Microsoft قبل از تاسیس استودیو 343Industries قصد داشته توسعه‌ Halo 4 را به استودیو سازنده Borderlands بسپارد

Microsoft قبل از تاسیس استودیو 343Industries قصد داشته توسعه‌ Halo 4 را به استودیو سازنده Borderlands بسپارد

بعد از اینکه استودیو Bungie راهش را از Microsoft جدا کرد و عنوان Halo Reach نیز منتشر شد، سوالات بسیاری پیرامون آینده سری Halo به وجود آمد. با اینکه در نهایت استودیو 343Industries تاسیس شد و تبدیل به توسعه‌دهنده اصلی سری Halo شد، این حرکت از همان ابتدا در برنامه‌های Microsoft قرار نداشته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، "بانی راس" رئیس استودیو 343Industries به تازگی در مصاحبه‌ای با IGN اطلاعات بیشتری را از روند توسعه Halo 4 و اتفاقاتی که بعد از جدایی Bungie رخ‌داده به اشتراک گذاشته است. به گفته‌ی "راس" 343 در ابتدا با رهبری وی تاسیس نشده و گزینه‌های مختلفی برای ادامه‌ دادن سری Halo روی میز بوده است. یکی از آن‌ها این بوده که سری Halo را برای همیشه به اتمام برسانند که البته "راس" کاملا مخالف این ایده بوده است.

یک ایده‌ی دیگر این بوده که توسعه بازی به استودیویی خارجی و تردپارتی سپرده شود. در آن زمان Microsoft قصد داشته توسعه بازی را به استودیو Gearbox Software که بعد ها 2 بازی Borderlands و Borderlands 2 را ساخت بسپارد. برای آن‌هایی که نمی‌دانند،‌ Gearbox پیش از این نیز برروی این سری کار کرده و پورت نسخه PC نسخه اصلی بازی Halo: Combat Evolved را برعهده داشته است. مسلما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداده ولی مطمئنا فکرکردن به اینکه در صورت رخ‌دادن این قرارداد سری Halo چه روندی را در پیش می‌گرفت هیجان‌انگیز و جالب است. اگر 343 هیچ‌گاه تاسیس نمی‌شد، به احتمال زیاد شاهد Halo 4 بسیار متفاوتی می‌بودیم.

دانستن قراردادهایی که در برنامه‌های شرکت‌ها بوده ولی هیچ‌گاه رسمی و نهایی شده جالب است چرا که می‌توان به اینکه در صورت رخ‌دادن چه اتفاقی می‌افتاد جالب است. در خال حاضر آخرین نسخه Halo به نام Infinite توسط استودیو 343 در دست ساخت قرار دارد و طبق شایعات به عنوان یک بازی میان نسلی در سال 2020 برروی کنسول‌های نسل حاضر Xbox و کنسول‌های نسل بعدی شرکت Microsoft عرضه خواهد شد. هم‌چنین به نظر می‌رسد که این بازی دارای المان‌هایی RPG باشد و حتی داستان بازی در بعضی از بخش‌ها با انتخاب بازیکن مشخص شود.

نظر شما چیست؟ به نظر شما اگر این اتفاق می‌افتاد به نفع سری Halo و Microsoft می‌بود یا به ضرر آن‌ها؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.