic در رویداد GDC 2019 این شرکت تایید کرد که با شرکت Private Division در توزیع دو عنوان مورد انتظار The Outer Worlds و Ancestors: The Humankind Odyssey (بازی خالق Assassin's Creed) بر روی Epic Games Store همکاری خواهد داشت. به گزارش پردیس‌گیم بر اساس شنیده‌های وبسایت PC Gamer، عنوان The Outer Worlds همچنین بر روی Microsoft Store نیز عرضه خواهد شد اما حداقل تا یک سال پس از موعد رسمی انتشار، به دیگر پلتفرم‌های توزیع عناوین PC، از جمله Steam ، نخواهد آمد.

The Outer Worlds بلافاصله پس از معرفی در ماه دسامبر، به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های آینده تبدیل شد. یک نقش آفرینی اول شخص علمی تخیلی هیجان‌انگیز از سوی خالقین اصلی Fallout. این بازی را از جهاتی می‌توان مهم‌ترین عنوانی به حساب آورد که پلتفرم در حال رشد Epic تاکنون به خود دیده.

Control اما دیگر عنوانی است که بر روی PC به مدت یک سال در انحصار Epic Store خواهد بود. Control شوتر سوم شخص سورئال سازندگان Max Payne و Quantum Break یعنی استودیو Remedy است. پیش نمایش‌های امیدوار کننده این بازی، بازگشت یکی از جذاب‌ترین استودیوهای بازی‌سازی را نوید می‌دهد.

همانطور که خواندید، ساخته‌های Quantic Dream که تا پیش از این در انحصار PlayStation قرار داشتند یعنی Detroit: Become Human ، Heavy Rain و Beyond: Two Souls از دیگر عناوین انحصاری Epic Store هستند.

Epic در این جلسه همچنین تایید کرد که شرکت Ubisoft پس از انتشار The Division 2 نیز به همکاری با Epic Store ادامه خواهد داد. عناوین خاصی از این شرکت قرار است به زودی بر روی فروشگاه Epic عرضه شوند.

Afterparty ،The Sinking City و Industries of Titan از دیگر انحصاری‌ها مهم Epic Games Store هستند. بر اساس اعلام Epic، از این پس تمامی بازی‌های انحصاری Epic Games Store از طریق The Humble Store نیز قابل خرید خواهند بود.

استراتژی Epic در به چالش کشیدن Steam با به انحصار در آوردن عناوین مهم جای بحث دارد اما واضح است که خیلی از سازندگان از همکاری با سازنده Fortnite و خالق Unreal Engine راضی هستند و دلیل این حس رضایت نیز استراتژی Epic در تقسیم درآمد حاصل از فروش هر بازی به صورت "88/12 به نفع سازنده" است.

به گفته Epic هم اکنون 85 میلیون نفر از Epic Games Store استفاده می‌کنند.