کمپانی THQ Nordic مبلغ 225 میلیون دلار را صرف خرید استودیوها و فرنچایزهای بیشتری خواهد کرد

کمپانی THQ Nordic مبلغ 225 میلیون دلار را صرف خرید استودیوها و فرنچایزهای بیشتری خواهد کرد

به نظر می‌رسد که کمپانی THQ Nordic تمایل زیادی به خرید دارد. تنها در طول 2 سال گذشته، آن‌ها تعداد زیادی استودیو از جمله Bugbear Entertainment، Koch Media/Deep Silver، Atari SA ، Coffee Stain Studios، HandyGames و Black Forest Games را در کنار فرنچایزهایی مثل Alone in the Dark، TimeSplitters، Dead Island، Saints Row، Goat Simulator، Carmageddon، Outcast و بسیاری دیگر از IPها را خریداری کرده‌اند و باز هم این کار را ادامه خواهند داد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، کمپانی THQ Nordic از طریق انتشار 11 میلیون سهم جدید، مبلغ 225 میلیون دلار را به دست آورد که از آن برای خرید استودیوها و فرنچایزهای بیشتری استفاده خواهد کرد! مدیر عامل THQ Nordic یعنی "لارس وینگفورس"(Lars Wingefors) در گفت‌و‌گویی با وبسایت Gameindustry درباره‌ی استراژیِ این شرکت گفته است:

"بر پایه‌ی شرایطی بلندمدت، می‌خواهم تمام شرکت‌هایم از طریق ساخت بازی‌هایی که مشتری‌ها و طرفداران از آن‌ها لذت برده و برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند، تامین مالی شوند. هر چند، استراتژیِ ما در حال حاضر، ساختن چیزی چشمگیر، متنوع و با دوام از طریق تحصیل و رشد اساسی‌ِ توسعه‌ی عملیات می‌باشد. همانطور که می‌دانید، ما تنها 0.5% از بازار جهانی سهم داشته و راهی طولانی برای رسیدن به مرحله‌ی بعدی در پیش داریم. به جای استفاده کردن از بدهی‌های اجباری و سنگین مانند اوراق بهادار و یا وام‌ها(کاری که بسیاری از شرکت‌ها انجام می‌دهند)، ما سهامداران را در وضعیت مشابه قرار می‌دهیم(منظور انتشار سهام جدید می‌باشد). این کار محیطی امن‌تر و درازمدت برای همه‌ی کارکنان و شرکای تجاریِ ما فراهم می‌کند؛ آن‌ها دیگر مجبور نیستند که نگران ترازنامه‌ی ما برای چک و حقوقِ بعدی خود باشند."

هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که خرید تعداد زیادی استودیو و مجموعه بازی، چه نتیجه‌ای برای THQ Nordic خواهد داشت و فقط امیدوار هستیم که این شرکت بتواند از آن‌ها به نحو احسن استفاده کند. این شرکت در آینده عناوینی مثل Biomutant، Dead Island n و Desperados 3 را منتشر خواهد کرد. از اخبار مربوط می‌توان به THQ NORDIC در آخرین 3 ماهه مالی سال گذشته 77 پروژه در حال توسعه داشته است، اشاره کرد.