تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد فنی Jump Force بر روی کنسول‌ها و PC

تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد Jump Force بر روی کنسول‌ها و PC

Jump Force عنوانی در سبک مبارزه‌ای می‌باشد که توسط استودیوی Spike Chunsoft توسعه یافته و کمپانی Bandai Namco وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده داشت. این بازی، کارکترهای شناخته‌ی شده‌ی 50 سال اخیر مجموعه‌های Manega (مجلات کمیک در ژاپن که از محبوبت بالایی در این کشور برخوردار هستند) را کنار هم جمع کرده است. از زمان رونمایی از این بازی، بسیاری از گیمرهای دنیا مشتاقانه منتظر تجربه‌ی این کراس-اورِ دنیای انیمه‌ها بودند. Jump Force این هفته برای PC ،Xbox One و PS4 منتشر شد که نمرات ضعیفی را از منتقدان دریافت کرد؛ این عنوان از 45 نقد، میانگین نمرات 58 را در وبسایت Metacritic ثبت کرد که از این تعداد نقد، تنها 3 عدد مثبت بوده است.

حال وبسایت Digital Foundry که بخاطر تحلیل عملکرد فنی بازی‌ها (گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به بررسی عملکرد Jump Force بر روی کنسول‌های پایه، میان نسلی و PC پرداخته است. پیش از این شرکت Microsoft گقته بود که این عنوان بر روی Xbox One X با رزولوشن 4K Native اجرا می‌شود و حال ویدئوی Digital Foundry اطلاعات بیشتری از عملکرد این بازی بر روی پلتفرم‌های مختلف به ما می‌دهد. بنا به گزارش این وبسایت، بازی Jumo Force بر روی کنسول‌های PS4، Xbox One و PS4 Pro با رزولوشن یا ابعاد تصویر 1080p اجرا می‌شود؛ بله درست شنیدید ، PS4 Pro این بازی را بر روی رزولوشن Full HD پردازش می‌کند. هم‌چنین بررسی Digital Foundry نشان می‌دهد که در میان کنسول‌ها، تنها Xbox One X قادر است تا Jump Force را با رزلوشن 4K Native اجرا کند.

البته اینکه Xbox One X به رزولوشن 4K Native دست یافته است، چیز عجیبی نیست زیرا به دلیل قدرت سخت‌افزاری، این کنسول عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های مختلف از خود نشان می‌دهد. اما موردی که تعجب‌آور است، رزولوشن Jump Force بر روی PS4 Pro می‌باشد؛ چون معمولا بازی‌ها با رزولوشن 1440p بر روی این کنسول اجرا می‌شوند اما Jump Force با رزولوشن 1080p بر روی این پلتفرم اجرا می‌شود.

در بحث Frame Rate، نرخ فریم هدف Jump Force بر روی تمام کنسول‌ها، عدد 30 می‌باشد. در این زمینه PS4 Pro بهتر از سایر عمل می‌کند و بازی بر روی آن با ثبات بیشتری اجرا می‌شود. اما فریم ریت این بازی در سایر کنسول‌ها تعریف چندانی ندارد. نرخ‌فریم در برخی‌ کات‌سین‌ها بر روی Xbox One تا 18 فریم بر ثانیه، بر روی Xbox One تا 21 فریم بر ثانیه و بر روی PS4 تا 17 فریم بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که ساخته‌ی Spike Chunsoft عملکرد خوبی در زمینه‌ی فنی از خود نشان نمی‌دهد. شما می‌توانید ویدئوی مربوط به این مقایسه را در پردیس‌گیم تماشا و یا دانلود کنید.

دانلود با کیفیت Full HD – دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

از اخبار مربوط می‌توان به تاریخ عرضه اولین محتوای‌اضافه JUMP FORCE مشخص شد، اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این بازی، 25 دقیقه ی اول آن را از این خبر می‌توانید تماشا کنید. هم‌چنین می‌توانید نقد و بررسی Jump Force به قلم "پرهام آقاخانی" را که بر اساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیس‌گیم نوشته شده است، از اینجا مطالعه کنید.